Ik heb deze topic omnieuw aangemaakt omdat ik was vergeten te vermelden wat mijn systeem was, en wat ik al geprobeert heb.
Hallo tweakers,
Ik heb sinds een paar maanden last van hang-ups zodra ik een game start. Deze gebeuren op willekeurige tijden, en het licht niet aan de temperatuur. (deze is rond de 40-50 graden.)
Als de hangup gebeurt, loopt vista en de game vast. Eigenlijk loopt alles vast BEHALVE de muis. Zodra ik ook maarop een muis knop klik, krijg ik een blouw scherm met een van de volgende errors:
- PAge_Fault_in_Nonpaged_Area (met de file nvlddmkm.sys)
- Bugcode_Usb_Driver (Deze code heb ik opgezocht, en het blijkt dus dat als je 4GB RAM hebt met een Nforce USB controler, deze error kon voorkomen. Ik heb hiervoor een fix gedownload, maar deze haalde niks uit)
Ook is het zo dat als ik mijn grafishe kaarten terug clock naar 600mhz (Ze zijn standaart nara 700mhz overgeclocked) werkt het zooitje wel gewoon!
--Wat heb ik al geprobeert?--
- Pc opnieuw geinstaleerd, Hielp niks
- Temperatuur gemeten, komt niet boven de 50 graden.
- Nieuwste driver geinstaleerd, Hielp oop niks.
- Contact met XFX (maker), ook zij wisten het niet
- RAM gecontroleerd, 1 bankje, 2 bankes, andere slot, Memtest, hielp allemaal niet
- Grafishe kaarten verwisselt, hielp ook niets.
- Andere voeding, doet ook niks.
- alle "Windows Features" uitgezet, helpt niks
- Grafishe kaarten 1 voor 1 getest, ook niks.
--Mijn systeem--
Mobo: XFX 780i
Grafish: 2x XFX 9600GT XXX Extreme edition SLI
HDD's: in totaal 3TB
Voeding: Corsair 750W
CPU: Q6600 2,4 GHZ
Memory: 2x 2GB corsair dominator DDR2. (1200Mhz, speciaal SLI geheugen)
Kast: Thermaltake Shark.
Monitor: 22" Acer (AL2216w)
Weet iemand wat deze errors veroorzaakt, en hoe ik ze op kan lossen?
Hallo tweakers,
Ik heb sinds een paar maanden last van hang-ups zodra ik een game start. Deze gebeuren op willekeurige tijden, en het licht niet aan de temperatuur. (deze is rond de 40-50 graden.)
Als de hangup gebeurt, loopt vista en de game vast. Eigenlijk loopt alles vast BEHALVE de muis. Zodra ik ook maarop een muis knop klik, krijg ik een blouw scherm met een van de volgende errors:
- PAge_Fault_in_Nonpaged_Area (met de file nvlddmkm.sys)
- Bugcode_Usb_Driver (Deze code heb ik opgezocht, en het blijkt dus dat als je 4GB RAM hebt met een Nforce USB controler, deze error kon voorkomen. Ik heb hiervoor een fix gedownload, maar deze haalde niks uit)
Ook is het zo dat als ik mijn grafishe kaarten terug clock naar 600mhz (Ze zijn standaart nara 700mhz overgeclocked) werkt het zooitje wel gewoon!
--Wat heb ik al geprobeert?--
- Pc opnieuw geinstaleerd, Hielp niks
- Temperatuur gemeten, komt niet boven de 50 graden.
- Nieuwste driver geinstaleerd, Hielp oop niks.
- Contact met XFX (maker), ook zij wisten het niet
- RAM gecontroleerd, 1 bankje, 2 bankes, andere slot, Memtest, hielp allemaal niet
- Grafishe kaarten verwisselt, hielp ook niets.
- Andere voeding, doet ook niks.
- alle "Windows Features" uitgezet, helpt niks
- Grafishe kaarten 1 voor 1 getest, ook niks.
--Mijn systeem--
Mobo: XFX 780i
Grafish: 2x XFX 9600GT XXX Extreme edition SLI
HDD's: in totaal 3TB
Voeding: Corsair 750W
CPU: Q6600 2,4 GHZ
Memory: 2x 2GB corsair dominator DDR2. (1200Mhz, speciaal SLI geheugen)
Kast: Thermaltake Shark.
Monitor: 22" Acer (AL2216w)
Weet iemand wat deze errors veroorzaakt, en hoe ik ze op kan lossen?