Geachte tweakers,
Ik zit met een probleem.
Vannochtend is mijn Mirror ( RAID1 ) Array stuk gegaan. ( Ga ik vanuit. )
De Mirror array bestaat uit;
2 Samsung 320GB HD322HJ (SATA II 7200RPM 16MB) 'S.
Hij deed de hele ochtend moeilijk, na het uninstalleren van een programma op
Windows Home Server ( wat me onmogelijk een HDD failure kan veroorzaken, me dunkt. )
Network errors etc.
Rebootje gedaan, keurig via start afsluiten restart wou De WHS Console niet meer werken.
Dus Server gepakt, VGA kabel aangesloten en maar weer gestart.
Krijg ik na Bios scherm, iets in de trend van "ARRAY IS BROKEN, POSSIBLE HDD FAILURE"
Dus CTRL+F gedaan, waarmee ik zeg maar in het controlescherm kom van de Array.
Naar Define Array gegaan, staat de hele HDD er niet meer
.
HDD eruit gehaalt, omdat het een Mirror Array leek mij dat je dat gewoon normaal verder moet kunnen met werken omdat het redunant uitgevoert is.
Maar dan krijg ik bij booten ( ik kom dus nog wel half in windows ) iets in de trend van;
Microsoft (R) Windows (R) Operating System Encountered an Error and had to close.
Mijn vraag is, zijn er nog andere manieren waarop ik kan kijken wat de staat van de HDD is?
Mogelijk DOS progsel oid. En Waarom, Gezien het een Mirror Array is de OS niet zonder problemen werkt?
Bedankt alvast
Ik zit met een probleem.
Vannochtend is mijn Mirror ( RAID1 ) Array stuk gegaan. ( Ga ik vanuit. )
De Mirror array bestaat uit;
2 Samsung 320GB HD322HJ (SATA II 7200RPM 16MB) 'S.
Hij deed de hele ochtend moeilijk, na het uninstalleren van een programma op
Windows Home Server ( wat me onmogelijk een HDD failure kan veroorzaken, me dunkt. )
Network errors etc.
Rebootje gedaan, keurig via start afsluiten restart wou De WHS Console niet meer werken.
Dus Server gepakt, VGA kabel aangesloten en maar weer gestart.
Krijg ik na Bios scherm, iets in de trend van "ARRAY IS BROKEN, POSSIBLE HDD FAILURE"
Dus CTRL+F gedaan, waarmee ik zeg maar in het controlescherm kom van de Array.
Naar Define Array gegaan, staat de hele HDD er niet meer
HDD eruit gehaalt, omdat het een Mirror Array leek mij dat je dat gewoon normaal verder moet kunnen met werken omdat het redunant uitgevoert is.
Maar dan krijg ik bij booten ( ik kom dus nog wel half in windows ) iets in de trend van;
Microsoft (R) Windows (R) Operating System Encountered an Error and had to close.
Mijn vraag is, zijn er nog andere manieren waarop ik kan kijken wat de staat van de HDD is?
Mogelijk DOS progsel oid. En Waarom, Gezien het een Mirror Array is de OS niet zonder problemen werkt?
Bedankt alvast
[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 27-12-2008 16:40 . Reden: huge plaatjes verwijderd ]