Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Scooter] Kleppen verbrand, verzekeringskwestie?

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:17
Even heel kort door de bocht het verhaal:

- 4 maanden geleden ongeluk gehad
- Nog een weekje of 2 gewoon door gereden op de scooter
- laten repareren met verzoek tot motorisch nakijken omdat ie rond de 1000km zat (scooterboer 1)
- motorische check zou door leverancier scooter moeten gebeuren, maar omdat ie op de 1000 zat.. etc.
- gerepareerd, schijnt niks aan de hand te zijn
- teller inmiddels 1900km
- ik sta even stil om gsm te beantwoorden
- motor loopt ineens dududu duu duu plof, stil.
- kickstarter of contact : niks
- laten repareren bij scooterboer 2, kleppen schijnen te strak te zitten: verbrand
- gerepareerd: 206 Euro.

De vraag, er vanuit gaande dat scooterboer 1 gaat tegenwerken (lees: ontkenning motorisch nagekeken) ben ik 206 Euro kwijt of kan Orion Direct (allrisks + wa) mij nog helpen hierbij?

Aub. geen reacties van: "vraag eerst maar even aan scooterboer 1", daar kom ik zo al achter. Ik bel ze zometeen.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Ik gok dat Orion Direct alleen uitkeert bij diefstal of in geval van ongeluk. Bij technische problemen waarschijnlijk niet. Check je polisvoorwaarden.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• m3gA
  • Laatst online: 19:04
Ik kan me niet voorstellen dat het ongeluk de oorzaak is geweest

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kleppen controleer ik altijd al na 500km, ondanks wat de dealer zegt. Maar dit is niet gerelateerd aan het ongeval. Dit zal eerder fabrieksgarantie zijn en dan zeg ik: succes :X

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• SkyStreaker
Artikel 15 Aanvullende uitsluitingen
Geen vergoeding vindt plaats van:
1. schade aan het motorrijtuig ontstaan indien de bestuurder ten tijde van
het ongeval onder zodanige invloed van alcoholhoudende drank of enig
bedwelmend of opwekkend middel verkeerde, dat hij niet in staat moest
worden geacht het motorrijtuig naar behoren te besturen. Hiervan is in
ieder geval sprake als het alcoholgehalte van de adem meer was dan
220 mg alcohol per liter uitgeademde lucht dan wel als het alcoholgehalte
van het bloed meer was dan 0.5mg alcohol per milliliter bloed;
2. schade aan het motorrijtuig ontstaan door bevriezing;
3. kosten inzake herstel van gebreken;
4. schade aan banden;
5. schade als gevolg van het niet kunnen gebruiken van het motorrijtuig;
6. schade als gevolg van slijtage, waardevermindering en/of onvoldoende
onderhoud;
7. schade als gevolg van inbeslagneming door de overheid;
8. schade indien ingeval van totaal verlies van het gehele motorrijtuig,
het gehele bij het motorrijtuig behorende kentekenbewijs niet wordt
overgelegd;
9. schade ontstaan ‘s nachts (in elk geval tussen de tijdstippen
22:00 uur en 07:00 uur) als gevolg van (een poging tot) diefstal of vandalisme
indien het motorrijtuig niet binnen was gestald. Deze bepaling
geldt uitsluitend in de directe nabijheid van het woonadres van
verzekerde;
10.schade door diefstal indien het motorrijtuig bij stalling buiten niet met
een deugdelijk ART-goedgekeurd ketting- of beugelslot aan een aardof
nagelvast voorwerp was bevestigd en wel zodanig dat diefstal
slechts mogelijk was na verbreking van het slot. In geval van diefstal
dienen de twee originele sleutels van dit slot te worden overgelegd;
De bewijslast voor het voldaan hebben aan sub 9 en 10 ligt bij de verzekeringnemer.
Er vindt wel vergoeding plaats van:
- de onder sub 1 genoemde schade van een verzekerde, als deze ten
genoegen van verzekeraar aantoont dat het besturen van het motorrijtuig
buiten zijn weten en tegen zijn wil plaatsvond en dat hem hiervoor
in redelijkheid geen verwijt treft;
- de onder sub 2, 3 en 4 bedoelde schade, indien die is ontstaan door
een van de in artikel 13 genoemde oorzaken, mits er ook schade aan
het motorrijtuig is ontstaan.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:14
Waarom ben je niet naar de leverancier gegaan voor dit probleem. Nu heb je gegarandeerd een garantieafhandelingsprobleem.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 16:10

rimpeldinky

nani?

2takt of 4takt blokje?

zover ik weet kan bij 2takt dit "natuurlijk" voorkomen maar bij 4takt moet het gebeurt zijn bij het stellen.

verder snap ik deze zin niet helemaal:
- motorische check zou door leverancier scooter moeten gebeuren, maar omdat ie op de 1000 zat.. etc.
houdt dit in dat dit op jouw verzoek niet gedaan is? of op advies van scooterboer1 niet gedaan is?

