[Vraag] Laatste Inlogtijdstip Users zichtbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Op deze meeste fora is het gebruikelijk dat vermeld staat op welk tijdstip een user voor het laatst online was. Bijvoorbeeld: 24 december 12:05 GMT. Ik verzin maar iets. Heb even zitten spitten in de opties maar ik krijg die mogelijkheid nergens boven water. In bepaalde gevallen kan dat handig zijn, dus bij deze mijn vraag: kunnen gebruikers ergens zien hoe laat een user voor het laatst online was?

En natuurlijk geldt mijn vraag voor zowel Tweakers.net als Gathering.tweakers.net. Helderheid is een mooi goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Hover over het 'gezichtje' dat voor de posttijd staat. Als het blauw is de gebruiker nog aanwezig, als het grijs is niet meer en dan toont het de tijd dat de gebruiker het laatst gezien is, mits de gebruiker dat niet heeft uitgeschakeld in zijn voorkeuren.

Op de fp is dit niet mogelijk. Overigens kun je in het profiel van iemand op GoT ook zien wanneer die voor het laatst ingelogd was. Opnieuw tenzij dit door de gebruiker is uitgeschakeld.

[ Voor 27% gewijzigd door Dirk op 27-12-2008 01:09 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:41

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
alla: Jejking (profiel)
Laatste bezoek: zaterdag 27 december 2008 01:25

like that?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Zoiets. Ik herinnerde me vlak na mijn post hier dat er op GoT inderdaad een teken voor was (het blauwe gezichtje). Voor Tweakers.net zelf vind ik het jammer dat dit niet standaard enabled is. Waarom zou het disabled moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waarom zou jij moeten weten wanneer ik voor het laatst hier ben geweest, even als tegenvraag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TheZeroorez schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 10:16:
Waarom zou jij moeten weten wanneer ik voor het laatst hier ben geweest, even als tegenvraag? :)
Ja, ondanks dat ik het zelf aan heb staan, kan ik me voorstellen dat sommige mensen op deze manier gesteld zijn op hun privacy.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Weten of de poster nog online is en het nog zin heeft direct het antwoord op te zoeken, zien of het nog zin heeft contact op te nemen, of dat de gebruiker al maanden niet meer online is geweest, etc...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 10:16:
Ik hoef niet te weten wanneer jij voor het laatst online bent geweest, je ligt buiten m'n interessegebied :+

Maar serieus, er zijn genoeg redenen te noemen. DirkW stelt al enkelen aan de kaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dirk schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 12:36:
Weten of de poster nog online is en het nog zin heeft direct het antwoord op te zoeken, zien of het nog zin heeft contact op te nemen, of dat de gebruiker al maanden niet meer online is geweest, etc...
Voor beiden kan je de "Laatste bezoek"-optie in het profiel van de gebruiker gebruiken. Zie je dat-ie 2 minuten geleden nog hier was, dan weet je dat het niet onredelijk is te veronderstellen dat-ie online is, zie je dat-ie al een jaar niet GoT bezocht heeft weet je ook voldoende lijkt me.

Daar hebben we toch die blauwe poppen niet voor nodig?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Jawel, die werken sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nah, we gaan toch niet alles op een zilveren dienblaadje aanleveren? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Als ik het antwoord op een vraag weet, en ook al is een user al een jaar niet meer online geweest, dan antwoord ik toch - er zijn misschien anderen die wel iets aan mijn antwoord hebben.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Even een theorietje indienen bij de rekenmeesters:

Sinds de merge zijn de accounts van GoT en Tweakers FP gekoppeld. Mensen die in principe nooit online zijn op de FP zou je in theorie dus wel terug kunnen vinden op GoT met het oog op een profiel.

Edit: okee... dan moeten ze dus wel gepost hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Jejking op 28-12-2008 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Voeg iemand toe aan je Buddies en je kan zien of ie nog online is of niet ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Dan moeten ze accepten. Zodra ze dat doen, weet je dat ze online zijn geweest. Dat bedoel je neem ik aan.

Edit: en het staat erbij vermeld. Point taken. Ook een oplossing. Bedankt voor je input.

[ Voor 30% gewijzigd door Jejking op 28-12-2008 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Het is geen interactief buddy-systeem, dus de ander hoeft niet te accepteren nee.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Moeten mensen "buddyschap" accepteren?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!