Iphone 3G op marktplaats aangeboden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.531 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
: simlockvrij, middels Turbo-sim voor 400 euro.

Ik heb inmiddels al contact gehad met deze man, en ik kan m vanavond komen testen/kopen.
Echter is t zo volgens hem, dat als ik mijn sim-card erin doe, hij zichzelf registreerd en dat ik m dan sowieso wel moet betalen.

Heeft dit met Itunes/firmware te maken? Of is dit onzin?

Verder heeft deze man nog 30 toestellen te koop in de prijsklasse 200/300/400 euro

Kan ik verder wel alles updaten op de phone, ondanks de turbo-sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je dit niet kunt vinden, dan kun je beter niet op een dergelijke advertentie ingaan. Het komt over als een scam om je te verplichten er een te kopen. Kan je uberhaupt in Nederland wel een simlock-vrije iPhone kopen?

Oftewel: ik zou er zelf niet op ingaan, maar het is jouw geld.

Remember: if it's too good to be true, it usually is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedenk wel dat er geen iphone zijn die simlock vrij zijn als ze dit wel zijn hebben ze andere firmware erop staan echter kun je dan niks updaten etc. persoonlijk zou ik hem nieuw kopen in de winkel echter ben je dan verplicht om een t-mobile abbo af te sluiten, dit omdat t-mobile een deal heeft met apple. je kunt deze informatie ook terug vinden in het draadje wat hier loopt op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 16:56:
Bedenk wel dat er geen iphone zijn die simlock vrij zijn als ze dit wel zijn hebben ze andere firmware
Ik weet niet waar je die wijsheid wegplukt, maar in België wordt een iPhone 3G zonder simlock verkocht. In Italië scheen dat ook zo te zijn en de iPhone 2G valt te jailbreaken en te activeren met de juiste tools.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 17:02:
[...]

Ik weet niet waar je die wijsheid wegplukt, maar in België wordt een iPhone 3G zonder simlock verkocht. In Italië scheen dat ook zo te zijn en de iPhone 2G valt te jailbreaken en te activeren met de juiste tools.
Ik wou heel graag zo'n iphone 3g hebben echter heb ik mij rot gezocht naar een telecom maatschpij hier in NL die hem los verkocht. en toen zeiden eigenlijk alle winkels van ja t-mobiel heeft hier in NL alleen het recht om hem te verkopen. Als je logisch na denkt en rond kijkt zie je dat ook neem bijv. vodafone.. die heeft hem niet op de website staan, kpn ook niet etc. etc.
daar komt mijn "wijsheid" dus weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:08

BCC

Enige mensen die ik ken met een simlock vrije iphone in nederland hebben hem een t-mobile abbo genomen en dat daarna afgekocht, waarna hij leggaal simlock vrij is.
Dit kost iig meer dan 400 euro.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

BCC schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 17:11:
Enige mensen die ik ken met een simlock vrije iphone in nederland hebben hem een t-mobile abbo genomen en dat daarna afgekocht, waarna hij leggaal simlock vrij is.
De turbo-sim zorgt er ook voor dat hij "unlocked" is. Deze sim stuurt een stukje code welke de iphone verwacht ipv de code van je eigen provider.

Ik weet het niet zeker, maar ik heb wel ergens gelezen dat updates niet gaan met de turbo-sim.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:08

BCC

Ja, dat snap ik. Legaal is het in ieder geval niet. En of het uberhaupt werkt qua updates en features is natuurlijk ook nogal de vraag. Voor die paar honderd euro zou ik het risico niet willen lopen.

Ik heb mij trouwens laten vertellen dat die belgische niet werken met een Nederlandse Sim. Maar of dat klopt?

[ Voor 41% gewijzigd door BCC op 27-12-2008 17:37 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
Rob schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 17:29:
[...]

De turbo-sim zorgt er ook voor dat hij "unlocked" is. Deze sim stuurt een stukje code welke de iphone verwacht ipv de code van je eigen provider.

Ik weet het niet zeker, maar ik heb wel ergens gelezen dat updates niet gaan met de turbo-sim.
Dit is degene die hem aanbiedt:

http://verkopers.marktplaats.nl/9047861

Ik las op de site van TurboSim het volgende:

4. Kan ik firmware/software updates uitvoeren op mijn iPhone met de TurboSIM?
Omdat de TurboSIM geen hard- of software aanpast is dit geen probleem, u kunt gewoon uw telefoon up-to-date houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:56

Maxow

Hidden Sound System

Klopt, geldt hetzelfde voor kaartjes als Yes-Sim. Je moet een beetje voorzichting omgaan met updates, omdat nieuwe versies van de baseband firmware ervoor kunnen zorgen dat je Turbo-sim niet meer werkt...

En zoals eerder al aangegeven is de telefoon dus niet simlock-vrij, maar door middel van een soort van sim-proxy kun je wel gebruik maken van andere simkaarten

[ Voor 29% gewijzigd door Maxow op 27-12-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
Maxow schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 17:40:
Klopt, geldt hetzelfde voor kaartjes Yes-Sim. Je moet een beetje voorzichting omgaan met updates, omdat nieuwe versies van de baseband firmware ervoor kunnen zorgen dat je Turbo-sim niet meer werkt...

