Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet niet zeker of het hier moet, maar ik gok even van wel :P
Ik wil een topic openen over Google Gears.
What is Gears?

Gears is an open source browser extension that lets developers create web applications that can run offline. Gears provides three key features:

* A local server, to cache and serve application resources (HTML, JavaScript, images, etc.) without needing to contact a server
* A database, to store and access data from within the browser
* A worker thread pool, to make web applications more responsive by performing expensive operations in the background

Gears is currently an early-access developers' release. It is not yet intended for use by real users in production applications at this time.
Met andere woorden: Met Gears kan je websites offline draaien.
Wat maakt al gebruik van Gears?

There are a number of web applications that use Gears. These applications come from a variety of companies, including Google (YouTube, Docs, Reader , Picasa for mobile), MySpace (Mail Search), Zoho (Writer,Mail), Remember The Milk, and Buxfer. WordPress 2.6 added support for Gears, to speed up the administrative interface and reduce server hits.

Gears can be enabled on sites where it is otherwise unsupported, by using a Greasemonkey user script created by one of the Gears engineers
Zoals je ziet kan je bijvoorbeeld Google Docs en RTM gebruiken met Gear.
Helaas kan je nog niet Google Calendar gebruiken met Gears, maar er zijn sterke geruchten dat dit er aan zit te komen.

Waar kan je Gears vinden?
Hier kan je de extensie downloaden.

Maar waarom Gears gebruiken? :?

In mijn geval is het als volgt:
Ik ben al enige tijd bezig om mijn computer zo in te richten dat ik niets hoef te installeren, behalve een OS. Geen Office, geen Winamp, etc.
Ik gebruik al een tijdje webdiensten hiervoor.
Tot nu toe in de vorm van Mozilla Prism en diverse Adobe AIR applicaties.

Punt is echter dat ik best vaak in de trein zit zonder internetverbinding. En dat is een mooi punt waar Gears inkomt.
Ik kan zo mijn todo-lijst bewerken, mijn documenten herzien, etc., zonder op het internet te zitten.

Een groot nadeel op dit moment is dat het echter maar mondjesmaat ondersteund wordt, vooral dat Google Calendar nog geenGears heeft vind ik jammer.
Ongetwijfeld zullen meer sites volgens en ongetwijfed zijn er sites die het gebruiken die ik nog niet ken.

Wat is jullie ervaring met Gears?
Kennen jullie meer sites die Gears ondersteunen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 14:59
Ik ken het zelf niet, maar mijn "verlangen" naar zo min mogelijik installers is ook groot :-). Ikzelf gebruik enkele Portable apps en enkele tools die je domweg niet hoeft te installeren (of na éénmaal geinstalleerd te zijn gewoon de directory kunt kopieren en de volgende keer weer kunt gebruiken).

Dit zijn
- Audacity
- EAC
- Emule
- Foxit Reader
- FTD
- HFS (voor eenvoudig bestanden delen over internet)
- Itunes Library updater
- Last FM desktop
- Media player classic
- Miranda IM
- MP3 Tag
- Offline Rekening overzicht
- SABnzbd
- VLC player
- Winscp
- Putty

Deze tools hoef je dus niet te installeren. Simpelweg dubbelklikken op de executable voldoet. Zeg maar wat is dat prism preceis?

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Prism zorgt ervoor dat je een website vanaf een shortcut kan draaien in een soort mini-browser. Je ziet nauwelijk dat het in een browser draait, dus het lijkt op een gewone desktop app, snap je? :)
Zie hier: http://labs.mozilla.com/2007/10/prism/

Vooral voor dingen als Gmail en Google Calendar enzo is het handig :)

Afbeeldingslocatie: http://people.mozilla.com/~faaborg/files/prism/announcement/googleCalendar550.png

