[WLAN] Wegvallen verbinding bij download via FTP

Pagina: 1
Acties:

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
Router:
Eminent Base EM4040 54G

Het probleem deed zich nooit voor, maar nu de laatste 2 dagen constant:
Als ik iets via FTP download, dan valt de WLAN verbinding weg. De clients (laptops, 1 XP, 1 Vista) zien het draadloze netwerk ook niet meer. Pas na het resetten van de router, werkt de draadloze verbinding weer.

Dit probleem doet zich alleen voor bij het downloaden via FTP. Torrents vindt de router geen enkel probleem. Het is ook geen enkel probleem om via FTP te downloaden als ik van een bedrade verbinding gebruik maak.

1. Ik heb meerdere FTP clients geprobeerd en meerdere FTP sites (vlaai.snt.utwente.nl en Filefront,)
2. Ik heb de router voorzien van nieuwe firmware
3. Ik heb de router naar factory defaults gezet
4. Alleen de WPA beveiliging weer ingesteld.

De verbinding valt altijd vroeg of laat uit en het lijkt er nu toch echt op dat dit veroorzaakt wordt door downloaden via FTP. (Bestandsgrootte varieert van 15 MB tot 4.5 GB en lijkt geen invloed te hebben.)

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Of wordt het een andere router kopen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je dit probleem ook als je niemand p2p verkeer aan het draaien is

[ Voor 44% gewijzigd door Fish op 26-12-2008 21:07 ]

Iperf

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
fish schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 21:06:
heb je dit probleem ook als je niemand p2p verkeer aan het draaien is
Ja

Ik was vandaag de enige persoon die gebruik maakte van de router en heb daarbij allerlei verschillende combinaties geprobeerd. Zo ook zonder torrents. Dat ging ook mis.

• miele
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-01 20:21
Ik heb dit probleem ook gehad met een Thomson router van KPN.
Probleem onstond doordat NAT niet meer goed werkte (door de vele kleine bestanden die ik met FTP aan het overzetten was). Na een reset van het modem werkte alles weer (even). Het probleem stond overigens los van bedraad of Wifi netwerk. Heb nu een router van Draytek en heb hier geen problemen meer mee.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
miele schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 21:15:
Ik heb dit probleem ook gehad met een Thomson router van KPN.
Probleem onstond doordat NAT niet meer goed werkte (door de vele kleine bestanden die ik met FTP aan het overzetten was). Na een reset van het modem werkte alles weer (even). Het probleem stond overigens los van bedraad of Wifi netwerk. Heb nu een router van Draytek en heb hier geen problemen meer mee.
Modem is ook al gereset geweest, dus ik denk dat het daar ook niet aan ligt. Toch download ik niet echt veel kleine bestanden. (Wat is trouwens de definitie van kleine bestanden?) Het gaat ook mis bij de download van een 4.5 GB Ubuntu image.