*burp*

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
nvm... Het zal aan mij wel liggen denk ik zo :)

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 27-12-2008 11:23 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• SkyStreaker
Leverancier zit veel te ver weg, onderin Limburg - ik, nabij Apeldoorn.

4 takt. Die zin die jij snapt, op mijn verzoek niet gedaan. En dat is nooit controleerbaar meer.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

SkyStreaker schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 12:47:
Leverancier zit veel te ver weg, onderin Limburg - ik, nabij Apeldoorn.

4 takt. Die zin die jij snapt, op mijn verzoek niet gedaan. En dat is nooit controleerbaar meer.
Dat daargelaten. Dus de monteur raadt een 1000km beurt aan (niet raar bij een nieuwe scoote), jij wijst dat van de hand, blok draait in de soep, en nu moet Orion Direct het betalen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SkyStreaker schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 11:06:
Even heel kort door de bocht het verhaal:
[...]
[...]
- teller inmiddels 1900km
en
SkyStreaker schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 11:19:
Artikel 15 Aanvullende uitsluitingen
Geen vergoeding vindt plaats van:
[...]
6. schade als gevolg van slijtage, waardevermindering en/of onvoldoende
onderhoud;
Ik vrees dat je te lang gewacht hebt.
Als ik met de auto over de aangeraden onderhoudsbeurt voor een distributieriem ga met de dubbele kilometers gaat de verzekering dit ook niet betalen.

oh enne:
Kymco Vitality 4T opvoeren heeft hier niks mee te maken natuurlijk he? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 28-12-2008 16:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SkyStreaker
Neen :D

Het komt er inmiddels op neer dat scooterboer 1 gewoon niet goed heeft gekeken, terwijl ik nadrukkelijk heb gevraagd om de motor even na te kijken. Zodoende ben ik gewoon te laat en kan ik het alleen op mijn eigen persoontje verhalen.

[ Voor 94% gewijzigd door SkyStreaker op 28-12-2008 18:48 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SkyStreaker schreef op zondag 28 december 2008 @ 18:46:
Het komt er inmiddels op neer dat scooterboer 1 gewoon niet goed heeft gekeken, terwijl ik nadrukkelijk heb gevraagd om de motor even na te kijken.
Je legt echter een oorzakelijk verband tussen het defect en de reparatie door scooterboer 1. Kan je dat bewijzen, of extrapoleer je dat alleen maar? Je zit al dicht bij de volgende controle, en mechanische onderdelen kunnen nu eenmaal kapot gaan. Het is verleidelijk om de schuld ergens anders neer te leggen, maar dan moet je dat wel hard kunnen maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
rimpeldinky schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 11:21:
2takt of 4takt blokje?

zover ik weet kan bij 2takt dit "natuurlijk" voorkomen maar bij 4takt moet het gebeurt zijn bij het stellen.

verder snap ik deze zin niet helemaal:

[...]

houdt dit in dat dit op jouw verzoek niet gedaan is? of op advies van scooterboer1 niet gedaan is?
2takt met kleppen? :+

Audi S3

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

-tom-562

Oliesjeik

Dikke 2-takt scheepsdiesel denks :+

Vaak bu'j te bang!

• SkyStreaker
Ik ben bang dat ik dat inderdaad extrapoleer. Dit is, helaas te zeggen, exact zo'n situatie waarin alleen mondeling afspreken heeft plaats gevonden en een "gentlemen's agreement" heeft tegenwoordig weinig waarde meer, al dan niet onder het gewoon klootjesvolk, zullen wij maar zeggen.

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:19
duurde lang voordat deze kwam...snapte al niet dat de vraag gesteld werd... :o

Verwijderd

0uTsIdEr84 schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:56:
[...]

duurde lang voordat deze kwam...snapte al niet dat de vraag gesteld werd... :o
Een moderne tweetakt heeft een roterende inlaatklep en geen uitlaatkleppen, dus verbranden is er inderdaad niet bij....

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 16:10

rimpeldinky

nani?

geen kleppen dan.. wat jij wil, inlaatmetaaltje (geen flauw idee hoe het dan wel heet?) heb ik er ook een keer tussenuit gevlamd met mijn minibike (slecht onderhoud zegtu?)

toen ik hiervan navraag deed bij de verkoper van de minibike vertelde die dat de klep verbrand was en zo heet geworden was dat hij er tussenuit geschoten was (hele blokje was ook aan gort). ik had er ook nooit van gehoord..

[ Voor 29% gewijzigd door rimpeldinky op 30-12-2008 11:12 ]

*burp*

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 11:55
rimpeldinky schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:09:
[...]

geen kleppen dan.. wat jij wil, inlaatmetaaltje (geen flauw idee hoe het dan wel heet?) heb ik er ook een keer tussenuit gevlamd met mijn minibike (slecht onderhoud zegtu?)

toen ik hiervan navraag deed bij de verkoper van de minibike vertelde die dat de klep verbrand was en zo heet geworden was dat hij er tussenuit geschoten was (hele blokje was ook aan gort). ik had er ook nooit van gehoord..
Ik denk dat je de spoelpoort bedoelt. Maar ben ook niet zozeer thuis in 2 takt motoren.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
rimpeldinky schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:09:
[...]

