Ik heb problemen met de IP range van het Davolink modem/router icm met mijn NAS CH3SNAS. Nu werkte eerst alles naar behoren(de NAS had een statisch IP adres). Echter ivm problemen met het internet moest het modem worden gereset, het probleem is nu dat het IP adres van de NAS (192.168 0 20) buiten de range van de router valt(192.168.1.2 t/m 192.168.1.254). Ik heb al geprobeerd de range te veranderen maar dat werkt niet, de router geeft invalid IP range weer. Iemand een tip?
euh ip adres van je pc veranderen naar 192.168.0.21 .. en dan je ip van je nas veranderen, en je ip van je pc terugveranderen.
Dik kans dat je NAS zelf ook een DHCP server heeft, deze moet wel even uitzetten.
Op de NAS in je eigen range te krijgen moet je even een kabel los tussen de NAS en je pc doen en handmatig een ip instellen die in de range van je NAS valt.
Ip veranderen naar de range waar je huidige DHCP in opereerd.
Als je slim ben laat je aan het begin van je DHCP range een paar adressen vrij om zelf handmatig in te delen.
Dan heb je iets speling voor latere uitbreidingen.
Dus dan heb je
192.168.1.1 (Router)
192.168.1.2 (NAS)
192.168.1.3 (Vrij voor later)
192.168.1.4 (Vrij voor later)
192.168.1.5 (Brij voor later)
En dan laat je je DHCP range beginnen bij 192.168.1.6.
Op de NAS in je eigen range te krijgen moet je even een kabel los tussen de NAS en je pc doen en handmatig een ip instellen die in de range van je NAS valt.
Ip veranderen naar de range waar je huidige DHCP in opereerd.
Als je slim ben laat je aan het begin van je DHCP range een paar adressen vrij om zelf handmatig in te delen.
Dan heb je iets speling voor latere uitbreidingen.
Dus dan heb je
192.168.1.1 (Router)
192.168.1.2 (NAS)
192.168.1.3 (Vrij voor later)
192.168.1.4 (Vrij voor later)
192.168.1.5 (Brij voor later)
En dan laat je je DHCP range beginnen bij 192.168.1.6.
Oke bedankt als ik morgen thuis ben zal ik eht proberen (het direct aansluiten op mijn PC). Alvast bedankt in ieder geval.
Ik kan nu mijn nas dus ook niet bereiken daarom denk ik direct aansluiten..
Om het een klein beetje overzichtelijk te houden, het is geen vereistefish schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 20:53:
Kabel los tussen pc en nas waarvoor ?
Mja. Gewoon je PC ook in de .0 range zetten, de NAS benaderen en die op een vrij adres in de .1 range zetten (iets wat waarschijnlijk niet door de DHCP uitgedeeld gaat worden). Daarna kan je de PC weer op DHCP ipv. vast IP zetten.
Pagina: 1