Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista64] Kan scanner niet goed installeren

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb Vista x64 SP1 Ultimate en ik probeer een HP Scanjet 2400 te installeren. Ik heb het al tig keer geprobeerd volgens het "boekje", nml door eerst de drivers te installeren, en vervolgens de scanner aan te sluiten en te laten detecteren. Technisch gezien werkt dat ook: ik krijg een device in de device manager erbij. Er zijn schijnbaar geen problemen mee, geen vraagtekenstjes geen kruisjes, en de tekst "This device is working properly." als ik erop dubbelklik in de device manager.

Maar nu komt het: in control panel -> scanners and cameras zie ik em niet terug. Toevoegen gaat ook niet, zelfs niet als ik de driver package uitpak en em zo selecteer. In geen enkele applicatie die scannen ondersteunt, kan ik de scanner selecteren. In My Computer zie ik em ook niet terug.

Het lijkt dus wel alsof de driver wel gewoon functioneert, maar dat ie zich niet goed registreert als een TWAIN of WIA device. Ik heb uiteraard gecheckt of de WIA system service draait, en die draait. Die herstarten heeft overigens geen nut. Windows helemaal herstarten trouwens ook niet.

HP heeft ook een zgn "full feature" driver package, waar ook scansoftware bij zit. Die heb ik ook geprobeerd, maar zelfs dan houdt de HP -software vol dat er geen scanners geinstalleerd zijn, ook al is de scanner feilloos in de device manager aanwezig, en elke vorm van errors of warnings ontbreekt. Ook het eventlog geeft geen errors of warnings die met WIA of TWAIN te maken kunnen hebben.

Op mijn vorige configuratie, een Windows XP x64 bak, werkte deze scanner prima. Het apparaat zelf kan dus niet stuk zijn, dus laten we daar even niet vanuit gaan :)

Iemand een idee?

日本!🎌

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Wellicht zijn er geen goede drivers voor voor x64? Ik heb zelf een Scanjet 3500c, en die werkt wel prima verder.

http://h20000.www2.hp.com...&taskId=135&swEnvOID=2100

Kijk ook even op de link hierboven, staat ook nog een of andere patch bij die wellicht helpt.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb braaf de Vista x64 drivers genomen en geinstalleerd, uiteraard. Maar die tablet-patch heeft ook niet geholpen. Als ik die uitvoer, zegt ie dat ie niet vereist is. Op zich logisch, want ik heb geen tablet :)

Verders nog ideeën? :)

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Niemand ooit een scanner gehad die wel installeert maar waarvan de TWAIN/WIA interface kapot is?

日本!🎌