Toon posts:

Problemen met 2gb Micro sd kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag, ik heb van Sandisk een 2Gb microSDHC kaart gekocht maar als ik deze via usb kaartlezer in pc stop geeft pc aan dat de kaart maar 31 mb is en gformateerd moet worden. Als ik dan formateer krijg ik op het einde de melding "kan formateren niet voltooien" Heb tevens geprobeerd met SDFormater maar ook dit werkt niet, krijg dan de melding "schrijfbeveiliging" terwijl deze niet op de kaart zit. Ook via DOS geprobeerd te formateren maar krijg dan de melding dat de kaart een RAW indeling heeft. Kaartje is nieuw, net uit de verpakking. Heeft iemand een oplossing??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kan je cardreader wel overweg met SDHC kaarten? Probeer het eens met een andere cardreader.

Verwijderd

Topicstarter
Kaartlezer is usbkaartlezer welke bij de R4DS kaart werd geleverd. Ga ervan uit dat die gewoon werkt. Heb het ook met andere kaartlezer geprobeerd, probleem blijft hetzelfde.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2008 11:40 ]

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

jelly

Arch Linux

Zelf heb ik ook dit probleem ik heb een Sandisk microSD 8 Gb kaart, deze kan ik in mijn laptop steken en word herkend door windows die wou hem formatteren dus dat had ik gedaan daarna kreeg ik dezelfde error als die van Miserty6619. Onder linux kan ik de kaart gewoon mounten alleen zie ik corrupte files, ook heb ik al een paar SD formatteer programma's gebruikt zonder succes. Nu ga ik onder linux de kaart formatteren. In een camera stoppen werkt trouwens ook niet, deze doet dan niks ookal heeft de camera een formatteer functie.

@TS: probeer de kaart eens met een camera te formatteren

Keep it simple stupid