Domein onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• elroy910
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-03 14:10
Bij deze heb ik een vraag en misschien is dit de domste vraag ooit maar ik ben pas een beginneling, dus hou het rustig.

Thuis heb ik een Dell PowerEdge 1650 staan en heb daar onlangs Windows Server 2003 op geinstalleerd. Ten eerste instantie op de router verbonden omdat daar nog plek was later op de modem omdat die in de garage voor minder lawaai zorgt (kom ik zo op terug).

Toen die op de router was aangesloten was ik bezig met het maken van een domein en dit werkte, ik kon er op inloggen en al die andere dingen.

Maar omdat een server best wel was lawaai maakt is deze verhuist naar de garage, hier is ook een netwerk aansluiting aanwezig, die uitmondt in de modem. Alle ip-adressen van de server opnieuws ingestelt en dacht bij mezelf laat ik gaan inloggen op het domein. Al daar krijg ik telkens als antwoord terug, domein onbereikbaar. Hoe verhelp ik dit?

O en nee het is geen optie om vanuit de garage de router in te gaan.

Ter illustratie nog 2 plaatjes met de goede en foute situatie uitgetekend.

Goed (oude situatie)
Afbeeldingslocatie: http://img68.imageshack.us/img68/1555/goedesituatieis4.bmp

Fout (nieuwe situatie)
Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/7717/foutesituatiels5.bmp

Ik hoop dat iemand antwoord op mijn vraag weet, dus hoe ik weer het domein in kom, vanaf de nieuwe situatie.

Mvg. Leroy

• bibroni
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
wat zijn je IP addressen (even in je tekeningen er bij zetten)?
Als je modem een echt modem is dan routeert hij niet en komen je pakketten van je PC er dus nooit aan.

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.

• elroy910
Mijn Modem is een Orange live box

Modem is ook een soort router want er kunnen 2 netwerkkabels op en er zit een NAT en firewall in.
Modem is in beide gevallen 192.168.1.1
Router is in beide gevallen 192.168.2.1

De modem geeft als ip-adres aan de router 192.168.1.10 in oude en nieuwe situatie
pc is het zelfde gebleven kwa ip.
Server was 192.168.2.106 = nu 192.168.1.13
Subnet maskers zijn van de pc 255.255.255.0
En van de Server 255.255.255.0

Excuses maar heb geen zin om die foto's weer te moeten uploaden enzo, hopelijk is dit voldoende.

Leroy

PS. Het lukt wel om van de pc naar de server te pingen, andersom niet :S

[ Voor 16% gewijzigd door elroy910 op 26-12-2008 16:16 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
[b][message=31251188,noline]

Excuses maar heb geen zin om die foto's weer te moeten uploaden enzo, hopelijk is dit voldoende.

Leroy
Wij moeten wat voor jou oplossen maar zelf geen zin om er energie en tijd in te steken

Zoals ik het nu kan zien is dat het twee verschillende netwerken zijn het is mischien ook wel handig om even de Subnetmaskers erbij te zetten.

P.S. het is nooit verstandig om een Server een automatisch ip adres te laten toewijzen.

• elroy910
Subnetmasker zijn van de server als van de pc 255.255.255.0

Ben er zojuist achter dat wanneer ik op de server en ik ping naar de modem dit lukt,
maar naar de router niet. Dit zo dus beteken dat de modem de boel blokkeert, maar hoe zou je dit kunnen onblokkeren?

Leroy

[ Voor 60% gewijzigd door elroy910 op 26-12-2008 16:27 ]

• bibroni
ah handig om te weten dat er een firewall modus in je modem zit ;) . Heb je al in de logging gekeken of daar soms iets tegen gehouden wordt? Waarschijnlijk staat je server nu in een DMZ en zal je expliciet verkeer van je server naar je LAN toe moeten laten.

• elroy910
bibroni schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 16:26:
ah handig om te weten dat er een firewall modus in je modem zit ;) . Heb je al in de logging gekeken of daar soms iets tegen gehouden wordt? Waarschijnlijk staat je server nu in een DMZ en zal je expliciet verkeer van je server naar je LAN toe moeten laten.
Met alle respect, voor dit antwoord, maar waar moet ik naar de logging kijken en wat is dmz?

Leroy

• bibroni
elroy910 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 16:27:
[...]

Met alle respect, voor dit antwoord, maar waar moet ik naar de logging kijken en wat is dmz?

