Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

portering telefoonnummer van kpn naar alice

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een Alice comfort abbo aangevraagd en als het goed is wordt deze 2 februari opgeleverd.
Nu kreeg ik van Alice de bevestiging binnen en daarmee zou ik het oude KPN abbo (internetplus bellen) op kunnen zeggen. Dus zo gezegd............................................niet gedaan!
De KPN heeft mij laten weten dat ik mijn abbo dan pas kan opzeggen als het telefoonnummer geporteerd is. Volgens de helpdesk van Alice wordt het nummer pas geporteerd als alles is aangesloten (2 februari) en indien het na een maand goed draait dan kan ik het KPN abbo pas opzeggen. M.a.w. ik moet dan 3 mnd dubbele abbo kosten betalen. Dit was mij niet bekend en het staat ook nergens geschreven.
Je begrijpt dat ik hier enorm van baal. Hebben mensen hier ook ervaring mee met deze absurde portering.
En kan ik nu als de sodemieter nog van Alice af? Tenslotte hebben zij nergens vermeld dat ik vast zit aan deze, in mijn ogen, idiote regels.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Uhm contact opnemen met Alice zelf.. ipv 'n paar GoTters..?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 13:41:
Uhm contact opnemen met Alice zelf.. ipv 'n paar GoTters..?
Zoals je boven gelezen hebt heb ik dat reeds gedaan.......... :+
Verder heb ik gezien, op de site van Alice, dat ik inderdaad dan pas kan opzeggen als de verbinding is opgeleverd. Dat heb ik eerder niet gelezen, over het hoofd gezien.
Maar dat dit dan pas mag na een maand van oplevering is een beetje van de zotte.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heb ik uiteraard gelezen hoor :)

Maar gewoon nog een keer bellen, desbetreffende naam opschrijven, vragen naar de meerdere van deze persoon, zaak uitleggen en zeggen dat je 't hier uiteraard niet mee eens bent en verhaal vragen werkt beter!

Succes!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:09
Het oude telefoonabonnement wordt toch automatisch opgezegd zodra de nummerportering daadwerkelijk is uitgevoerd? Op 15 december j.l. is mijn nummer van KPN naar Budgetphone geporteerd, mijn KPN-abonnement is op diezelfde dag ook opgezegd.

Of werkt het bij InternetPlusBellen niet zo?

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12
Je kan pas porteren als er een werkende telefoonverbinding is. Dus sowiso niet voor de oplevering van Alice.
Maar het KPN-abbo stopt volgens mij wel meteen.

[ Voor 18% gewijzigd door AtRi op 27-12-2008 14:53 . Reden: aanvulling ]

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

Heb hetzelfde probleem gehad. Kennelijk is het bij hun 'technisch' niet mogelijk om een nummer dat 'niet actief' is te porteren. Dat betekent dat een nummer dus actief in gebruik moet zijn op het moment dat het over genomen wordt. Als je eerder je oude abbo opzegt wordt dan meteen op datzelfde moment je nummer 'niet actief' en kunnen ze hem niet meenemen, ookal loopt je oude abbo nog wel door tot de volledige contractduur.

Maar er is hoop: tegenwoordig moeten telefoonmaatschappijen een nummer nog een maandje vasthouden, nadat je al opgezegd hebt zodat de portering ook 'offline' kan gebeuren. Portering van een niet actief nummer heet dat. Het duurt alleen wel langer. Als ik jou was zou ik checken of het telefoongebeuren met het leennummer en het alice modem goed werkt en indien dit zo is bellen met Alice of ze de portering in gang willen zetten als dit nog niet gebeurt is. Maar dit kan je dus pas doen vanaf dat je alice opgeleverd krijgt. wachten tot 2 feb. dus

edit: en inderdaad, de informatie voorziening op alice.nl is gewoon slecht. wat er staat klopt gewoon niet en de brieven die je krijgt slaan eigenlijk ook nergens op. Had ik al over geklaagd, maarja... Wanneer gaat nou eens iemand gewoon in duidelijke taal uitleggen hoe het dan wel moet, want sommige dingen snap ik nog steeds niet :|

edit2: Nog even in aanvulling op wat ik hierboven zei over het 'een maandje vasthouden', ik quote hier maar even de link naar de opta regeling die daar voor zorgt, aangezien die nergens anders gequote werd:
http://www.opta.nl/download/website+beleidsregels+NP.pdf (punt 9)
en : http://www.opta.nl/downlo...merportabiliteit+2008.pdf
Als ik dat zo lees heb je dus niet het recht om na het einde van je contract nog een nummer portering in gang te zetten. Die regeling is er eigenlijk alleen voor het geval dat je nieuwe provider de boel niet goed afhandeld en het porteringsverzoek te laat binnenkomt bij de oude provider. Ik denk echter dat in de praktijk dit ook wel gebruikt kan worden door consumenten om de portering alsnog gedaan te krijgen. Maar hoe dan ook: better safe than sorry. Na het einde van het oude contract zijn er gewoonweg geen garanties meer.

[ Voor 44% gewijzigd door GemengdeDrop op 29-12-2008 23:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
AtRi schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 14:52:
Je kan pas porteren als er een werkende telefoonverbinding is. Dus sowiso niet voor de oplevering van Alice.
Maar het KPN-abbo stopt volgens mij wel meteen.
Stopt meteen? Je hebt een maand opzeg termijn. Mijn abbo is op dag 15 ingegaan, zeg ik het abbo op dag 2 op dan eindigt die toch de volgende maand op de 15e.
GemengdeDrop schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 14:57:
Heb hetzelfde probleem gehad. Kennelijk is het bij hun 'technisch' niet mogelijk om een nummer dat 'niet actief' is te porteren.....
Bedankt voor je info. Ik ga proberen voor de 15e februari alsnog mijn KPN abbo op te zeggen. Dan zit ik nog maar 1,5 mnd met de kosten. Overigens overweeg ik een klacht neer te leggen bij zowel Alice als de KPN en bij een klachten instantie over de werkwijze van deze telecom bedrijven. Of het helpt weet ik niet maar als nou iedereen dat doet met hetzelfde probleem. :Y
Pagina: 1