En zoals eerder al aangegeven is de telefoon dus niet simlock-vrij, maar door middel van een soort van sim-proxy kun je wel gebruik maken van andere simkaarten
Ja inderdaad, het is dus een originele t-mobile met turbo sim, zoals ik begrijp.

Ik kan m dus straks ophalen, maar denken jullie dat dit betrouwbaar is?
Hij woont niet zo ver van mij vandaan, biedt meerdere toestellen aan, niet supergoedkoop, maar wel goedkoper dan normaal.

http://gsm-telecom.marktp...vrij-2-jaar-garantie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het verhaal van dat hij zich registreert als jij je sim er in stopt is lariekoek. Wat die man waarschijnlijk bedoelt is dat om hem 'vrij' te schakelen je eerst iTunes op je pc moet installeren en daarna je iPhone 1x synchen. Pas dan kan je hem gebruiken.
Als je er een koopt, kijk dan goed of hij wel werkt, en of het wel een echte iPhone 3G is. Niet dat het zo'n goedkope chinese kloon is die er het zelfde uitziet.
Overigens werkt de yes-sim niet meer met firmware 2.20. Mijn collega had een yes-sim in zijn iPhone (zijn abonnement ging pas later in en wilde er wel mee kunnen bellen), maar na de update naar 2.20 deed hij het niet meer. Toen hij zijn simkaart er uit probeerde te halen, bleef de yes-sim ergens achter haken. Hij heeft de telefoon open moeten schroeven om hem er uit te krijgen. Nadat hij hem weer dichtgemaakt had wilde hij geen verbinding maken met het netwerk (zijn t-mobile abonnement was inmiddels ingegaan). iPhone is nu opgestuurd ter reparatie...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
E-Vix schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 17:50:
Het verhaal van dat hij zich registreert als jij je sim er in stopt is lariekoek. Wat die man waarschijnlijk bedoelt is dat om hem 'vrij' te schakelen je eerst iTunes op je pc moet installeren en daarna je iPhone 1x synchen. Pas dan kan je hem gebruiken.
Als je er een koopt, kijk dan goed of hij wel werkt, en of het wel een echte iPhone 3G is. Niet dat het zo'n goedkope chinese kloon is die er het zelfde uitziet.
Overigens werkt de yes-sim niet meer met firmware 2.20. Mijn collega had een yes-sim in zijn iPhone (zijn abonnement ging pas later in en wilde er wel mee kunnen bellen), maar na de update naar 2.20 deed hij het niet meer. Toen hij zijn simkaart er uit probeerde te halen, bleef de yes-sim ergens achter haken. Hij heeft de telefoon open moeten schroeven om hem er uit te krijgen. Nadat hij hem weer dichtgemaakt had wilde hij geen verbinding maken met het netwerk (zijn t-mobile abonnement was inmiddels ingegaan). iPhone is nu opgestuurd ter reparatie...
Op turbo-sim.net lees ik iets anders:

Bestel Nu!
TurboSIM (van €29,95 voor € 19,95)
Voor Alle telefoons, inclusief 3G en iPhones

*Nu ook iPhone 3G 2.2 ondersteuning!*

Aantal:

Gratis verzending in heel Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 17:08:
[...]

Ik wou heel graag zo'n iphone 3g hebben echter heb ik mij rot gezocht naar een telecom maatschpij hier in NL die hem los verkocht. en toen zeiden eigenlijk alle winkels van ja t-mobiel heeft hier in NL alleen het recht om hem te verkopen. Als je logisch na denkt en rond kijkt zie je dat ook neem bijv. vodafone.. die heeft hem niet op de website staan, kpn ook niet etc. etc.
daar komt mijn "wijsheid" dus weg
De iPhone 3G is met bepaalde officiële firmware versies hardwarematig te unlocken, bijvoorbeeld met een Turbosim of bij Brando. (22,50$ uit mn hoofd, zie hun website).

Ook komt binnenkort (31 december) de iPhone dev team yellowsn0w uit, een softwarematige unlock voor alle basebands onder die van firmware 2.2.

Simlockvrij verkoop o.a. in Belgie (525€), Zwitserland (400<€), en nog enkele andere landen, voor meer info zie apple.com
BCC schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 17:11:
Bij het unlocken wordt geen copyright van Apple geschonden, voor zover ik weet is hier echter geen jurisprudentie over dus weet eigenlijk vrijwel niemand of het nu legaal of illegaal is.

[ Voor 20% gewijzigd door Dutch_Razor op 27-12-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
Ik heb zojuist die jongen gebeld en hij vertelde mij dat zn broer de telefoon vergeten was uit het magazijn te halen.

