Toon posts:

Vista Ultimate wachtwoord vergeten

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik kan niet meer inloggen op een laptop (van een vriendin) met daarop Windows Vista Ultimate, doordat het wachtwoord om de een of andere reden niet meer werkt. Ik kan dus niet meer in Windows. Er is door Windows ook een extra gebruikersaccount aangemaakt met precies dezelfde naam (alletwee de accounts heten "Gebruiker" en op beide accounts werkt het wachtwoord niet (meer)).

Nu heb ik ergens op internet een programmaatje gevonden, namelijk Ophcrack. Dit programma zou de wachtwoorden van de accounts moeten kunnen achterhalen. Het is gelukt voor de Administrator-account (en de Gastaccount, maar die is empty natuurlijk ;)), maar het wachtwoord is onvindbaar voor de "Gebruiker" account.

Heeft er misschien iemand nog andere ideeën? Let op, ik kan dus helemaal NIET inloggen op Windows en om eerlijk te zijn, een nieuwe installatie is sowieso geen optie (er staan erg belangrijke documenten op).

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

met het admin account kan je toch het password resetten van andere accounts?

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-01 07:50
Als je als administrator in kan loggen kan je het wachtwoord van de andere gebruiker veranderen..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En backups kun je toch gewoon maken van documenten? Eventueel met een Knoppix of BartPE Live CD.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt als het goed is in de veilige modus wel inloggen op de Administrator account en vervolgens de juiste registersleutel aanpassen om het wachtwoord van de andere gebruikers te resetten oid.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan ik ook niet inloggen op een Administrator account, omdat je deze blijkbaar eerst moet activeren. De computer is dus volledig gelockt.

Die backup zou een uiterst redmiddel zijn, maar tot die tijd wil ik toch voor elkaar krijgen om in te loggen.

Dank voor de reacties alvast :).

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:48:
Dit backup zou een uiterst redmiddel zijn, maar tot die tijd wil ik toch voor elkaar krijgen om in te loggen.
Die backup is dus nog veel belangrijker dan je denkt, en dat kan beter je eerste prioriteit zijn :) . Want zo te horen is er wel wat mis met je Windows installatie. Voor je gaat "klooien" moet je dus eerst die backup maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je toch al weet wat je moet doen snap ik niet waarom je hier alsnog gaat vragen om hulp bij het omzeilen van een beveiliging terwijl dat hier op GoT niet de bedoeling is.

Dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.