Toon posts:

WD My Passport probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een tijd geleden een WD MyPassport externe HD gekocht, en heb een probleem met mijn laptop. Als ik hem aansluit valt om de haverklap de verbinding weg, en ik kreeg de eerste keer een melding in de trant van "a problem occured during installation, your device might not work properly". Ik hoor ook steeds een "tik", waarna opnieuw verbinding wordt gemaakt, die dan weer wegvalt, enzovoorts. Iemand een idee wat hier aan de hand is? Op alle andere pc's waar ik hem aangesloten heb werkt hij gewoon.

Enig advies zou heel erg welkom zijn. Vast bedankt!

Bas

Verwijderd

te weinig stroom van de laptop?
je hebt er y kabeltjes voor zodat je kan gebruikmaken van 2 usb poorten

Verwijderd

Vrijwel zeker te weinig stroom.
Zat zo'n Y-kabel niet standaard bij MyPassport?

Externe schijven zoals de WD MyPassport gebruiken meer stroom dan een USB-bus officieel kan leveren (500mA). De meeste computers leveren echter meer stroom, dus vaak gaat het goed. Met een Y-kabel wordt de stroom van twee USB-poorten gebruikt, maar het blijft behelpen.

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n kabel zat er niet bij, maar ik heb er even een geleend, en daarmee werkt het wel gewoon. Problem solved dus...

Bedankt voor het advies!

Gr. Bas

• The Fittest
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2016
Vandaag is mijn WD Essential 1Tb bezorgd en ik heb hetzelfde probleem, extreem irritant. Echter, na het verliezen van de verbinding komt deze ook niet meer terug (HD verschijnt niet meer in 'mijn computer'). Bovendien blijft het lampje op de HD wel branden? Of hebben we het hier over een 'stotterende' stroomtoevoeg oid, waardoor de connectie verloren gaat, maar niet voldoende om de HD helemaal uit te laten vallen?

En laatste vraag, is het zinnig om de USB kabel te vervangen door een miniUSB > firewire (ik neem aan dat dit bestaat?) Zou dit voor a) meer stroomtoevoer zorgen? En b) eventueel de snelheid verhogen?

Dank alvast! :*)

Edit: De stroomtoevoer kan natuurlijk het issue niet zijn, aangezien deze HD externe voeding krijgt gewoon via een adapter...enig idee wat het dan zou kunnen zijn...?

[ Voor 11% gewijzigd door The Fittest op 19-02-2009 19:56 ]