Ik weet niet zeker of het hier moet, maar ik gok even van wel 
Ik wil een topic openen over Google Gears.
Helaas kan je nog niet Google Calendar gebruiken met Gears, maar er zijn sterke geruchten dat dit er aan zit te komen.
Waar kan je Gears vinden?
Hier kan je de extensie downloaden.
Maar waarom Gears gebruiken?
In mijn geval is het als volgt:
Ik ben al enige tijd bezig om mijn computer zo in te richten dat ik niets hoef te installeren, behalve een OS. Geen Office, geen Winamp, etc.
Ik gebruik al een tijdje webdiensten hiervoor.
Tot nu toe in de vorm van Mozilla Prism en diverse Adobe AIR applicaties.
Punt is echter dat ik best vaak in de trein zit zonder internetverbinding. En dat is een mooi punt waar Gears inkomt.
Ik kan zo mijn todo-lijst bewerken, mijn documenten herzien, etc., zonder op het internet te zitten.
Een groot nadeel op dit moment is dat het echter maar mondjesmaat ondersteund wordt, vooral dat Google Calendar nog geenGears heeft vind ik jammer.
Ongetwijfeld zullen meer sites volgens en ongetwijfed zijn er sites die het gebruiken die ik nog niet ken.
Wat is jullie ervaring met Gears?
Kennen jullie meer sites die Gears ondersteunen?
Ik wil een topic openen over Google Gears.
Met andere woorden: Met Gears kan je websites offline draaien.What is Gears?
Gears is an open source browser extension that lets developers create web applications that can run offline. Gears provides three key features:
* A local server, to cache and serve application resources (HTML, JavaScript, images, etc.) without needing to contact a server
* A database, to store and access data from within the browser
* A worker thread pool, to make web applications more responsive by performing expensive operations in the background
Gears is currently an early-access developers' release. It is not yet intended for use by real users in production applications at this time.
Zoals je ziet kan je bijvoorbeeld Google Docs en RTM gebruiken met Gear.Wat maakt al gebruik van Gears?
There are a number of web applications that use Gears. These applications come from a variety of companies, including Google (YouTube, Docs, Reader , Picasa for mobile), MySpace (Mail Search), Zoho (Writer,Mail), Remember The Milk, and Buxfer. WordPress 2.6 added support for Gears, to speed up the administrative interface and reduce server hits.
Gears can be enabled on sites where it is otherwise unsupported, by using a Greasemonkey user script created by one of the Gears engineers
Helaas kan je nog niet Google Calendar gebruiken met Gears, maar er zijn sterke geruchten dat dit er aan zit te komen.
Waar kan je Gears vinden?
Hier kan je de extensie downloaden.
Maar waarom Gears gebruiken?
In mijn geval is het als volgt:
Ik ben al enige tijd bezig om mijn computer zo in te richten dat ik niets hoef te installeren, behalve een OS. Geen Office, geen Winamp, etc.
Ik gebruik al een tijdje webdiensten hiervoor.
Tot nu toe in de vorm van Mozilla Prism en diverse Adobe AIR applicaties.
Punt is echter dat ik best vaak in de trein zit zonder internetverbinding. En dat is een mooi punt waar Gears inkomt.
Ik kan zo mijn todo-lijst bewerken, mijn documenten herzien, etc., zonder op het internet te zitten.
Een groot nadeel op dit moment is dat het echter maar mondjesmaat ondersteund wordt, vooral dat Google Calendar nog geenGears heeft vind ik jammer.
Ongetwijfeld zullen meer sites volgens en ongetwijfed zijn er sites die het gebruiken die ik nog niet ken.
Wat is jullie ervaring met Gears?
Kennen jullie meer sites die Gears ondersteunen?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu