DVD, DivX & games op TV via Radeon VIVO TV-OUT

Pagina: 1
Acties:

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 16:18
Ik ga dan binnenkort ook maar eens een Radeon kopen, het zal de 64mb VIVO (retail) worden. Deze wil ik aan gaan sluiten op mijn TV (moet ik nog kopen). Is dat aan te raden? dus om met de computer een DVD af te spelen en die dan op de TV te bekijken? is dat mooie kwaliteit? datzelfde voor DivX?
En hoe zit dat met spelletjes? het lijkt me wel erg leuk om eens af en toe een spelletje te doen dan op de TV, UnrealTournament of fifa2001 ofzo. Is dat te doen/aan te raden?
Of heb je dan echt slechte kwaliteit?

Trouwens, hoe zit dat met die Radeon VIVO, kun je je computer als videorecorder gebruiken?? dat zou wel een leuke bijkomstigheid zijn.

Ik heb dus nog geen (eigen) TV maar wat ik ongeveer ga kopen word waarschijnlijk 55cm 100% vlak en hopelijk 100hz hangt van de prijs af. Dat geeft voor TV in ieder geval scherp beeld.

Hierbij vraag ik jullie dus je ervaringen hiermee te delen :)

• Xtuv
En trouwens, ik moet dus nog een TV kopen, maar die TV moet ik dan wel aan kunnen sluiten op de Radeon.. (geen videorecorder dus) moet ik dan 'n speciaal model hebben ofzo? of doen de meeste TV's dat wel gewoon?

• Xtuv
niemand? er zitten toch zat mensen met 'n Radeon hier..

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik wil niet flauw zijn, maar je krijgt dus echt GEEN antwoord binnen 40 minuten...Meestal als je binnen zo'n kort tijdsbestek 3x vraagt negeren de meeste mensen je vraag gewoon. Een beetje geduld mag wel :)

Om ff on-topic terug te komen; Ik heb zelf geen Radeon en ik kan dus niet vertellen hoe de kwaliteit van de TV-Out is, ik kan je wél vertellen dat de aansluiting die zo'n kaart als de Radeon universeel is en dat je TV wel uit het stenen tijdperk moet komen wil je hem niet aan kunnen sluiten ;)

Geef mij maar een Warsteiner.

• Xtuv
ok.. ik weet dat ik 't niet zo snel moet vragen ok, (heb ik trouwens maar 1x gedaan) maar ik ben hier anders gewend ;)

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dan zal ik je gelukkig maken. Ik weet niets van de Radeon, maar heb zelf een Asus v3400 (ja van voor WO2) met tvin/out.

De resolutie van je scherm is hoger dan die van je TV, dus als je DiVX op je monitor een beetje blokkerig en vaag eruit zien, valt dat op je TV niet meer op. DVD op je TV is dus iets minder scherp, maar het is bewegend beeld dus het is niet storend, en je TV is waarschijnlijk groter dan je monitor EN (heel belangrijk) heeft geen witte rand erom heen die ik erg irritant vind bij video kijken op m'n compu. Iedere TV met een scart-ingang kan in principe een composite kabel (een geel tulpstekkertje) aangesloten krijgen, ik heb zelf een Aiwa TV en die heeft standaard al een composite ingang voorop zitten. Die verloopstukjes van scart naar tulp kosten een paar tientjes, en werken gewoon prima.

• Xtuv
Ok tnx :)
Maar ik heb wel eens gelezen op de frontpage van t.net dat die Tvout van de Radeon erg slecht was, is dat zo??

en is het nou mogelijk om dingen van de TV op te nemen op hardeschijf?

Verwijderd

Met de ViVo versie wel.

• Xtuv
Mooi :)
Dat lijkt me best leuk, filmpje opnemen, reclame eruit knippen DivXje maken :)
Toch wat geavanceerder als Video.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Op zondag 25 februari 2001 14:19 schreef Xtuv het volgende:
Mooi :)
Dat lijkt me best leuk, filmpje opnemen, reclame eruit knippen DivXje maken :)
Toch wat geavanceerder als Video.
Kost je wel gauw 2Gb per uur! :D

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Pagina: 1