Videokaart genereert plots geen output meer maar

Pagina: 1
Acties:

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-05 00:48
Plots kreeg ik geen beeld meer, het is te zeggen : de monitor weet dat er een kabel verbonden is maar gaat in slaapstand. Nu heb ik de kaart (een geforce 6600 op pci-e trouwens) eens getest in een andere pc en daar was het net hetzelfde verhaal. Nu draai ik momenteel met een oud pci kaartje en windows herkent de geforce videokaart volledig en in rivatuner kan ik zelfs gewoon de temps en clocks opvragen in grafiek. De geforce kaart geeft nergens beeld, ook niet bij de bios. Het opstarten gebeurt overigens volledig normaal, met of zonder het extra pci kaartje. Ook heb ik zowel de vga als dvi poort gebropeerd maar hij weigerd. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

@ricardo246

Dat is dan al het 2de onderdeel dat in de laatste 24 uur gesneuveld zou zijn, rekening houdende dat de voedings lijnen zowel onder als zonder belasting in orde zijn begin ik mij toch vragen te stellen

@skinkie
Heb je op je GF kaart een TV out of DVI aansluiting zitten?

dvi en vga, geen tv out

@ricardo246 edit

Het pci-e op een van de 2 moederborden is zeker in orde omdat die constant gebruikt word met een 7950gx2. Het andere bord kan ik niet meteen testen met een 7950gx2 omdat ik dan voedingen moet beginnen demonteren en terug monteren (een 7950gx2 zuipt nogal)

Het probleem ligt dus eerder bij de geforce 6600

overigens staat bij de resolutie instellingen de geforce op -1 x -1 en is niet aan te passen. (laatste drivers geinstaleerd)

edit

Geen biep / codes tijdens opstarten? Een normale biep, ofwel hij start normaal op. De videokaart word dus wel degelijk herkent (anders zou hij beginnen piepen dat hij geen videokaart vind)
Fan draait? kaart heeft geen fan, passieve koeling. kaart word wel warm, heeft geen extra power aansluiting

edit 2

Pci-e slot schoon blazen en kaart opnieuw installeren?
en anders toch even testen met een ander pci-e kaart, kun je je slot uitsluiten.

Allemaal geen enkel resultaat

Mag ik uit de startpost opmaken dat je de voeding gecontroleerd (doorgemeten) hebt?

Niet met de hand en meetapperatuur maar via de onboard sensoren, ik hou ze nog altijd in de gaten overigens

[ Voor 54% gewijzigd door sprankel op 27-12-2008 15:21 ]

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:28

ricardo246

Life's what you make it!

Nu heb ik de kaart (een geforce 6600 op pci-e trouwens) eens getest in een andere pc en daar was het net hetzelfde verhaal.
Kaart = dood?

Edit 1 & 2 :
Wat ik bergijp uit bovenstaande is dat je een Geforce 6600 kaart hebt die je in 2 systemen getest hebt en daar hetzelfde beeld geeft:
Monitor in standby (geen signaal)
Het oudere PCI kaartje geeft wel beeld. Je monitor functioneerd dus.
Probleem dus in de geforce 6600 kaart of in je pci-e slot?

Probeer eens de monitor compleet los te koppelen (spanning en andere bekabeling). 1 minuut wachten, zaakje aansluiten en opnieuw opstarten. Dit heeft bij mijn 226bw wel eens gewerkt toen die niet wakker wou worden.

offtopic:
Formuleer je openingspost wat beter, geen touw aan vast te knopen

[ Voor 54% gewijzigd door ricardo246 op 27-12-2008 14:57 . Reden: added info ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Nee daar heeft de TS wat aan...
offtopic:
Formuleer je openingspost wat beter, geen touw aan vast te knopen
Begrijpend lezen is een vak apart.

TS:
Heb je op je GF kaart een TV out of DVI aansluiting zitten?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:28

ricardo246

Life's what you make it!

Geen biep / codes tijdens opstarten --> nope.
Geen fan dus, heat sink wordt wel warm (niet te?).
Pci-e slot schoon blazen en kaart opnieuw installeren?
en anders toch even testen met een ander pci-e kaart, kun je je slot uitsluiten.

edit:
Mag ik uit de startpost opmaken dat je de voeding gecontroleerd (doorgemeten) hebt?

Edit 2:
Things to do:
Testen met een ander pci-e kaart
Voeding doormeten @ load (met de 6600 erin).

Ik hou het bij een overleden graka...succes

[ Voor 101% gewijzigd door ricardo246 op 27-12-2008 15:43 . Reden: info added ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-05 00:48
Videokaart officieel overleden verklaard. Topic mag dicht.