Toon posts:

Waar blijven de grote schijven >= 1Tb?

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views

Verwijderd

Topicstarter
Al maanden lang gebeurt er niet veel (althans zo lijkt het) op het gebied van grote harde schijven, de enige aanbieder van een schijf groter als 1Tb is Seagate en volgens de meeste gebruikers van die schijf is hij niet echt betrouwbaar. Ik heb daarom de WD 1Tb black edition (4*) gekocht voor mijn homeserver, met folder duplication en backup van alle PC's hou ik nu nog maar 500Gb aan storage over op dat ding.
Ik was van plan de 1.5Tb van seagate te kopen maar las dat er veel problemen mee waren, is dat de reden dat de concurrenten van Seagate nog niet met een1.5Tb HD op de markt zijn gekomen, m.a.w. een hoge data-dichtheid geeft nog te veel problemen?
Ik had onderhand nou toch wel eens alternatieven verwacht voor de 1.5Tb schijf of zelfs al een 2Tb schijf willen zien. Ik heb zelf nog maar 2 Sata aansluitingen over op mijn moederbord en wil die aansluitingen niet "verkwanselen" aan 1Tb "schijfjes", ook met het oog op een zuinige server, die 4Tb die ik nu heb had ik ook kunnen verwezenlijken met 3* 1.5Tb schijven als ze betrouwbaar waren.
Iemand een idee waarom het zo lang duurt en wanneer we >1.5Tb schijven op de markt zien verschijnen?

Verwijderd

Topicstarter
Ok er is nog hoop, alleen wel jammer dat het weer Seagate is, die hebben 1.5Tb nog niet eens onder controle :9 .

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Welk deel van Western Digital begrijp je niet?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Seagate heeft al een fix uitgebracht voor dat probleem hoor: nieuws: Seagate brengt firmwarefix voor 1,5TB-Barracuda uit

En het speelt vooral bij non-Windows OS-en, dus als je Windows gebruikt zou er niet zo'n probleem mogen zijn.

Virussen? Scan ze hier!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Disks groter dan 1Tb hebben we nu al een jaar of 5.

Anyway, wij kunnen ook niet meer dan kijken naar nieuwsberichten en aankondigingen, dit topic lijkt me dus weinig zin hebben en gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.