Verwijderd

Topicstarter
Hier gaan we voor de kerst ook een nieuw tv'tje halen. Het enigste probleem is dat hij tussen twee kasten moet passen en de breedte dus ook een belangrijke factor is.

Liefst zou ik een Full-HD tv willen die niet breder is (totaale horizontale breedte van de tv) dan 115,3 cm.
De tv wordt in een donkere hoek van het huis gezet dus denk ik dat plasma de beste optie is.
Voor de aansluitingen zou ik het graag minimaal 2 HDMI In en 2 Scart hebben.
De grootte zou liefst 46" zijn omdat dat het grootst mogelijke is dat tussen die 2 kasten past.

Zelf heb ik al gekeken naar de Plasma's van Panasonic. Die waren perfect en voldeden aan bijjna alle eisen. Behalve de breedte. Bij de TH-46Z80 zou ik wel willen proberen of hij er tussen past maar dat wordt heel krap.
  • De Panasonic Viera TH-46PZ85 is 1,168m
  • De Panasonic Viera TH-46PZ80 is 1,158m 8)7
Verder lijken de Sony Bravia's ook degelijk maar dat zijn LCD's dus ook niet echt een optie. Verdere merken als LG en Samsung heb ik niet bekeken. Zijn Samsung Plasma's wel degelijk? Misschien zijn mijn twijfels onterecht. Pioneer vind ik te duur.
Qua geluid van de tv ben ik niet kieskeurig omdat er meestal toch een extern luidsprekersetje op zal staan.
Dus wat wil ik:
  • 46"
  • Full HD 1080P
  • Plasma
  • 2 HDMI
  • 2 Scart (oude toestellen)
  • Maximum breedte 115,3 cm
Mijn budget ligt rond/tot aan de 1500 euro.
Alvast bedankt!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 06:24

Distortion

Bottle to Throttle

Oei dat gaat moeilijk worden denk ik. De meeste 46 inch schermen liggen rond de 116 cm breedt. Of je zou moeten kijken of de kasten iets uit elkaar kunnen als het losse componenten zijn, dat was bij mij het geval.

Als dat niet lukt zou ik kijken naar een goede 42 inch scherm, evt 100 herz bv de Panasonic TH-42PZ80E. Deze is 104.8 cm en heeft ook 2 scart aansluitingen.

suc6!

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En hoe zit het met de warmte afvoer tussen de kasten? :)

46" zal vast wel passen maar het zal niet gemakkelijk worden als je maar mm's speling hebt. Ik zou dan eerder voor een 42" opteren :) Tenzij je de kasten kunt verplaatsen, dan zou ik voor 50" gaan :+

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 27-12-2008 10:56 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Topicstarter
Chevy454 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 10:56:
En hoe zit het met de warmte afvoer tussen de kasten? :)

46" zal vast wel passen maar het zal niet gemakkelijk worden als je maar mm's speling hebt. Ik zou dan eerder voor een 42" opteren :) Tenzij je de kasten kunt verplaatsen, dan zou ik voor 50" gaan :+
Ja, Het zijn ingebouwde kasten die een 2 cm uitsteken. Dus verplaatsen wordt moeilijk denk :+ . Maar nu hebben we de inrichting van de zithoek lichtelijk gewijzigd en is er een magische muur vrijgekomen. Dus de breedte is geen issue meer 8) . Deze namiddag een aantal winkels bezoeken in Nederland en we zullen er wel uitkomen.

• tHaFalleN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Misschien mosterd na de maaltijd voor jou, maar de sharp 46"ers zijn rond de 110cm breed.

Verwijderd

Topicstarter
Nu zijn we deze namiddag gaan kijken bij Van Den Borre hier in België. We werden direct aangesproken door een verkoper die de Samsung LE46A856 aan ons voorstelde. Deze is een LED LCD en dus geen Plasma waar mijn voorkeur naar uitging. Hij zei dat dat van donkere ruimte's nu geen verschil meer maakt en je even goed een LCD kan kopen. Ook was hij bijzonder positief over de LED-technologie waar ik bij TV's nog niet eerder van gehoord heb. Deze Samsung voldoet perfect aan mijn eisen en leek in de winkel perfect beeld (natuurlijk een Blu-Ray film) te hebben.

Nu begin ik sterk naar die Samsung te kijken. Maar ik vond hem nogal prijzig daar in de winkel, 2199 euro! Er loopt een actie van Samsung dat als je de TV voor nieuwjaar koopt dat je 200 euro terugkrijgt. Dat komt dan op een 1999 euro uit. Nog vrij veel vind ik, zeker voor een winkel die de laagste prijs zou hebben. De grootte vond ik wel perfect, groter dan 46" ga ik niet gaan. Iemand ervaring met deze TV? In de pricewatch staat hij veel goedkoper, maar hier thuis zijn ze niet voor on-line winkelen, zeker niet voor TV's.

Nu ben ik echt het noorden kwijt en het verschil tussen Plasma's en LCD's (eventueel LED) zijn me helemaal niet meer duidelijk. Hij zegt dat LCD in de toekomst veel meer gebruikt wordt en Plasma geen enkel voordeel bied tegenover de LCD. De verkoper zei ook dat de Samsung een stuk minder verbruikt door de LED-technologie en het scherm langer meegaat. De 4mm dikte van de TV was ook wel een pluspunt.

Ik ga me nu wat lezen over de Samsung. Als iemand me wat uitleg kan geven tussen enerzijds de Plasma's (Panasonic) en de LCD's (Samsung) zou ik heel blij zijn.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Even zoeken in de pricewatch levert op: pricewatch: Samsung LE46A856 voor een prijs vanaf 1548 als je hem ophaalt in de winkel....

Handige linkjes:
Wikipedia: Plasma display
Wikipedia: Liquid crystal display
Wikipedia: Light-emitting diode

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02 23:59
Al in de pricewatch gekeken? Daar staat de Samsung voor €1599,- wel excl bezorgkosten, maarja :P
pricewatch: Samsung LE46A856

Edit: ik moet sneller typen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Martensupport op 27-12-2008 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
Deze winkels liggen spijtig genoeg allemaal bijna 150km van me vandaan (woon in België).
Pixmania krijgt blijkbaar ook niet altijd even goede beoordelingen dus ik ga het risico niet nemen om daar een tv te halen.

[ Voor 156% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2008 16:54 ]

Verwijderd

Ik snap het doel van dit topic niet helemaal? Al je eisen zijn extreem standaard op de breedte na. Ik stel voor dat je gewoon eens in de winkel gaat kijken naar wat je mooi vindt. En vergeet vooral de rolmaat niet :). GoT is niet bedoeld om voor jou even wat maten op te zoeken, iets wat je perfect zelf kan doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.