Toon posts:

Advies over Schermen, Kleuren, en games

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,
Ik heb nu al een paar jaar een Samsung 1280x1024 schermpje hier staan maar ik heb echt wat meer schermruimte nodig, vooral in de breedte. Daarom zit ik een beetje te oriënteren op het gebied van Breedbeeldschermen. Ik heb al gekeken op sites als kieskeurig.nl. Maar de meeste producten met mijn interesse hebben slechts een review. Daarnaast zijn er vreselijk veel glossy schermen. Als jullie wat advies zouden kunnen geven zou ik dat erg op prijs stellen.

Momenteel zit ik op mijn laptop te werken op 1440x900 en om daadwerkelijk voordeel uit het beeldscherm te halen en nog een tijdje ermee vooruit te kunnen gaan zat ik te denken om een sprongetje te maken naar bijvoorbeeld 1920x1200.

Het scherm gaat via DVI aangesloten worden op mijn Macbook Pro waarmee ik thuis bijna exclusief clamshell werk. Ik houd me voornamelijk bezig met grafisch werk, webdevelopment en wat wat fotografie. Daarnaast game ik ook regelmatig. Momenteel heeft de Dell ultrasharp mijn interesse.

Nu zijn er alleen een paar puntjes waar ik wat opheldering over zoek.
1. Zijn er onder jullie vormgevers/webdesigners etc die ervaring hebben met een Dell Ultrasharp, en wat zijn jullie ervaringen er mee?

2. Verschillen de (dell ultrasharp) schermen onderling veel van elkaar (of zijn reviews van één scherm ook toepasbaar op de andere)

3. Hier zit ik nog het meeste mee, Sommige games zoals Team Fortress 2 draaien prima op 1440x900, maar bij spellen zoals Fallout 3/Mass Effect moet/wil ik dat niet proberen en wordt de resolutie toch een stuk lager. Als ik een monitor heb met een resolutie van 1920x1200, dan moet het beeld dus flink opgerekt worden. Hoe erg is dit zichtbaar? Wat kan ik er aan doen?

Ik heb al flink wat research gedaan op deze punten, maar het is me nog niet duidelijk omdat er een hoop tegenstrijdige meningen te vinden zijn die de boel nou niet bepaald ophelderen. Dus nogmaals, mocht een van jullie voor wat opheldering hierover zou kunnen zorgen, zou ik dat fijn vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2008 12:24 ]

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 22:28
Ik heb net een BenQ E2200HD besteld, 22" full hd scherm :) Draait op 1920x1080 dus, en is relatief goedkoop(180 euro bij azerty)

Verder werkt een TFT natuurlijk het beste op zijn native resolutie, en ziet het er altijd wat minder uit als je op een lagere resolutie speelt, maar ik denk dat dat vrij persoonlijk is.

Verwijderd

Topicstarter
schopje

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1. Ervaringen zoek je met de search, niet met een eigen topic.
2. lees reviews of ervaringen waarin dit punt voorbij komt
3. hier zijn zeker ervaringen over te lezen, zowel hier als in het Spielerij gedeelte van GoT.
Ik heb al flink wat research gedaan op deze punten
Makkelijk gezegd. Je noemt niet één concrete plek waar je gekeken hebt, je noemt niet welke zoektermen je gebruikt hebt, je linkt niet naar wat je gevonden hebt en je bespreekt niet exact welke "tegenstrijdige meningen" je las. Dat hoort allemaal bij een topicstart op GoT.

Goede kans dat de verschillende meningen komen door verschillende eisen/doelstellingen van de reviewers in kwestie, of dat sommige simpelweg ouder zijn dan andere en alternatieven nog niet beschikbaar zijn.

In ieder geval voldoet je topicstart niet aan de eisen die we stellen qua duidelijk maken welke inzet je al getoond hebt. En daarnaast zijn "welke moet ik kopen?" vragen sowieso niet de bedoeling hier.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.