[Geluidskwaliteit]

Pagina: 1
Acties:

• wuwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-11-2025
Is de geluidskwaliteit van een onboard geluidskaart vaak goed of is het aan te raden een losse geluidskaart te kopen?

Ik wil deze combo kopen, maar weet niet of het geluid tot zn recht zal komen.

Speakers: Logitech Z-5450 Wireless
Motherboard: Gigabyte GA-E7AUM-DS2H (Geluidskaart chipset: Realtek ALC889A)

Weet iemand dat of zijn er truucjes om daar achter te komen?

Wuwa

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
wuwa schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 02:29:
Is de geluidskwaliteit van een onboard geluidskaart vaak goed of is het aan te raden een losse geluidskaart te kopen?
Definitie van goed? Enfin, ik weet wel zeker dat je het verschil niet gaat horen met de plastieke Logitech speakertjes. Hang je er een deftige versterker aan met dito speakers, dan zou je het KUNNEN horen. Maar dan nog, gemiddeld Nederlander luisterd naar CD's en kijkt films op een 200,- MediaMarkt "Home Cinema System" van Philips of nog erger, Samsung. :)

De keuze is volledig aan jezelf. Nogmaals, het verschil zal minimaal zijn.
Denk trouwens wel dat je topic dicht gaat, de TS is minimaal, inzet nul.

[ Voor 7% gewijzigd door baquelappe op 26-12-2008 10:01 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:07

remco_k

een cassettebandje was genoeg

baquelappe schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 09:59:
Nogmaals, het verschil zal minimaal zijn.
Dat hangt dus van de definitie van goed af van wuwa.
Als wuwa dezelfde definitie van goed heeft als ik, dan voldoet geen enkele onboard geluidskaart. (Evenals die speakersset niet)
Al was het alleen maar vanwege de ontzettend brakke minijack connectoren.

Maargoed, wuwa definieerd 'goed' inderdaad niet. 'goed' is een subjectief begrip. Wat ik goed vind, kan een ander waardeloos vinden en andersom. Is mij al te vaak overkomen. :+

Maar gezien de keuze van zijn "Logitech Z-5450 Wireless" heeft de TS een andere definitie van goed als ik en zal zo'n beetje elke willekeurige (ook onboard) geluidskaart goed voor wuwa zijn.

Maar ik denk dat de TS even iets verder moet lezen dan zijn neus lang is. Die logitech set heeft optical en coaxial inputs. Die moet hij (wat mij betreft) gebruiken, en dus moet hij een (onboard) geluids kaart hebben met een optical of coaxial output.

[ Voor 29% gewijzigd door remco_k op 26-12-2008 11:02 ]

Alles kan stuk.

• wuwa
Met goed bedoel ik, is de geluidskaart op de onboard kaart voldoende om het de boxjes aan te sturen wanneer ik ze maximaal gebruik. Zeer bedankt overigens voor de repleys

Wuwa

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
wuwa schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 13:21:
Met goed bedoel ik, is de geluidskaart op de onboard kaart voldoende om het de boxjes aan te sturen wanneer ik ze maximaal gebruik.
:')

Maar inderdaad, je kan de speakers gewoon aansluiten op de onboard geluidskaart en dat werkt dan uitstekend. Ultieme geluidskwaliteit zal je niet halen, maar ik heb niet het gevoel dat dat het allerbelangrijkste is voor je :) Het geluid komt gewoon op line-level uit je geluidskaart, en in de speakers wordt het 'pas' echt versterkt.

[ Voor 10% gewijzigd door spone op 27-12-2008 13:25 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

:P definitie van goed ja ;)

ik mocht een kerstcadeau kiezen en ik wou graag een kwaliteit hoofdtelefoon, ik heb er 2 vergeleken eentje van sennheiser en eentje van bose het verschil in geluidskwaliteit was duidelijk, de prijs ook

Het is een beetje wikken en wegen, wil je echt een speld kunnen horen vallen en een storm op je scherm bijna levensecht meemaken met geluid ga dan voor bose, hou er rekening mee dat je diep in de buidel zal mogen tasten.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Ik hoor toch altijd duidelijk ruis bij die onboard kaartjes, maar dat zal per moederbord misschien wel verschillen (indeling). Een simpel Audigy kaartje kan in ieder geval geen kwaad als je analoog aansluit en dat verschil hoor je zeker!

@ hierboven, wat een vergelijking zeg ... de veel duurdere bose wint van de sennheiser. Pak een sennheiser uit dezelfde klasse en je kan je bose waarschijnlijk terugbrengen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2008 13:45 ]

• wuwa
Ok, dus de geluidskaart kan de boxen maximaal aansturen. Ik ga het overigens optical (SPDIF) aansluiten.

Is er dan een nog betere geluidskwaliteit? of is het gewoon puur het versturen van de geluidsignaaltjes naar de versterker.

Wuwa

Verwijderd

wuwa schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 13:45:
Ok, dus de geluidskaart kan de boxen maximaal aansturen. Ik ga het overigens optical (SPDIF) aansluiten.

Is er dan een nog betere geluidskwaliteit? of is het gewoon puur het versturen van de geluidsignaaltjes naar de versterker.
In dat geval is die onboard kaart perfect, ik zie dat hij ook over DTS Connect beschikt, zo heb je ook 5.1 bij bijvoorbeeld games over SPDIF.

• wuwa
Zo'n bevestiging had ik net even nodig. Bedankt voor jullie kennis en geduld.

CLOSED

Wuwa

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:07

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 13:39:
@ hierboven, wat een vergelijking zeg ... de veel duurdere bose wint van de sennheiser. Pak een sennheiser uit dezelfde klasse en je kan je bose waarschijnlijk terugbrengen.
offtopic:
Wat ik dacht, type jij. Scheelt mij weer werk.
Mee eens dus.

Alles kan stuk.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

pm1 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 13:27:
:P definitie van goed ja ;)

ik mocht een kerstcadeau kiezen en ik wou graag een kwaliteit hoofdtelefoon, ik heb er 2 vergeleken eentje van sennheiser en eentje van bose het verschil in geluidskwaliteit was duidelijk, de prijs ook

Het is een beetje wikken en wegen, wil je echt een speld kunnen horen vallen en een storm op je scherm bijna levensecht meemaken met geluid ga dan voor bose, hou er rekening mee dat je diep in de buidel zal mogen tasten.
nvm :X

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Pagina: 1