[Apache\PHP\Windows] Configureren als bij provider

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:53
Misschien een vreemde titel, maar ik weet niet de juiste termen om op te zoeken en het te configureren.

Ik heb al een tijdje een hoster, en die heeft een configuratie die als volgt is:

www.domein.nl is op de bijbehorende ftp-server gelijk aan

/www

echter als ik middels include een bestand wil includen dat staat in /www/include op de ftpserver, moet ik in php aangeven

/home/domein.nl/www/include

Dus kort samengevat

Omdat ik eea thuis wil ontwikkelen voordat ik het op de server zet, wil ik thuis dezelfde configuratie maken.

Maar ik als noob, raak de weg kwijt in de config-files om het zo te configureren. Apache en PHP heb ik aan de praat, maar het configureren met die verschillende directories lukt me niet. Wie helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik gok dat je dit gewoon kan nabouwen op Windows. Je moet dan met 'virtual hosts' gaan werken - je creeert op je C: schijf (of, in ieder geval dezelfde letter als Apache geinstalleerd is) gewoon een C:\Home\domein.nl\www\include, en in de virtual host configuratie (zie Apache documentatie daarvoor) zet je de DocumentRoot op de C:\Home\Domein.nl\www directory.

Je moet wel opletten dat aangezien je op Windows werkt en je hoster waarschijnlijk op een Unix-achtige, dat je case sensitivity in de gaten houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.wampserver.com/en/

Dit is een makkelijk instap-pakket om het op Windows te installeren, en als ik het me goed kan herinneren ook makkelijk te configgen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:53
Was even ziek, ben nu voor het eerst koortsvrij. Ik ga het morgen of overmorgen proberen. Vooral wampserver ziet er praktisch uit. Alvast bedankt.