Leroy
Ow sorry, je had gezegd niet veel van netwerken te weten. In de logging van het modem zal dat moeten staan (als je daar bij kunt). Een DMZ is een DeMilitarised Zone, een neutraal gebied zeg maar. Dat is waar je je servers zet die vanaf het internet bereikbaar moeten zijn. Normaal gesproken wil je voorkomen dat er verkeer vanaf de DMZ naar je LAN kan maar andersom mag wel. Dit om te voorkomen dat je LAN besmet raakt op het moment dat je server geinfecteerd wordt.
Beetje duidelijker?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:10

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

elroy910 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 16:27:
[...]

Leroy
google eens naar dmz ?
en met alle respect voor jou ,maar als men jou vragen stelt en jij zegt gewoon ik heb er geen zin in, mag je van geluk spreken dat er iemand anders nog wel zin heeft om jou te helpen

dmz
http://nl.wikipedia.org/wiki/DMZ_(informatica)

dmz livebox
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• bobsquad
  • Niet online
De Logging kan je vinden als inlogt op je modem en ook direct zien of je firewall aanstaat. Waarschijnlijk zul je je modem in moeten stellen als bridge zodat je server gewoon op een 192.168.1.X netwerk zit

• bibroni
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 16:31:
[...]

en met alle respect voor jou ,maar als men jou vragen stelt en jij zegt gewoon ik heb er geen zin in, mag je van geluk spreken dat er iemand anders nog wel zin heeft om jou te helpen
Ach een beetje kerst gevoel er maar in gooien he ;)

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:10

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

bibroni schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 16:33:
[...]

Ach een beetje kerst gevoel er maar in gooien he ;)
en vandaar ook de links die ik gaf ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• bobsquad
  • Niet online
Als je de logs hebt gepost zou je dan hier willen neerzetten zodat wij beter kunnen kijken wat er aan de hand is.

P.s. waarom zet je i.p.v. een router geen switch neer dan is alles opgelost.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:11

allure

Titaan fase 2/3

ja of je zet van de router de DHCP uit?

• elroy910
Heb zojuist vele sites gelezen die bij de links stonden van Google, weet nu ongeveer wel wat een DMZ. Alleen hoe ik dit moet instellen op de livebox, geen idee. Er staan allemaal termen die mij niks zeggen. Tevens kan ik geen logging vinden.

Als ik een swith zou neer zetten heb ik geen draadloos internet meer, al bedenk ik me net dat je op de switch natuurlijk ook de router kan aansluiten, of heb ik dat fout?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
elroy910 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 16:58:

Als ik een swith zou neer zetten heb ik geen draadloos internet meer, al bedenk ik me net dat je op de switch natuurlijk ook de router kan aansluiten, of heb ik dat fout?
Bijna goed, je kan ook de router als switch gebruiken met behoud van je draadloze internet. Alleen je moet er wel voor zorgen dat je maar 1 DHCP server in je netwerk hebt (die van de livebox, de router of de win 2k3 server).

If I can't fix it, it ain't broken.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

allure schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 16:56:
ja of je zet van de router de DHCP uit?
Dan is de server helemaal niet meer te bereiken.
Ik zou zeggen: router in bridge-modus en het werkt.

• elroy910
GJtje schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 17:10:
[...]
Dan is de server helemaal niet meer te bereiken.
Ik zou zeggen: router in bridge-modus en het werkt.
Heb zelf een linksys WRT54G router hoe zet ik deze in bridge-modus?

Door static ip, PPPoE, PPTP, L2TP, Telstra Cable.

Leroy

• elroy910
Wil even snel zeggen dat het gelukt is, alle pc's en servers zitten nu in 1 range. Dit door het feit dat ik mijn router de WRT54GS heb geflashed met DD-WRT. Zo kon ik mijn wan poort als lan poort gebruiken of wel heb nu een switch die tevens gelijk als draadloos netwerk fungeert.

Bedankt voor alle antwoorden.

Mvg. Leroy

PS. Mocht je zelf ook gaan flashen ik sta niet in voor de gevolgen!!!!

[ Voor 10% gewijzigd door elroy910 op 29-12-2008 12:17 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Voor de duidelijkheid: Het was niet persé nodig geweest om je router te flashen! Je had de kabel die in je WAN poort zat ook over kunnen zetten naar een LAN poort, dan was je er ook geweest. Wel even ervoor zorgen dat je maar 1 DHCP server op je netwerk hebt, maar dat moet je net zo goed als je de WAN poort als LAN poort gebruikt.

If I can't fix it, it ain't broken.

Pagina: 1