Zichtbaarheid share folders

Pagina: 1
Acties:

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 00:50

eisbaer

Zie signature

Topicstarter
Probleem:
De shared folders van mijn desktop zijn zichtbaar via het draadloze netwerk voor draadloze pc's van anderen.

Configuratie:
Een versatel adsl modem/router met een draadverbinding naar een desktop pc (vista) en een draadloze verbinding naar een laptop (xp). De draadloze verbinding is beveiligd via wpa2.

Op de desktop is een folder geshared waar de laptop bij mag. Autorisatie met user/password.

De firewalls zijn zo ingesteld dat het ip adres van de laptop doorgelaten wordt tot de desktop.

Het werkt goed maar ter beveiligingstest ga ik het internet op via een onbeveiligde draadloze connectie hier in de buurt met mijn laptop. Klik aan netwerk lokaties op de laptop en zie vervolgens de shared folders van mijn desktop verschijnen. De folders kunnen weliswaar niet geopend worden maar ze zijn wel zichtbaar vanuit dit andere netwerk.

Doel:
Eigenlijk snap ik sowieso niet dat die folders zichtbaar zijn. Ik zou denken dat je eerst via de wpa2 beveiliging op de router terecht komt en daar pas ziet wat er allemaal in het lokalte netwerk hangt. Blijkbaar werkt dat zo niet. Vraag is dus hoe je de configuratie aan zou moeten passen om de shared folders niet voor anderen zichtbaar te maken...

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
vista/xp cached die folders, die zie je dus altijd wel terug in je netwerkomgeving. openen kan uiteraard niet omdat je geen verbinding hebt met die pc waar de folder op staat (staat in ander netwerk immers)

How To Disable Automatic Search for Network Printers and Folders in Windows XP

citaat uit artikel "Having Windows XP use any resources at all to perform this chore might be counter-productive. It may be confusing to see an icon in My Network Neighborhood that is not always available."

/einde citaat

[ Voor 26% gewijzigd door Zwelgje op 26-12-2008 15:21 ]

A wise man's life is based around fuck you

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 00:50

eisbaer

Zie signature

Topicstarter
Ok. Ik zit naar een cache te kijken. Configuratie klopt.
Thx.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3