Inlaatmembraam

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:10

The Third Man

The Third Jellyfish

SkyStreaker schreef op zondag 28 december 2008 @ 22:00:
Ik ben bang dat ik dat inderdaad extrapoleer. Dit is, helaas te zeggen, exact zo'n situatie waarin alleen mondeling afspreken heeft plaats gevonden en een "gentlemen's agreement" heeft tegenwoordig weinig waarde meer, al dan niet onder het gewoon klootjesvolk, zullen wij maar zeggen.
Als die kleppen toen gecorrigeerd hadden moeten worden had hij het niet nog 900 km verder uitgehouden en opeens de geest gegeven, dat was met meer klachten gepaard gegaan. Bij een dergelijke beurt mag je bepaalde dingen verwachten, maar als je de garage aansprakelijk wilt stellen moet het wel aannemelijk zijn dat het defect aanwezig was (of kon zijn) en dat kan je niet als dat ding bijna het dubbele erop heeft zitten na de beurt en het tot het kuchen goed heeft gedaan.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:24:
[...]

Een moderne tweetakt heeft een roterende inlaatklep en geen uitlaatkleppen, dus verbranden is er inderdaad niet bij....
Ook dát heeft een "moderne" 2-takt niet. Roterende inlaat heeft (voor zover ik weet, kwa in Nederland verkochte brommers) alleen de Yamaha FS-1 gehad, en de Suzuki AP-50. Verder zijn er wat race-kreidlers met roterende inlaat.

Praktisch iedere moderne 2-takt brommer heeft een membraaninlaat. Danwel op het carter, of op de cilinder. Die "vlam" je er zomaar niet tussenuit. Als je membraan "kapot" is, loopt je brommer gewoon niet meer (sluit niet goed af). Sporadisch komt het voor dat de klep wilt afbreken, maar dat heb ik zelf nog nooit gezien, alleen wilde verhalen van "de broer van m'n neef, de oom daarvan etc"

Vaak bu'j te bang!

• SkyStreaker
Jongens, ik heb inmiddels ook bij mijn WA aan de telefoon gehangen, je weet maar nooit natuurlijk. Noppes. Conclusie: lesje geleerd, beter opletten. al is het een duur lesje.

Verwijderd

Dus bij 1000km is de olie niet vervangen danwel bijgevuld?

Bij een nieuw 4-takt blokje heb ik geleerd: Na 500km en na 1500km de olie compleet vervangen, daarna vervangen als hij zwart wordt. Allicht wat overdreven, maar om 1900km op de eerste olie te rijden met een machine die je nog in moet rijden is ook wat.

• SkyStreaker
Ik vervang die elke 500km, compleet. Ook reinig ik de boel om de 500km, c.q. schoonwassen, bougie schoonmaken, luchtfilter checken, rotor schoonmaken. Die paar kleine dingetjs die ik zelf kan doen :)

[ Voor 76% gewijzigd door SkyStreaker op 02-01-2009 21:09 ]

Verwijderd

Boven de 2000km hoef je denk ik niet om de 500km te vervangen, zou een duur grapje worden.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Om de 500 km olie vervangen is idd dikke onzin

Vaak bu'j te bang!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

SkyStreaker schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:45:
Jongens, ik heb inmiddels ook bij mijn WA aan de telefoon gehangen, je weet maar nooit natuurlijk. Noppes. Conclusie: lesje geleerd, beter opletten. al is het een duur lesje.
WA was natuurlijk bij voorbaat al kansloos; staat voor Wettelijke Aansprakelijkheid. Dus, als iemand jou aansprakelijk stelt voor iets dat jij hebt gedaan, kan dat via die verzekering. Nooit maar dan ook nooit kun je die gebruiken voor dingen van jezelf die je zelf stuk hebt gemaakt :)

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Goh, ik heb nu ongeveer hetzelfde probleem..
Alleen heb ik de mijne nog niet weggebracht. Hoe zit dat met garantie? (anderhalf jaar, 1900 op de teller, 1K beurt keurig gehad)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:10

The Third Man

The Third Jellyfish

Geen ongeluk of andere schade gehad? Dan zou je kunnen verwachten dat dit vergoed zal worden door de leverancier van je scooter, of in ieder geval beperkt vergoed. Daar moet je even de voorwaarden voor naslaan die je van je leverancier hebt gekregen toen je hem kocht.

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Lekkere Kwal schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 13:45:
Geen ongeluk of andere schade gehad?
Nope.. Reed met de zaterdagse boodschappen (daar gebruik ik haar altijd voor).
*vrrmmmmm*
*screech*
*vrrmmdu-du-du du..*
*plof*
*stil*

Aantrappen.. nop.. Starten.. hoor 'm wel rondgaan maar verder niks.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• SkyStreaker
-tom-562 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:42:
Om de 500 km olie vervangen is idd dikke onzin
Die dikke onzin staat nochtans in het boekje O_o

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Om welke merk en type brommer gaat het?

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1