Toon posts:

[XP][IIS]Username en password in Firefox???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen!

AL OPGELOST

Ik heb IIS geïnstalleerd op Windows XP Pro. SP2. Als ik nu naar http://localhost/ ga moet ik een username en een password invoeren. Dit is alleen bij alle browsers die NIET Internet Explorer zijn :( . Bij Safari zie ik al helemaal niks. Ik wil dit uitzetten. Ik heb alles al geprobeerd bij IIS->YOUR-0C9E4A6EE8->Standaardwebsite(Eigenschappen)->Mapbeveiling->Bewerken... maar ik kom er maar niet aan uit.

Als ik Cancel kies als Firefox vraagt voor username en password zie ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
U bent niet gemachtigd voor het weergeven van deze pagina
U bent niet gemachtigd voor het weergeven van deze map of pagina met de referenties die u hebt opgegeven.

Ga als volgt te werk:

* Klik op de knop Vernieuwen om het met andere referenties te proberen.
    * Neem contact op met de websitebeheerder als u van mening bent dat u deze map of pagina wel moet kunnen weergeven. Het e-mailadres of het telefoonnummer vindt u op de localhost introductiepagina.

HTTP 401.1 - Geen machtiging: Aanmelden mislukt
Internet Information Services

Technische informatie (voor ondersteuningsmedewerkers)

* Meer informatie:
      Ondersteuning van Microsoft

In windows zelf heb ik géén wachtwoord voor mijn account.
De naam van mijn computer is YOUR-0C9E4A6EE8
De naam van mijn windows account zeg ik hier liever niet.

Mijn instellingen bij IIS->YOUR-0C9E4A6EE8->Standaardwebsite(Eigenschappen)->Mapbeveiling->Bewerken... zijn als volgt:

Anonieme toegang (aan)
Gebruikersnaam: IUSR_YOUR-0C9E4A6EE8
Wachtwoord: (leeg)

Basis verificatie (uit)
Standaarddomein: (leeg)
Realm: (leeg)
Geïntegreerde Windows-verificatie (aan)

Ik heb Gegoogled, ge GoT-searched, op Helpmij.nl gekeken maar ik kon echt niks vinden.

Ik wil dit gewoon uit kunnen zetten, want het moet voor iedereen in het intranet beschikbaar zijn.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

En als je Geïntegreerde Windows-verificatie (aan) op uit zet? Kan me er wel iets bij voorstellen dat dat automatisch werkt in IE en niet in non-IE browsers namelijk :X

Ik gok dat je met je standaard windows login gegevens er wel in gaat komen.

Edit: weet niet hoe je googled maar met http://www.google.nl/sear...oeken&hl=nl&c2coff=1&sa=2 kom ik genoeg tegen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Bastien op 27-12-2008 11:01 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Topicstarter
dan hoef ik geen username/password in te voeren maar dan krijg ik gelijk een 'U bent niet gemachtigd voor het weergeven van deze pagina' error.

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST!

Mijn username onder IIS->YOUR-0C9E4A6EE8->Standaardwebsite(Eigenschappen)->Mapbeveiling->Bewerken... moest mijn windows account username zijn!