Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan DirectX10 niet downloaden

Pagina: 1
Acties:

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Hallo,

Ik heb geen idee in welke categorie dit thuis zou moeten horen dus straf me niet te hard als het fout is :P
Nu probeer ik DirectX 10 te downloaden van de microsoft site alleen moet ik dan zon validatie doen. Geen probleem maar als ik op verdergaan klik en die validator wil downloaden bestaat de link niet! Dus ik kan DirectX niet downloaden, ik heb zowel in FF als in IE geprobeerd.

Een andere manier om mijn Windows XP te valideren?

Paul

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Je weet dat Directx10 alleen van toepassing is op Vista? Heb je de WGA tool ook eerst geinstalleerd, voor dat je verder gaat met het willen downloaden van Directx?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het ligt niet aan de validatie van Windows XP.

Het euvel ligt hem in dat je voor DirectX 10 minimaal Vista moet hebben.

Ey!! Macarena \o/

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DirectX 10 werkt niet in XP, daar heb je Vista voor nodig.
Het heeft te maken met het drivermodel die XP en Vista hanteren, deze zijn zo fundamenteel verschillend dat DirectX 10 nooit op XP mogelijk zal zijn.

Voor DirectX 11 heb je so far Windows 7 nodig, al lijkt me dat dat ook voor Vista uit zal komen.

DirectX 9.0c is de hoogste DirectX voor XP, so far :)

Overigens mis je tot nu toe nog niet heel veel zonder DirectX, hoor :)

[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 27-12-2008 15:10 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Nee hoor. Je kan de directx(10) update gewoon downloaden en installeren. Alleen zal het dan alleen bestanden die voor jou OS van toepassing zijn installeren.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 09:26
Als je via de volgende link probeert te downloaden dan wordt auto 9.0c (dacht die versie) geinstaleerd als je xp hebt. http://www.gamesforwindow...tGFW/Pages/DirectX10.aspx

Ik had ook wat gezeur met validatie terwijl ik een legitieme versie heb. Je kunt tijdens dat proces ook voor een andere optie kiezen. Hierbij download je een tooltje met een phrase die je moet copy/ pasten. Als je op de download link klinkt dan duurt het een tijdje voordat de download start.

Een andere manier is om de losse package te donwloaden ipv webinstallatie

• anandus
  • Niet online
markiew schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 15:11:
Als je via de volgende link probeert te downloaden dan wordt auto 9.0c (dacht die versie) geinstaleerd als je xp hebt. http://www.gamesforwindow...tGFW/Pages/DirectX10.aspx

Ik had ook wat gezeur met validatie terwijl ik een legitieme versie heb. Je kunt tijdens dat proces ook voor een andere optie kiezen. Hierbij download je een tooltje met een phrase die je moet copy/ pasten. Als je op de download link klinkt dan duurt het een tijdje voordat de download start.

Een andere manier is om de losse package te donwloaden ipv webinstallatie
Volgens mij als je gewoon Windows Update draait blijft je DirectX ook up to date :)

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 09:26
Zou kunnen dat weet ik niet... je kunt het in ieder geval checken:

start -> run -> dxdiag

• Dimby
Het probleem is dat als ik de WGA tool wil downloaden er een dode link komt
http://download.microsoft...2768/WGAPluginInstall.exe

[ Voor 40% gewijzigd door Dimby op 27-12-2008 17:53 ]

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 22:49

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

@Dimby:
Als ik hier op die link klik, kan ik gewoon het bestand downloaden...

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Dimby
Huh ik krijg een Pagina bestaat niet error in zowel ie als ff :S

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 22:49

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Ik heb het weer geprobeerd, maar het werkt toch perfect.... Probeer het eens met een ander systeem (als je de mogelijkheid hebt...)
Controleer anders eens op spyware of virussen!

