Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Backup terugzetten op nieuwe Harddrive

Pagina: 1
Acties:

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik had een ideetje rondom het aanschaffen van een nieuwe grotere hardeschijf voor mijn Notebook. Ik draai Vista Ultimate en gebruik hier maar al te graag de complete backup functie van.
Kan ik deze truc toepassen?:
Backup van C: op externe schijf.
Nieuwe grotere hardeschijf plaatsen en met windows herstel de backup terug zetten op nieuwe C: partitie. Loop ik hiermee niet tegen een beveiligings probleem op?
Op deze manier zou ik makkelijk een nieuwe HDD kunnen plaatsen zonder windows reinstall.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11 15:02
Wat let je het te proberen als 'Tweaker'? :P

Lees de documentatie bij de te gebruiken software eens door en je weet of je een goede kans van slagen hebt met de procedure die je in gedachten hebt. Post hier het resultaat; deel je evaringen met andere 'Tweakers'. |:(

[ Voor 71% gewijzigd door ParkOverall op 26-12-2008 16:23 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Boeiend schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 16:17:
Loop ik hiermee niet tegen een beveiligings probleem op?
Welk beveiligingsprobleem voorzie je dan? :)

Ik zou zelfs willen zeggen dat het vrij risicoloos zou kunnen proberen, aangezien je toch je oorspronkelijke HDD nog hebt :)
Rest dus: wat is nu je vraag?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Boeiend
Nou, het is natuurlijk eigenlijk gewoon zo dat je dan een kopie van je windows installatie maakt. Ik vroeg dit van de week aan een BCC verkoper (ik doe daar vaak promotie). En hij suggereerde dat het niet kon, hij heeft me denk ik een beetje op het verkeerde spoor gezet. Lets face it, als je een complete backup hebt, en je schijf begeeft het, dan moet je toch ook die backup kunnen terug zetten. Percies dezelfde situatie eigenlijk.
Maar voorlopig heb ik die nieuwe HDD nog niet, arme student, ff wachten op salaris.
Iemand trouwens enig idee wanneer er 2.5" 7200 rpm schijven komen die groter zijn dan 320 Gb?

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Boeiend schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 20:41:
Nou, het is natuurlijk eigenlijk gewoon zo dat je dan een kopie van je windows installatie maakt. Ik vroeg dit van de week aan een BCC verkoper (ik doe daar vaak promotie). En hij suggereerde dat het niet kon, hij heeft me denk ik een beetje op het verkeerde spoor gezet. Lets face it, als je een complete backup hebt, en je schijf begeeft het, dan moet je toch ook die backup kunnen terug zetten. Percies dezelfde situatie eigenlijk.
Maar voorlopig heb ik die nieuwe HDD nog niet, arme student, ff wachten op salaris.
Iemand trouwens enig idee wanneer er 2.5" 7200 rpm schijven komen die groter zijn dan 320 Gb?
Ik heb toevallig vandaag exact gedaan wat jij wilt doen. Ik had de pc van mn zwager waar de schijf van vervangen moest. De huidige schijf bevatte een XP installatie, de te installeren schijf was leeg (geen partities niks).

Ik heb het tooltje Casper XP gebruikt, om een disk copy te maken van de huidige schijf naar de nieuwe schijf.
De demo, die genoeg functionaliteit heeft om dit te doen vind je hier

http://www.fssdev.com/products/casper/trial/default.aspx

Dit tooltje kopieert de inhoud van je huidige hd, met XP installatie, dusdanig dat XP het verschil niet ziet. Ideaal dus als je wilt migreren naar een grotere schijf. Alles draait gewoon onder windows, dus het is een kwestie van

- Lege schijf aansluiten
- Casper XP software installeren
- Disk Copy doen
- PC uitschakelen
- Huidige schijf vervangen door de andere schijf
- PC opstarten en alles werkt

• Boeiend
Ja, oke dus het kan op die manier met XP. Maar het gaat hier dus om de backup functie van Vista. Maar ik ga het waarschijnlijk over een maand proberen.
Pagina: 1