[XP SP3] Kan bestanden niet kopiëren/plakken

Pagina: 1
Acties:

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:02
Note: Ik heb gezocht op "kopieren grijs" in dit subforum maar kwam niets vergelijkbaars tegen

De pc van mijn broertje heeft denk ik kuren met de harde schijf. Nadat chkdsk een uur bezig is geweest kan ik gelukkig wel weer in Windows XP SP3 komen. Gek is dat ik Internet Explorer niet krijg opgestart en ik kan bijvoorbeeld geen nieuwe gebruiker aanmaken want het scherm blijft wit. Het probleem is dat ik zijn belangrijke bestanden niet naar een usb-stick of een externe harde schijf kan kopieren. Ik kan ze wel openen (niet met dubbelklik maar wel met openen als) maar niet slepen of copy/pasten. Met rechtermuisknop op een bestand zie ik ze in het grijs staan.

Wat ik geprobeerd heb is zo'n recovery tool gedownload, weliswaar een demo maar als die een .jpg recoverd naar mijn externe schijf dan kan ik hem niet openen, ook corrupt zeg maar. Ik heb NOD32 een fullscan laten uitvoeren maar die heeft niks gevonden. Spybot wil niet omdat ie geen updates kan downloaden, ook niet op mijn pc. Ad-aware en SeaTools krijg ik niet geinstalleerd want die denken dat ik in veilige modus zit maar dat is niet het geval (en in veilige modus kan ik ook niet kopiëren/plakken). BartPE (live windows) heb ik ook geprobeerd maar daar kan ik niet zoveel mee. Ik ben door mijn ideeën heen en vroeg mij af of jullie nog iets weten of het te redden valt.

Specs: Windows XP SP3, P4 2,66ghz, 1GB Ram, Seagate 320GB

edit: sjips, ik dacht dat ik em in windows clients had gezet

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Probeer een linux live cd om de data te backuppen. Evt zijn harde schijf in een andere computer hangen kan ook gaan werken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• D. Ninjai
Heb de schijf in die van mij geplaatst en kon ze feilloos kopiëren naar een externe dus het heeft geholpen. Bedankt. :)

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 12:01

EnnaN

Toys in the attic

ik krijg bij "IE wil niet meer opstarten" en "rare dingen" zoals niet knippen/plakken heeeel erg een virus-gevoel. Natuurlijk nergens op gebaseerd, maar ik had laatst een pc van famillie onder handen die ongeveer hetzelfde deed (of niet deed).. IE bleef wit, allemaal functies wouden ineens slecht.. .. Deze had 2 MBR rootkit/virus dinkies, met als gevolg uitgeschakelde updates en virusscanner, met als gevolg nog meer meuk...

don't trust that computer...

En als het een unit in de MBR is, is 'gewoon' formateren niet altijd een oplossing zegt "teh webz"

sig

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats dit topic nog even naar het juiste subforum :)

CSA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Probeer eens een nieuwe admin-user aan te maken en daarmee in te loggen, misschien lukt het dan wel ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• D. Ninjai
Ik heb zijn bestanden inmiddels veilig gesteld en dat is gelukt toen ik de schijf in mijn pc heb gedaan. Hij zal ook wel een grote bijdrage geleverd hebben aan het verknallen van zijn windows, dat geloof ik graag. :P

Maar we hebben een compleet nieuwe pc voor hem besteld (niet vanwege dit natuurlijk) dus die schijf en windows schenk ik geen aandacht meer aan.

[ Voor 5% gewijzigd door D. Ninjai op 28-12-2008 17:24 ]

Pagina: 1