Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Het is zover...ik heb recht op de Vodafone Retention. Als ik op de website kijk zie ik dat er toch een groot aantal toestellen zijn die ik gratis mag hebben. Waaronder de Sony Ericcsson X1, de Nokia N95 8GB en de HTC Touch Pro.

Maar ik wil die toestellen niet. Simpel...ze halen het qua specificatie's niet bij mijn huidige Sony Ericsson P1i. En dat is het probleem. Het besturingssysteem, Symbian UIQ3, wordt doro Sony Ericsson niet meer doorontwikkeld voor een nieuw model. In plaats daarvan hebben bouwt HTC in licentie de Xperia...dus een Windows Mobile 6.5 smartphone. Maar ik wil helemaal geen Windows mobile.

Mijn simpele eisen zijn....eenvoudige bediening, touchscreen, qwerty keyboard, goeie camera en een accu die ik niet 3x in de week moet opladen.

Ga je naar de winkel, stel je die eisen...en ze wijzen (als die nog op voorraad is) allemaal de P1i aan.

Nu kan ik 3 dingen doen.
-Ik doe niks...hou mijn P1i en wacht tot er wel iets leuks komt Maar ik weet dat mijn P1i aan het overlijden is.
-Ik neem de retention, en pak een nieuwe P1i, om over 2 maanden me voor de kop te slaan omdat er dan iets beters op de markt komt.
-ik neem de retention, maar ik ga voor iets totaal anders. Maar wat? Toch Windows Mobile (yech :r ), een SE G900 met een gewoon keyboardje...of een Nokia. Of...iets anders! In dat geval....wat zouden jullie mij aanraden als opvolger van de P1i?

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 10:37

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb ook een P1i en de mijne is gelukkig nog goed. Maar binnenkort mag ik weer een nieuw toestel uitzoeken en heb dus hetzelfde probleem wat jij hebt :P

Ik wil ABSOLUUT geen Windows Mobile en Nokia heb ik iets teveel problemen mee gehad (op een 6230 na, maar de 6230i en N91 daarna waren een drama).

Enige opvolger die ik tot nu toe wel een kans denk te willen geven is de Apple iPhone , maar daar loop ik ook niet warm voor eigenlijk. Maargoed, ik heb nog wel wat maanden.

De P1i is gewoon de perfecte telefoon, jammer dat ze met die Xperia overgestapt zijn op Windows :r Mobile. Ik weiger om iets van Microsoft te hebben in huis.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lekker onderbouwd waarom jullie geen Windows Mobile willen ;) Het is echt geen slecht OS en als je HTC in licentie een toestel laat bouwen dan is de keus voor dat OS ook vrij logisch. Ik heb een Windows Mobile 2003 toestel gehad en nu een hele tijd later twee telefoons met 6.1 standard en ik vind het echt geen slecht OS. Het is stabiel, snel en kan alles wat een Smartphone moet kunnen.

Maar Symbian wordt nog gewoon doorontwikkeld en gebruikt bij andere merken (Nokia/Samsung) dus het zou toch mogelijk moeten zijn voor jullie een telefoon te vinden met een OS waar je geen braakneigingen van krijgt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag dus al sneller mijn keuze kunnen maken dan dat eigenlijk de bedoeling was.

Het was nml zo dat ik ook even gekeken heb naar de Nokia E71. Probleem was alleen dat ik daar dik voor moest bijlappen. Het is wel een aardig toestel wat eigenlijk alleen een touchscreen moet ontberen. Maar daar krijg je dan wel een best prettig werkende OS voor terug, er zit een A-GPS ontvanger in en als ik hem vergelijk met mijn P1i is het scherm mooier, de camera beter en het geluid helderder (al had ik met mijn P1i daar ook geen klachten over). Maar toch...180 euro bijbetalen...dat vond ik te ver gaan.

De verkoper keek nog even mijn contractgegevens na en zag dat ik ook het internetblox erbij heb staan. Nu hebben ze bij Vodafone een actie dat je 145 euro extra korting krijgt als je vor die blox kiest. Hey...dat kwam dus in het geval van de E71 wel heel mooi uit. Ik hoefde nog maar 25 euro bij te betalen!

Nog leuker....ik kreeg maandelijks nog een 5 euro extra korting op die blox. Dus betaal ik maar 4,50 per maand meer ipv 9,50. Plus dat ik er nog gratis een SMS verdubbelaar bij heb gekregen. Dus al met al ben ik wel een stuk voordeliger uit dan in de oude situatie.

Ik heb de E71 nu voor mijn neus liggen. Ik ben eigenlijk helemaal geen Nokia liefhebber, maar ik denk dat na vele jaren dit wel weer eens de fijnste Nokia is die ik gehad heb (de laatste was een Nokia 7110...kun je voorstellen hoe lang dat heeft geduurd). In de tussentijd heb ik alleen maar SE's gehad. Prima toestellen...maar dat ze Symbian niet verder ontwikkelen neem ik ze wel kwalijk. Dus mij zijn ze als klant kwijt..alhoewel ik nog niet weet wat ze straks met Android gaan doen.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 10:37

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Marzman schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 15:49:
Lekker onderbouwd waarom jullie geen Windows Mobile willen ;) Het is echt geen slecht OS en als je HTC in licentie een toestel laat bouwen dan is de keus voor dat OS ook vrij logisch.
Ik heb een Orange M3000 gehad (Windows Mobile 2003 geloof ik) en het ding na een half jaar ergeren echt weg gedaan. SMSjes die verdwenen, continue opnieuw opstarten en zelfs crashen bij inkomende telefoongesprekken (en dat met de laatste FW en dergelijke) was voor mij de reden waarom ik nooit maar dan ook nooit terug wil naar Windows Mobile. Daarnaast draai ik thuis nergens Windows (ook niet in dualboot) en zelfs niet eens microsoft producten. Aangezien die Windowsmobile apparaten alleen maar kunnen syncen met een Windows OS heb ik de keus gemaakt om geen Windows mobile meer te kiezen.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-11 10:04
ik kom van de P990i, en nu de G900.

qua functies niet echt veel vernieuwends, maar wel een mooie opvolger. zeker qua gewicht, formaat en geheugen
dat is misschien een optie dan, anders maar even het G900 topic uitpluizen ;)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoe je het ook went of keert: dit blijft een 'help ik zoek'-topic en die zien we hier liever niet. Zoals je hierboven al hebt gemerkt raadt iedereen je wat anders aan en allen met dezelfde overtuiging en even goede redenen. Omdat dit soort topics over het algemeen niets oplevert en omdat je zelf de keuze zal moeten maken, worden ze gesloten.

Succes bij het maken van je keuze. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.