Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webhoster al enige dagen offline, hoe nu verder?

Pagina: 1
Acties:

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Met mijn bedrijfje ben ik inmiddels zo'n 2 jaar reseller bij providerX (geanonimiseerd). In die 2 jaar heb ik wel eens een probleempje gehad met ze, maar dat kon altijd netjes opgelost worden en ze luisteren ook goed naar kritiek. Daarnaast worden de problemen 24 uur per dag snel opgelost indien dat nodig is. Voor mij voldoende rede om bij deze host te blijven. Tot nu...

22 december klapten de servers van providerX er uit. Al snel kreeg ik te horen van klanten dat hun website niet werkte en dus ging ik poolshoogte nemen. Eerst zelf kijken op de domeinen, daarna maar eens op de site van providerX. Daar werd medegedeeld dat er kortsluiting geweest is en de servers iig tot woensdag middag (24e) niet bereikbaar zullen zijn. Ik was tevreden met het bericht op de site en zocht geen contact. Op basis van het bericht ging ik er van uit dat alles er aan gedaan werd om de servers zo snel mogelijk weer online te krijgen.

Helaas veranderde er niets. De kerstdagen waren in zicht en en het bericht op de website van de hostingprovider veranderde. Ze hadden hun juristen ingeschakeld omdat hun leveranciers (datacenter?) afspraken niet nakomen. Ook wilden ze hun servers voor de 1e kerstdag nog verhuizen. Helaas verleende het datacenter hier geen medewerking voor. De kerstdagen kwamen en gingen voorbij. Alleen het bericht op de site veranderde. Het meest zorgwekkende is wel de volgende regel:
Op dit moment kunnen we geen definitief uitsluitsel geven omtrent het moment van herinwerkingtreding van de dienstverlening.
De maat is vol en ik moet zelf actie gaan ondernemen. Maar hoe dat weet ik niet goed. Telefonisch contact zoeken met providerX lijkt onmogelijk. Het telefoonnummer dat je kunt bellen zit een antwoordapparaat achter en er word medegedeeld dat inspreken nutteloos is. Het zal niet afgeluisterd worden. Niet bereikbaar voor oplossing dus.

Een andere mogelijkheid die ik in gedachten had is het verhuizen van belangrijke domeinnamen naar een andere host, zodat de websites daar (tijdelijk?) voortgezet kunnen worden. iemand ideëen of er hosting bedrijven zijn die hier snel aan mee kunnen werken?

Nog andere oplossingen en tips?

edit: Per ongeluk geen categorie aangegeven voor deze post. Kan hij verhuist worden naar 'Internetproviders en Hosting'?

[ Voor 3% gewijzigd door Ras op 28-12-2008 02:23 ]

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zag de titel en wist meteen welke provider het is... :X Ik heb er vanuit mn werk een development account (gewoon shared) en die ligt er ook uit waar belangrijk spul op staat voor een klant nu als test. Developer kon bij ons dus al 3 dagen niet meer verder. Daarnaast heb ik een stuk of 6 klanten waar ik een site voor gemaakt heb daar hun hosting laten nemen en die bellen mij nu. Snap het wel maar ik kan er ook niks mee.

De provider kan er ook weinig mee nu behalve direct wisselen van datacenter (normaal datacenter bieft toch 24/7 toegang :?). Ik zou gewoon berekenen hoeveel inkomsten je mis gelopen bent en dat op hun verhalen. Hoe zij dat oplossen is niet jouw probleem.

Oplossing voor nu is denk ik de provider bellen en dns-en doorzetten naar een nieuwe domeinnaam. Zelf heb ik enorm mazzel want mijn eigen account daar zit in het goede datacenter.

Enorm balen iig, zal dit topic in de gaten houden ook.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:41

Eijkb

Zo.

Als ProviderX bijvoorbeeld zijn rekeningen niet betaald van het datacenter zal hij geen toegang verkrijgen om zijn servers te verhangen. Enige mogelijkheid is dan wellicht om bij het SIDN de nameservers om te zetten naar een nieuwe host. Kan 24 uur duren, maar goed: Dat is naar je klanten toe een beter antwoord als "geen uitsluitsel".

.

• Ras
  • Niet online
Eijkb schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 17:24:
Als ProviderX bijvoorbeeld zijn rekeningen niet betaald van het datacenter zal hij geen toegang verkrijgen om zijn servers te verhangen. Enige mogelijkheid is dan wellicht om bij het SIDN de nameservers om te zetten naar een nieuwe host. Kan 24 uur duren, maar goed: Dat is naar je klanten toe een beter antwoord als "geen uitsluitsel".
Ik snap niet waar je uit mijn topicstart 'het niet betalen van rekeningen' weghaald. Zoals gemeld is er kortsluiting onstaan waardoor de servers niet meer werken. Het datacenter verleend geen 24/7 toegang waardoor onderhoud/verhuizen onmogelijk word gemaakt. Simpelweg de bekrompen policy van het datacenter zo het schijnt. Bedankt voor je mogelijke oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door Ras op 27-12-2008 17:50 ]

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ras schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 17:45:
[...]