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Dimby
Ik zal eens op windows 7 proberen, is op moment mijn enige optie

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Feit is en blijft dat TS er net zo goed mee kan ophouden, aangezien DirectX 10 sowieso niet beschikbaar is voor XP zoals al eerder aangegeven. Dus waarom nog verder gaan met proberen te downloaden?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Dimby
Ik wil hem ook wel op WIndows 7 hebben en daarnaast zijn er ook andere dingen die ik weil downloaden maar niet kan downloaden omdat ik mijn windows niet kan activeren.

Verwijderd

De laatste versie voor XP is DX9.0C. Waarom google je die niet gewoon?

DX10 is softwarematig onmogelijk op XP. Staat een heel artikel op de Frontpage, talloze andere threads op het net. Microsoft wil het niet dus gebeurd het niet. Einde verhaal. :) :P

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Directx redistributable downloaden.

• anandus
  • Niet online
Dimby schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 18:16:
Ik wil hem ook wel op WIndows 7 hebben en daarnaast zijn er ook andere dingen die ik weil downloaden maar niet kan downloaden omdat ik mijn windows niet kan activeren.
Windows 7 komt standaard met DirectX 11 meegeleverd ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 18:18:
Microsoft wil het niet dus gebeurd het niet. Einde verhaal. :) :P
Het is niet zozeer een 'niet willen'-situatie, maar meer dat het fundamenteel helemaal anders in elkaar steekt.

[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 27-12-2008 19:02 ]

Verwijderd

Maar het is wel mogelijk, maar alleen door Microsoft. Als 3rd party mag je geen inbreuk plegen op de core-bestanden dus dan moet je het hebben van een Wrapper. En die wrapper werkt belabberd en zal ook nooit de volledige performance onder XP halen met DX10 als op Vista en hoger.

Dus einde verhaal. Microsoft wil het niet. Microsoft wil liever dat men Vista neemt, en zo gaat dat al jaren. Ook de verkoop van OEM-XP is standaard stopgezet. De meeste PC's komen met Vista anyway.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Waarom download je niet gewoon de nieuwste Redist van november als compleet bestand?
http://www.microsoft.com/...20f1244a8e&DisplayLang=en

En met Jism: XP + DX10 ≠ werkend, Vista + DX10 = werkend

[ Voor 13% gewijzigd door Wiethoofd op 27-12-2008 19:38 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:35:
Maar het is wel mogelijk, maar alleen door Microsoft. Als 3rd party mag je geen inbreuk plegen op de core-bestanden dus dan moet je het hebben van een Wrapper. En die wrapper werkt belabberd en zal ook nooit de volledige performance onder XP halen met DX10 als op Vista en hoger.
Precies, dus heeft het gewoon geen nut :)
Is niet een kwestie van niet willen, maar gewoon omdat een wrapper compleet nutteloos zou zijn :)

Als er een wrapper zou zijn dan is het alleen omdat je dan kan zeggen: "Woei, ik heb DX10! Het draait met 1fps, maar ik heb DX10", terwijl het hele punt van DX10+drivermodel van Vista juist is dat dingen vlotter zouden moeten werken.

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 27-12-2008 19:53 ]

Verwijderd

Als microsoft toch besloten had DX10 voor XP mee te bakken, dan was er in alle mogelijkheid een probleem geweest in de verkoop. Want microsoft had een paar goede redenen nodig, om een hoop gebruikers aan Vista te krijgen. Als je daarmee DX10 mee kan nemen dan heb je zowiezo al een groep gamers, stop je de verkoop in OEM-systemen en doe je er alleen nog Vista bij, dan heb je al een 2de handvol gebruikers die automatisch meestromen.

Anyway. De vele claims op websites, usenet over een gekraakte DX10 op XP is gewoon niet zo. Het is een nummertje dat via Hex-code is veranderd, maar technisch draai je nog DX9. En zal je hoe dan ook echt geen DX10 door een magische tweak krijgen.

