Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek advies bij de aankoop van een 32" (of misschien 37") LCD tv. Liefst een 32" omdat deze dan mooi in de nis past.
Ik had m'n oog laten vallen op de sony bravia 32W4000 of de 32V4500, de W4000 is een full-hd model, de V4500 heeft ongeveer dezelfde eigenschappen maar is geen full-hd. Ik sta ook open voor andere merken maar vind Sony wel een sterke kandidaat, ik weet dat ze zeer strenge eisen stellen aan de kwaliteit van hun producten.
Uit een test van testaankoop blijkt dat Sony en Panasonic, de 2 beste leveranciers zouden zijn, qua afleveringskwaliteit en levensduur. Ik weet het, hoever is die info dan weer betrouwbaar...

Nu heb ik al héél veel gelezen en overal wordt de w4000 beschreven als héél goed. Maar ik lees ook héél veel dat full-hd geen zin heeft bij afstanden tot 3m van de tv. Ook zou het niet zichtbaar zijn bij gewone digitale televisie (digibox).

En hoe zit het nou met snelle beelden? Ik kijk heel graag naar actie en sport (voetbal, MOTO GP, wielrennen), hebben de huidige modellen nog steeds zo veel last van ghosting en ben je bij dergelijke doeleinden verplicht een 100Hz LCD tv te kopen?

Ik vraag me ook af wat er gebeurd met beelden van een lagere resolutie, ik heb redelijk wat series en films opgenomen in DIVX en XVID kwaliteit, zullen die beter spelen op een full-hd of beter op SD

Overal waar ik kom staan trage Full-HD beelden te spelen, dan speelt elke tv natuurlijk mooi...Full-HD of niet, maakt me nog niet zo uit, maar ik wil vermijden dat een bal een ei wordt...

Wie kan me adviseren? Alvast bedankt.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:14

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ben je al wezen kijken in de winkel naar deze televisies? Het gortdroog vergelijken van specs is leuk maar zegt lang niet alles.

Toevallig heb ik net eergisteren een nieuwe televisie besteld ( ook 32" ). Ik heb een Panasonic 32" besteld. Geen full HD. Type moet ik nog ff opzoeken.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ben gaan kijken maar ze spelen allemaal op HD bronnen, daar kun je moeilijk besluiten uit trekken. Ik wil vermijden dat het beeld achterkomt...het zogenaamd ghost effect dus...
Wat zijn jullie ervaringen met DIVX afspelen op LCD tv's en met sportuitzendingen?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:46

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 10:33:
Ja ik ben gaan kijken maar ze spelen allemaal op HD bronnen, daar kun je moeilijk besluiten uit trekken. Ik wil vermijden dat het beeld achterkomt...het zogenaamd ghost effect dus...
Wat zijn jullie ervaringen met DIVX afspelen op LCD tv's en met sportuitzendingen?
Neem je toch je laptop mee, kun je zelf net zoveel film/videobronnen testen als je wilt :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
geen laptop 8)7

• mkleinman
  • Laatst online: 14:14

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb gevraagd in diverse winkels of ze kanalen willen switchen naar smallbeeld en naar DVD. Zodoende kon ik de verschillen in beeldkwaliteit zien.

Er stonden twee bravia's naast elkaar ( twee verschillende 32" types ) waarbij het verschil onderling dramatisch was bij regulier breedbeeld en smallbeeld uitzendingen. ( 1 goed, 1 bar slecht ).

De Panasonic deed beide goed.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Topicstarter
Welke panasonic heb je dan gekocht? Mij viel het ook op dat panasonic heel goed was, die optie ligt dus ook open. Ik heb de sony 32v4000 zien spelen en die speelde ook heel mooi, maar het waren Hd beelden dus ja...

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 21:59

Blauw

De Schreeuw

Ik heb de 32LX85, dat is een Panasonic 32inch HD ready. Vond ik gewoon mooi en rustig (100hz) beeld en dvd's zien er gewoon superfijn uit. Geld trouwens ook voor analoge tv :)

Verwijderd

Topicstarter
@Blauw: Daarnet even gekeken op Redcoon naar Panasonic en idd de 32LX85 heeft 100hz technologie...geen ghosting effect dus? begin nu te twijfelen om misschien toch plasma 37" ook als kandidaat te stellen...Is 37" niet te groot voor een afstand van max 3,5 m?

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 17:42
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe LCD-tv voor op mijn kamer, ook maximaal 32" en mijn oog viel op de 32LG7000 alleen dit is dan weer geen 100Hertz techniek wat ik toch wel wil. Heeft iemand nog een suggestie?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat Samsung ook een paar 100hz modellen heeft, maar deze hebben ons al eens serieus in de steek gelaten qua service...heb schrik gekregen van hun 'uitstekende' service.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 11:23:
........Panasonic en idd de 32LX85 heeft 100hz technologie...geen ghosting effect dus? begin nu te twijfelen om misschien toch plasma 37" ook als kandidaat te stellen...Is 37" niet te groot voor een afstand van max 3,5 m?
Ghosting hoeft ook niet op 50HZ voor te komen, en het kan ook op 100hz voorkomen. Het is eigenlijk bij LCD een verkooppraatje. Maar 100hz kan iig geen kwaad, bij een CRT was het verschil tussen 50&100hz echt heel groot. Mijn vader heeft nu een Pana 32" FULLhd OP 50HZ, Dat beeld is superstrak, geen verschil zichtbaar met 100hz. (Voetbal EK/WK(?) afgelopen zomer) Maar bij samsung zag ik het wel degelijk. Ik heb een plasma van panasonic en mijn god, wat ben ik blij dat ik geen LCD heb...... Ik vind een 37"plasma op 3 meter rustiger kijken dan een 32"lcd op 4m. Een LCD is gewoon té scherp/fel/herder/intens een Plasma is natuurlijker zoals een oude CRT. Maar LCD is wel supermooi voor demo's en rustige beelden en als je houd van iets over de top.

