Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista64] personal settings worden soms niet geladen

Pagina: 1
Acties:

• TheIceWarrior
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:10
Sinds langere tijd worden regelmatig de persoonlijke instellingen niet geladen wanneer mijn Vista Ultimate 64bits SP1 NL opstart. Ik krijg een default profiel. Geen desktop iconen dus, geen favorieten, geen persoonlijke programma instellingen zoals de instellingen van mijn G15 toetsenbord, Quicklaunchbar is verdwenen en wat helemaal vreemd is, mijn MSN geeft opeens een nickname weer die ik ongeveer 4 maanden daarvoor gebruikte... :/
Ik gebruik maar 1 account op deze pc.
Wanneer ik vervolgens opnieuw inlog, is het normale profiel er wel gewoon weer...

Een nieuw account aanmaken helpt niet, na een tijdje krijg ik het dan weer.
Zelfs heel Windows + programma's opnieuw installeren helpt niet.
Ik heb al regelmatig wanneer het euvel voorkwam alle logboeken er op na gelopen, maar ik kan nergens een melding hiervoor vinden in het logboek, nergens iets in de trand van; " kan het gebruikers profiel niet laten omdat..."

Zijn er meer mensen met dit probleem? Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen is?
Alle hulp is van harte welkom!

• TheIceWarrior
iemand die me kan helpen?

• Maurits27
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-12-2015
Als je kijkt op de volgende locatie: C:\Documents and Settings\
Druk dan eens met je rechtermuisknop op je profiel en kies voor eigenschappen.
Hoe groot is je profiel? Welke 'gebruikers' staan in de map Documents and Settings?

Het niet laden van een profiel ligt naar mijn idee vaak aan vervuiling van je profiel.
Met name internet gebruik en installaties van vele programma's vervuild je profiel behoorlijk.
Hoe vaak draai je bijvoorbeeld schijfopruiming?

• TheIceWarrior
dank je voor reactie, ik neem aan dat je bedoeld: C:\Users in Vista. Ik heb 1 account daar en die is, wanneer je Mijn documenten niet mee telt 678Mb, waarvan 600MB in AppData. Schijfopruiming gebruik ik nooit maar ik zal het eens draaien.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik weet niet meteen een oplossing, maar wou gewoon even meedelen dat ik hetzelfde al één keer voorgehad heb op de 2 jaar intussen dat ik met Vista x64 werk. Exact hetzelfde als jij: default profiel. Omdat er verschillende accounts op deze PC staan kon ik afmelden en een andere user proberen: daar kreeg ik een droge melding dat de user niet geladen kon worden. Na herstarten is het probleem nooit meer teruggekeerd.

Waarschijnlijk heeft het te maken met SP1: het is kort na SP1 te installeren dat dat zich voordeed.

• TheIceWarrior
mmm eindelijk een lot genoot in ieder geval... Ik heb Windows geïnstalleerd met een Vista64 SP1 dvd, niet geupdate later dus.
Ter overvloede, ik gebruik Ultimate

• Maurits27
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-12-2015
Beetje late reactie misschien, maar waar zitten alle mb's in Appdata?

Mijn tip is om 1x per maand het tooltje ccleaner te draaien.
Deze zal vermoedelijk dergelijke problemen voorkomen.

• TheIceWarrior
Maurits27 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:52:
Beetje late reactie misschien, maar waar zitten alle mb's in Appdata?

Mijn tip is om 1x per maand het tooltje ccleaner te draaien.
Deze zal vermoedelijk dergelijke problemen voorkomen.
Dank voor de tip, ga ik doen!

• TheIceWarrior
helaas helaas, ik heb je tooltje gebruikt en alles laten verwijderen, maar 1 dag later alweer het bekende probleem.. exact hetzelfde als ervoor, dat was het dus niet :|

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Er zijn er meer met dit probleem. Ik heb het regelmatig. Je bent op een domein aangemeld met een domein gebruiker neem ik aan?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• TheIceWarrior
nee standalone, pc zit niet in een netwerk, heb ook maar 1 account aangemaakt

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
Misschien een longshot, maar welke virusscanner gebruik je ? Ik had laatst een PC met een nieuwe mcaffee versie die probleem gaf met profielen (was wel in een netwerkomgeving met een domein).

Verwijder anders je antivirussoftware eens ?

• TheIceWarrior
ik gebruik symantec antivirus 10.2.298
Pagina: 1