[ Voor 55% gewijzigd door anandus op 27-12-2008 15:22 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben ook een groot voorstander van de online diensten van Google en Google Gears is inderdaad handig om ook offline toegang tot je bestanden te hebben. De laatste keer dat ik keek was het niet mogelijk offline nieuwe "Officebestanden" aan te maken. Toch schakel ik niet helemaal over. Belangrijke documenten heb ik ook graag "echt lokaal" (met Gears staat het ook wel lokaal maar ik weet niet helemaal hoe dus heb ik ook nog graag los het document) en al mijn mail en kalender haal ik ook nog binnen met Outlook zodat ik altijd een lokale kopie heb (buiten Google om). En de online docs app is een beetje te beperkt soms. Je kan er prima brieven in tikken maar als de opmaak wat ingewikkelder wordt krijg ik het niet meer voor elkaar en ben ik blij dat ik Office (of Open Office) kan gebruiken.

Wel is het goed dat Google de features blijft uitbreiden. Google Calendar en Google Docs kun je nu integreren in Google Mail en ook de tasks zijn een welkomme aanvulling (al zijn de tasks nog niet te synchroniseren)

Overigens is het maar de vraag of je het nog hebt over een kaal besturingssysteem. Google Gears moet je ook gewoon lokaal installeren en eigenlijk is het dus ook een e-mailprogramma, officepakket en kalender, alleen noemt Google het Gears in plaats van een Officepakket.

[ Voor 46% gewijzigd door Marzman op 27-12-2008 15:27 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• anandus
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 15:25:
Ik ben ook een groot voorstander van de online diensten van Google en Google Gears is inderdaad handig om ook offline toegang tot je bestanden te hebben. De laatste keer dat ik keek was het niet mogelijk offline nieuwe "Officebestanden" aan te maken.
Helaas is dat nog steeds niet mogelijk.
Mijn workaround is gewoon een paar lege dummy office-bestanden te hebben. Maar dat is inderdaad jammer.
Toch schakel ik niet helemaal over. Belangrijke documenten heb ik ook graag "echt lokaal" (met Gears staat het ook wel lokaal maar ik weet niet helemaal hoe dus heb ik ook nog graag los het document) en al mijn mail en kalender haal ik ook nog binnen met Outlook zodat ik altijd een lokale kopie heb (buiten Google om). En de online docs app is een beetje te beperkt soms. Je kan er prima brieven in tikken maar als de opmaak wat ingewikkelder wordt krijg ik het niet meer voor elkaar en ben ik blij dat ik Office (of Open Office) kan gebruiken.
Uiteraard, het is dat ik geheel geen belangrijke documenten heb (:P), dus dat het niet zo erg is, maar ik deel jouw kritiek wat dat betreft.
Wel is het goed dat Google de features blijft uitbreiden. Google Calendar en Google Docs kun je nu integreren in Google Mail en ook de tasks zijn een welkomme aanvulling (al zijn de tasks nog niet te synchroniseren)
Voor tasks gebruik ik RMT, integreerd ook prima in Google Calendar :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

anandus schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 15:30:
[...]
Voor tasks gebruik ik RMT, integreerd ook prima in Google Calendar :)
Die had ik ook, maar sinds Google zelf tasks heeft toegevoegd heb ik die weer weggehaald. Ik moest om de zoveel weken opnieuw inloggen in RTM en dat vond ik onhandig.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Marzman schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 15:25:
Overigens is het maar de vraag of je het nog hebt over een kaal besturingssysteem. Google Gears moet je ook gewoon lokaal installeren en eigenlijk is het dus ook een e-mailprogramma, officepakket en kalender, alleen noemt Google het Gears in plaats van een Officepakket.
Dat is niet waar; Google Gears is de API die lokaal een aantal modules voor offline gebruik van webpagina's beschikbaar stelt. De webpagina zelf is zo gemaakt, dat deze gebruik maakt van deze modules. Het e-mailprogramma, officepakket en de kalender "zit" dus nog steeds in de webpagina's.
Pagina: 1