3,5m. is geen probleem voor 37"plasma, enkel het toestel is wel vrij groot in de huiskamer. In eerste instantie was ik van plan om een 26" LCd te kopen, en na heeeeeeeel veel uren hier op GOT heb ik *thank god* voor een plasma gekozen.

Maar om toch even antwoord te geven op je vraag, ik zou voor sony of panasonic gaan. Ik denk dat sony net iets degelijker is, en de panasonic moderner. fullhd.... tja. Als het prijsverschil 100,- is kan je het meenemen. De meeste TV-content die aangeboden wordt op HD is 720p en heel soms 1080i (dat is allebei HD-ready) Enkel Bluerays/gameconsoles zijn 1080p

[ Voor 11% gewijzigd door Pinin op 26-12-2008 16:35 ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me wel af hoe een tv met hoge resolutie omgaat met beelden van mindere resolutie (divx, VHS, enz) Neem nu DIVX (we hebben veel geconverteerde tekenfilms voor m'n zoontjes), speelt die beter af of HD ready of op Full HD schermen?
Wat zijn jullie ervaringen?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
Zoek de LCD review's van Tweakers.net er even op terug
http://tweakers.net/archieven/cat/198/reviews/?&page=1

Daar worden je vragen over upscalen (SD beeld) ook beantwoord.

[ Voor 60% gewijzigd door frickY op 27-12-2008 09:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze morgen nog even vergeleken via het web en ben tot de vaststelling gekomen dat de SONY 32W4000 en de 32V4500 bijna identieke specs hebben. Enkel de W4000 heeft een ingebouwde lichtsensor waardoor hij automatisch het beeld kan wijzigen van helderheid en de W4000 is bovendien full-HD. Uit de test van testaankoop, komt de V4500 beter uit de test bij normale beelden dan de W4000 en wordt hij aanbevolen als de beste keuze. Ik heb de V4500 bovendien ook al zien spelen en die beviel me super, wil hem nu wel nog eens snelle SD beelden zien weergeven.

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik heb ook hetzelfde probleem..

Ik keek ook naar een philips ambilight.. maar las dat philips oude technieken gebruikt in goedkopere modellen dus ik denk dat ik voor de Sony 32W4000 ga..

Ik vind de panasonic qua uiterlijk niet echt heel erg mooi :)

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 10:28:
Ik heb deze morgen nog even vergeleken via het web en ben tot de vaststelling gekomen dat de SONY 32W4000 en de 32V4500 bijna identieke specs hebben. Enkel de W4000 heeft een ingebouwde lichtsensor waardoor hij automatisch het beeld kan wijzigen van helderheid en de W4000 is bovendien full-HD. Uit de test van testaankoop, komt de V4500 beter uit de test bij normale beelden dan de W4000 en wordt hij aanbevolen als de beste keuze. Ik heb de V4500 bovendien ook al zien spelen en die beviel me super, wil hem nu wel nog eens snelle SD beelden zien weergeven.
Ik zou me geen zorgen maken over snelle beelden of divx materiaal. Een FullHD tv maakt DIVX echt niet mooier dan een HDready TV, hooguit de gebruikte upscaler, maar verwacht geen wonderen want divx is gewoon erg matig voor zo'n TV, maar DIVX oogt wel veel mooier dan op een CRT (bij mij).

Koop je de TV in een winkel? vraag dan of ze wat sport kunnen laten zien of neem een dvd mee.

www.casarodriguillo.com

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Pinin schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 16:31:
[...]
3,5m. is geen probleem voor 37"plasma, enkel het toestel is wel vrij groot in de huiskamer. In eerste instantie was ik van plan om een 26" LCd te kopen, en na heeeeeeeel veel uren hier op GOT heb ik *thank god* voor een plasma gekozen.
Jouw mening deel ik ook, maar als toevoeging voor de TS; er is ook een 32" plasma te koop van LG; http://www.kieskeurig.nl/...visie/lg/32pg6000/235605/

Persoonlijk zou ik het wel weten als ik een tv uit de 32" categorie zou willen :)

Verwijderd

Juist. Dit soort topics zijn niet helemaal de bedoeling op GoT. We verwachten dat je zelf ook wat inzet toont en daarnaast ook een keuze kan maken zonder dat we jou handje hoeven vast te houden.

Je zult gewoon zelf wat dingen moeten gaan opzoeken en daarnaast ook in de winkel gaan kijken. Een beetje zaak draait gewoon een snelle demo als je daar om vraagt. Zeker als er Blu-ray demonstratie schijfje te vinden is, daar zitten meestal ook wel wat actie scenes bij. Neem anders zelf een dvd mee?

Overigens zullen Xvid en Divx er nog veel slechter uit gaan zien dan op een normale tv.

Lees ook even Het algemeen beleid door :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.