Ik snap niet waar je uit mijn topicstart 'het niet betalen van rekeningen' weghaald. Zoals gemeld is er kortsluiting onstaan waardoor de servers niet meer werken. Het datacenter verleend geen 24/7 toegang waardoor onderhoud/verhuizen onmogelijk word gemaakt. Simpelweg de bekrompen policy van het datacenter zo het schijnt. Bedankt voor je mogelijke oplossing.
Misschien de volgende keer de kleine lettertjes lezen ?
Als er geen 24/7 toegang in je contract staat, waarom zouden ze je dan binnen laten ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Volgens mij weet ik welke host jij bedoeld. Een klant van mij zit onder dezelfde hoster en kan al dagen niets meer. Ik heb hem geopperd om zsm zijn gegevens ervanaf te halen en zijn spul bij een nieuwe (betrouwbare) hoster onder te brengen.

Overigens kan een DC vereisen dat de openstaande facturen eerst worden voldaan alvorens fysieke toegang (tot verhuizing bijv) over te gaan.

Dus tot die tijd, kijk of je nog bij je gegevens kan en zorg dat je een nieuwe hoster vind. Mocht je echt een betrouwbare nodig hebben stuur mij dan een DM.

• Ras
  • Niet online
Ik kan dus niet bij mijn gegevens. De servers zijn op geen enkele manier te bereiken. Verder is het een prima host, het liefst wil ik er wel blijven zitten, maar helaas is de host de dupe van de werkwijze van het datacenter. De host is dus via allerlei wegen (druk uitoefenen op het datacenter) bezig om de servers weer online te krijgen. Het schijnt dat het datacenter hierin zijn afspraken niet na is gekomen en de host is bezig met juridische stappen.

Ik op mijn beurt wil proberen om belangrijke sites gewoon weer online te krijgen met tijdelijk een wat oudere back-up die ik nog wel heb. Hoe doe ik dat... als de host niet bereikbaar is.

Overigens, de kortsluiting is ontstaan door een kabelbreuk. Dan komen er bij mij vraagtekens te staan hoe die kabel dan gebroken is... Dat gebeurd toch niet zomaar?

[ Voor 11% gewijzigd door Ras op 27-12-2008 20:09 ]

Verwijderd

Het lijkt me stug dat een datacenter je zomaar toegang ontzegd tot je eigen apparatuur. Als er sprake is van nalatigheid zoals niet betaalde factuurtjes dan heeft het DC de bevoegdheid om je niet langer bij je hardware te laten totdat die voldaan zijn. Immers huur je wel een ruimte daar en de verhalen dat een DC je zomaar toegang ontzegd is mij ook een raadsel.

En ik snap wel dat jij liever de hand boven je hoster houdt, maar een zinkend schip kan je maar beter verlaten. Nog niet zo heel lang geleden ben ik zelf ook verhuisd met een kostenpot van ruim 450 euro, voor ongeveer 40 websites. Ik heb daar wel iets voor terug, is dat ik de support nu eindelijk heb waar ik maanden om zat te zeuren, de uptime nu ook garant is, er voldoende maatregelen zijn genomen voor het geval uitval zou plaatsvinden en alles werkt.

Dat heb ik liever dan dat ik moet afwachten hoe het nou verder moet. Want als er stappen worden ondernomen juridisch dan kan het nog wel even duren eerdat je website online is.

Wees verstandig, zoek een betrouwbare hoster. Ben je ervanaf :)

• Ras
  • Niet online
Inmiddels heb ik e-mailcontact gehad met de host en ik kan een eigen back-up online gaan zetten

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

=> IH

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ja, ik ben toch echt benieuwd naar het verhaal erachter. Ik twijfel toch om alle gedupeerden die er via mij zitten te adviseren over te stappen. Een host die bij een slecht DC zit is gewoon niet wat je wilt natuurlijk. Hoewel ik ze de kans het probleem te voorkomen omdat tot nu toe de service erg goed is geweest imo.

• Ras
  • Niet online
Gisteravond laat, enkele uren nadat ik aangegeven had van het aanbod gebruik te maken om een eigen backup/tijdelijke website te uploaden naar een andere nameserver voor mijn grootste klant, heb ik de ftp gegevens hiervoor gekregen. Die tijdelijke website heeft vandaag al dienst kunnen doen. Voorlopig een prima oplossing wat mij betreft.

Het mooiste is natuurlijk als alles weer normaal werkt en in het e-mailcontact dat ik heb gehad werd medegedeeld dat waarschijnlijk morgen alles hersteld zijn

Pagina: 1