Toon posts:

toetsenbord en trackpad defect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem, gisteren werkte mijn intern toetsenbord en muis nog perfect; maar vanmorgen werken ze niet meer.
In OSX werken ze niet, maar in windows werken ze perfect. Ik heb het PRAM en NVRAM al gereset, maar dit haalde niets uit. Ik kan niet booten van mijn installatie cd, omdat ik die momenteel niet bij me heb.
Ik heb al wat gekeken op google en daar vond ik dat het miss een usb driver was die defect is, omdat de usb poorten ook niet werken.

Kent er iemand een oplossing voor dit probleem?

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb je misschien de fix voor usb v10.5.6 naar v10.5.5 geïnstalleerd eer dit gebeurde?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Om wat voor een computer gaat het hier? Wat heb je gisteren allemaal geïnstalleerd?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als de USB controller niets doet, dan moeten -in geval van een MacBook (Pro)- de ingebouwde iSight, Bluetooth en de IR ontvanger het ook niet doen. Kan je dit controleren? Geef ook aan wat je ziet in System Profiler -> USB. Het hoort er ongeveer uit te zien zoals hieronder (dat is mijn MBP mid-2007)

Afbeeldingslocatie: http://whieee.nl/forumpics/systemprofiler-usb.png

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MacBook Pro.
Ik heb inderdaad iets geinstaleerd zodat ik mijn iphone in DFU mode kan krijgen, maar dat is al 2 dagen geleden. Ik kan niet naar de system profiler, omdak ik mijn computer niet kan bedienen.
Mijn afstandsbediening heb ik niet bij, zodat ik ook niet de ir ontvanger kan proberen.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Reageren de toetsen wel tijdens booten? (PRAM reset kan immers niet goed uitgevoerd worden als de toetsen niet reageren). Je post dat het wel werkt in Windows, dus dan zou het een software issue moeten zijn (ACS -> ASD?)

Wat je kan doen: start de Mac op in single user mode en voer het volgende commando uit:
sudo /System/Library/CoreServices/\
RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/\
Resources/kickstart -activate -configure -access -on\
 -restart -agent -vnclegacy yes -vncpw geheim -privs -all

reboot de machine naar OSX, en vervolgens kan je vanaf een andere Mac (of PC met VNC) inloggen op je MacBook Pro met het VNC password 'geheim' of met je gebruikelijke username en pass als je Screen Sharing op een Mac gebruikt.

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan aan het scherm van singe user mode, maar daar kan ik niets invoeren.
Ik heb geprobeerd van te booten in safe mode, dat lukt, maar ik kan niet inloggen omdat mijn toetsenbord niet werkt. 8)7

Verwijderd

Inloggen vanaf een andere pc met SSH of VNC geen optie? SSH of VNC moet wel zelf ingeschakeld zijn van tevoren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik kan inloggen, maar ik vrees dat dat niet aanstaat. Ik kan wel proberen via netwerk aan mijn hd te geraken. Kan er iemand de usb driver posten op het forum? Of gaat dat niet werken als ik die overschrijf door een correcte versie?

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 15:47
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 08:59:
Ik weet niet of ik kan inloggen, maar ik vrees dat dat niet aanstaat. Ik kan wel proberen via netwerk aan mijn hd te geraken. Kan er iemand de usb driver posten op het forum? Of gaat dat niet werken als ik die overschrijf door een correcte versie?
Hier heb ik de 10.5.6 drivers voor je geupload, heb zelf trouwens ook de DFU mode usb drivers van 10.5.5 geinstalleerd maar geen problemen. Hoop dat dit helpt.
Pagina: 1