Ik kan m morgenmiddag komen bezichten.
Hij vertelde dat er 2 8gb versies zijn: 1 t-mobile versie zoals hier in de winkel, maar met turbo-sim.
De ander is een simlock-vrije uit Italië

Het lijkt me voor de handliggende dat ik voor die van T-mobile ga (mits alles werkt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

brotherlouie99 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:45:
hij vertelde mij dat zn broer de telefoon vergeten was uit het magazijn te halen
Volgens mij riekt dat zaakje, zie ook gambieter:
If it sounds too good to be true, it probably is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
Wiethoofd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:48:
[...]

Volgens mij riekt dat zaakje, zie ook gambieter:
If it sounds too good to be true, it probably is.
Maar gelet op het feit dat ik de telefoon eerst mag testen bij hem en hiermee ook gelijk weet waar hij woont en een indruk heb van de persoon in kwestie, wordt de kans dat ik een kat in een zak vang toch behoorlijk klein.

Het zou natuurlijk kunnen dat ze een opslagplaats van die toestellen hebben.
Hij biedt er toch behoorlijk wat aan op marktplaats.

En is 400 euro dan extreem laag voor een Iphone 3g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:51
Die "Ramon" heeft een beetje te groot aanbod van telefoons als particulier zijnde als je het mij vraagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het feit dat je hem mag testen kan je niet in 5 minuten de bevestiging geven dat het een goede originele en werkende iPhone 3G is die door Apple zelf geproduceerd is en geen namaak.

Mocht hij 400 voor een neppert vangen dan maakt hij nog winst ook, is hij echt dan is het een onmogelijke prijs om op legale wijze aan een 3G te komen, laat staan (meer dan) 2.

Dat je weet dat hij daar woont geeft geen zekerheid dat jij daar niet aan een ander wordt voorgesteld, knock out wordt geslagen, je geld wat je cash had afgepakt en weg deal.

Ook wat hij aanbied, voor welke prijzen en in die hoeveelheden zou ik niet vertrouwen, maar in dit geval: It's your call.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
Toch worden er behoorlijk wat Iphones 3G aangeboden voor rond de 400 euro op marktplaats.

Ik slaap er nog een nachtje over en dan beslis ik wel of ik langsga of niet.
Wat kan een replica bijv niet en een originele wel bij het checken van de phone.

En ja, het veiligst is natuurlijk in de winkel, dat begrijp ik.
Maar dan nog zal ik een turbo-sim nodig hebben voor mijn provider (telfort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt hem in België gaan halen O-) dat scheelt weer de aanschaf van een 'TurboSim'.

Een replica is niet voor niets een replica, maar zal altijd gebreken tonen, gebruik het touchscreen eens intensief. bekijk er foto's mee door in en uit te zoomen met het pinchen, kijk of je via de appstore een applicatie kunt installeren, controleer de firmwareversie, het uiterlijk etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 22:57
Ik zou het niet doen.
Die turbo sim kaartjes werken soms wel en vaak niet.
3g zou er ook niet onder werken.

Je zit ook met de activatie en firmware updates.

Ik wilde het ook via deze manier, maar na alle slechte ervaringen te hebben gelezen
Ben ik gewoon naar belgie gereden (niet ver vanaf mij) en een echte gekocht.

Ik raad je aan om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

brotherlouie99 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:08:
Maar gelet op het feit dat ik de telefoon eerst mag testen bij hem en hiermee ook gelijk weet waar hij woont en een indruk heb van de persoon in kwestie, wordt de kans dat ik een kat in een zak vang toch behoorlijk klein.
Je bent nu al allerlei dingen aan het goedpraten omdat je o zo graag een iPhone wilt. Dat is precies waar oplichters graag gebruik van maken bij allerlei transacties: hebberigheid maakt blind.

Dat wil niet zeggen dat het een louche aanbieder is, maar zodra er allerlei dingen komen zoals "als je hem test met jouw SIM, dan moet je hem nemen", dan is het erg onwaarschijnlijk dat je met een legale aanbieder bezig bent.

Uiteindelijk is het jouw geld en dus je eigen verantwoordelijkheid, maar het sterke advies is: een iPhone is gewoon een telefoon, en ga via de normale, verzekerde kanalen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Als je per sé een iPhone wilt (ik kan me niet echt voorstellen waarom, er zijn qua betere toestellen, zowel qua specs als qua features, maargoed) kun je bijvoorbeeld beter doen wat Vodafone aanraadt:
Wil jij een iPhone 3G gaan gebruiken op ons netwerk? Ga dan gauw even kajakken in de Ardennen en kom met, behalve een nat pak, een iPhone 3G terug. Ren dan nog even door naar Vodafone winkel, waar je een belachelijk goedkoop Super Sim pakket kunt kopen. Speciaal voor je iPhone 3G!
;)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over 'n week kan je de turbosim in de gliko dumpen en past elke sim in 'n iphone 3G (als je de berichten mag geloven), dus ik zou daar zowiezo even op wachten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ten eerste horen topics over Marktplaats of louche verkopers meer thuis in het Shopping Forum. Ten tweede mogen simunlocks niet worden besproken hier op GoT. Dit topic gaat daarom op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.