iTunes bedienen via Remote, geluid via andere computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Ik heb op zolder een imac staan met daaraan een losse harde schijf met muziek.

Nu heb ik beneden een stereo installatie staan waar ik (gister dus ;) ) muziek op wilde afspelen.
Dus beneden m'n macbook air aan de stereo gekoppeld, en dan via wifi de bibliotheek van boven afgespeeld.

In totaal dus 2 itunes bibliotheken. Eentje van de imac, en een kleine (2 cd's) van de macbook air.

Mijn iphone (remote) had ik aan de bibliotheek van de mba gekoppeld. Op de macbook een cd uit de imacbibliotheek aangezet, en die verschijnt dan op mijn iphone. Ik kan pauzeren, volgend nummer ect.

Maar zoeken in de bibliotheek van de imac lukt niet. Hij vind alleen de 2 cd's die op de mba staan.
Selecteer ik de bibliotheek van de imac, dan gaat op zolder het geluid aan...

Is het mogelijk de bibliotheek van de imac te zoeken, maar af te spelen op de mba?

En ik was van plan later een airport express met airtunes, of apple tv te kopen om standaard muziek af te kunnen spelen zonder laptop.

Krijg je hiermee hetzelfde probleem? Of kun je wel via de iphone de airtunes of appletv aansturen?

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb de titel aangepast van "Remote vraagje (iphone, imac ect)" naar "iTunes bedienen via Remote, geluid via andere computer" zodat het wat beter de lading dekt :)

Geen idee of het werkt, maar misschien zou je Soundfly in combinatie met Soundflower kunnen gebruiken om het geluid van de iMac door te sturen naar je MacBook Air.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op verscheidene plaatsen een Airport Expres staan,en ik kan van op de iPhone van mij of van mijn vrouw,perfect de bib van de iMac boven bedienen (als hij aanstaat).

In de zomer bv dan selecteer ik op de iPhone gewoon "Airtunes tuinhuis"(dit is dus de airportexpres in het tuinhuisje ;) )en dan speelt daar de muziek af,wil ik het echter in de keuken,badkamer of living,...dan selecteer ik die gewoon.Werkt perfect.
Ik denk dat gelijk jij het nu doet het niet gaat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
http://rogueamoeba.com/airfoil/

Airfoil met Airfoil Speakers kan ook goed helpen. Je stelt dan op je iMac Airfoil in, en op je MacBook Air -> Airfoil Speakers. Je kunt in Airfoil dan instellen dat je iTunes niet via je speakers op je iMac boven hoort, maar wel via je MacBook Air. Je kunt dan op je iPhone met de Remote zo je iMac iTunes bieb bedienen en hebt dus geen problemen meer met zoeken ;)

Zelf ben ik meer fan van Airfoil dan van Soundflower, maar het mooie is dat Soundflower je minder kost (niets) dan Airfoil. Maar als je toch van plan bent een Airport Express aan te schaffen komt een Airfoil licentie altijd van pas (erg handige applicatie om aparte oplossingen te realiseren).

[ Voor 0% gewijzigd door lhoBas op 26-12-2008 23:03 . Reden: Had ik het woord Airfoil al genoemd? Lijkt wel alsof ze me sponsoren zeg ]