Wil je meer weten over de achterliggende techniek tussen DX9 en DX10 check dan de review op de frontpage reviews: DirectX 10 voor Windows XP: de (on)mogelijkheden

DX10 alleen is niet de reden voor mij voor een overstap naar Vista anyways.

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:00:
Als microsoft toch besloten had DX10 voor XP mee te bakken, dan was er in alle mogelijkheid een probleem geweest in de verkoop. Want microsoft had een paar goede redenen nodig, om een hoop gebruikers aan Vista te krijgen. Als je daarmee DX10 mee kan nemen dan heb je zowiezo al een groep gamers, stop je de verkoop in OEM-systemen en doe je er alleen nog Vista bij, dan heb je al een 2de handvol gebruikers die automatisch meestromen.

Anyway. De vele claims op websites, usenet over een gekraakte DX10 op XP is gewoon niet zo. Het is een nummertje dat via Hex-code is veranderd, maar technisch draai je nog DX9. En zal je hoe dan ook echt geen DX10 door een magische tweak krijgen.

Wil je meer weten over de achterliggende techniek tussen DX9 en DX10 check dan de review op de frontpage reviews: DirectX 10 voor Windows XP: de (on)mogelijkheden

DX10 alleen is niet de reden voor mij voor een overstap naar Vista anyways.
Behalve DX10 als verkoop-argument is het gewoon nagenoeg onmogelijk om het in XP te draaien, je zou dan het hele driver- (en indirect ook user-)model om moeten gooien en dan heb je gewoon een nieuw OS :P

Dit plaatje laat het grafisch heel duidelijk zien :)

Ik denk eerder dat het een fijne bijkomstigheid is dat het niet (of zeer moeilijk) op XP kan, dan dat het echt onwil is.

Maarja, hier kunnen we over blijven discussiëren :P

Verwijderd

Maar.....

Als in feite het nieuwe DX10 daarbij de driver op de schop is gegaan waardoor het niet gebruikt kan worden in XP, waarom heeft microsoft de ondersteuning voor DX10 dan niet in het huidige (die op XP) drivermodel geimplementeerd? Want als je een DX9 benchmark vergelijkt op XP en Vista komt XP nog sneller uit de bus, dus zo revolutionair is het nou ook weer niet, behalve dat het wat meer modulair opgebouwd is. In feite blijft het aanspreekpunt van de Hardware hetzelfde, als je die ook voor XP zou maken.

Inderdaad. Het modulaire systeem lijkt dan niet te werken zonder het OS zelf overhoop te halen, maar waarom niet het bestaande systeem gebruiken voor DX10?

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:08:
Maar.....

Als in feite het nieuwe DX10 daarbij de driver op de schop is gegaan waardoor het niet gebruikt kan worden in XP, waarom heeft microsoft de ondersteuning voor DX10 dan niet in het huidige (die op XP) drivermodel geimplementeerd? Want als je een DX9 benchmark vergelijkt op XP en Vista komt XP nog sneller uit de bus, dus zo revolutionair is het nou ook weer niet, behalve dat het wat meer modulair opgebouwd is. In feite blijft het aanspreekpunt van de Hardware hetzelfde, als je die ook voor XP zou maken.

Inderdaad. Het modulaire systeem lijkt dan niet te werken zonder het OS zelf overhoop te halen, maar waarom niet het bestaande systeem gebruiken voor DX10?
Omdat het hele punt dat DX10 dus vlotter zou maken juist het drivermodel is :)
En zodoende ook de hardware.

Het heeft dus niet met DX-versie te maken, of de ingebouwde mogelijkheden van DX, maar met het drivermodel (zie ook Windows Display Driver Model en Directx3D 10)

Edit:
Vette disclaimer: Althans, ik geloof dat het zo in elkaar steekt.
Kan iemand anders er zijn licht nog over laten schijnen? :)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 27-12-2008 20:24 ]

Pagina: 1