Onich Tech goedkope elektronica, te mooi om waar te zijn?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slight
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:04
Ik las de laatste tijd veel over het kopen van elektronica in het buitenland, o.a. Engeland. Nu was ik op zoek naar een digitale camera (specifiek de Canon EOS 450D met 18-55mm lens) en ik kwam terecht bij een internetwinkel gevestigd in Engeland. De prijzen die ik hier te zien krijg zijn toch wel erg aantrekkelijk.

De winkel die het betreft heet Onich Tech. Deze winkel ziet er heel erg betrouwbaar uit, en beloofd een hele hoop. Zo beloven ze onder andere dat ze elektronische producten aan kunnen bieden voor een prijs die 10-40% onder de gemiddelde marktprijs ligt. Een Canon EOS 450D met 18-55mm lens kost hier in Nederland gemiddeld tussen de 500 en 600 euro afhankelijk waar je gaat kijken. Dezelfde camera is dus te koop bij dit bedrijf voor £289 (= €334).

Ze claimen deze prijzen te kunnen bieden doordat ze direct vanuit hun voorraad in Zuid Korea kunnen verschepen, en momenteel (15-31 december) is er zelfs sprake van “Free International Shipping”. Met deze manier van handelen zeggen ze dus belasting en invoer kosten te kunnen ontwijken.

Het geld overigens niet alleen voor de prijs van de camera, vrijwel alle producten op de site zijn echt overdreven goedkoop. Ik ken de uitspraak, dat wanneer iets te mooi is om waar te zijn... dan is dat waarschijnlijk ook het geval. Maar toch trekken de prijzen mij wel heel erg. Zo had ik bijvoorbeeld ook een oogje op de lens Canon Ultra-Wide Zoom EF-S USM Lens (10-22mm, F/3.5-4.5) die ze voor een schamele €329 aanbieden, terwijl deze in Nederland toch echt rond de €600-700 kost.

Wat denken jullie beste mensen? Ik begrijp dat jullie geen garanties kunnen geven, maar ik hoop dat jullie misschien enige constructieve reacties kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 20:08
helemaal niets over te vinden, en de prijzen zijn inderdaad *veel* te mooi om waar te zijn. daar ga je nooit ene iota van aan zien komen ben ik bang...

aan de andere kant:
What are all the payment options available in UK ?

You can pay for your purchase with Credit Card, PayPal or Bank Transfer.
betaling met paypal is redelijk verzekerd (tenzij de verkoper met het geld aan de haal gaat, dan kunnen ze niets terughalen en ben je ook niet al te zeker bij hen, geloof ik) en creditcards verzekeren als het goed is toch ook? nou weet ik niet hoe dat zit, is er wellicht iemand die dat kan bevestigen/ontkrachten?

als die verzekering wel oke is is het namelijk nog wel te overwegen, wellicht.

ik zou het zelf onder geen beding doen, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:45
Deze prijzen zijn echt onmogelijk. Geen enkele distribiteur waar dan ook ter wereld krijgt deze prijzen van een fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:19
ik gok scam

De beoordelingen en reviews komen van deze site: http://www.pcworld.com/sh...tby,retailer/reviews.html

Reviews en namen van klanten etc zijn rechtstreeks overgenomen, dus ik zeg NIET DOEN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je al als technisch contact iemand met een yahoo adres hebt dan begin er gewoon niet aan.

Ook is er bij google nauwelijks iets bekend over de site, behalve dan een beetje promotie maar verder geen ervaringen, pricewatch in wat voor een type dan ook. Er is zelfs geen PR bekend, wat betekend dat de site er nog maar net is.

Kortom, een Plasma van bijna 40 inch voor 480 euro? Komop. Je mag het geld ook aan mij geven als je het toch door de WC wilt gaan spoelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Een scam. Prijzen zijn veel te laag en de logo's onderin die zogenaamd vertrouwen moeten uitstralen zijn niet te controleren (Cnet houdt alleen misbruik bij, geen doorzoekbare lijst van 'goede' verkopers), het Verisign logo zegt niets, en bij Dealtime bestaan ze niet.

If it sounds too good to be true, it probably is... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30

MsG

Forumzwerver

Bovendien zijn die mastercard logo enzo gewoon 1 gifje waar ze alle 3 naast elkaar zijn geplakt zonder enige aanklikbaarheid. Dat zegt mij al genoeg :). Ik heb het preventief maar even gereport in Firefox bij Help > Report Web Forgery.

[ Voor 21% gewijzigd door MsG op 26-12-2008 02:36 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slight
Jullie bevestigen inderdaad al mijn vermoedens dus ook, ik denk dan ook niet dat het verstandig is om in zee te gaan met deze mensen. Hartelijk dank voor alle goede reacties tot nu toe!

Mocht er nog iemand zijn die wel ervaring heeft met deze winkel, dan wel goed, dan wel slecht, laat dan aub iets horen. Ik zou graag confirmatie hebben van hoe de vork in de steel zit bij dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

MsG schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 02:36:
Bovendien zijn die mastercard logo enzo gewoon 1 gifje waar ze alle 3 naast elkaar zijn geplakt zonder enige aanklikbaarheid. Dat zegt mij al genoeg :). Ik heb het preventief maar even gereport in Firefox bij Help > Report Web Forgery.
Nou, dan kun je heel wat NL-bedrijven van naam en faam wel gaan melden. Het komt vaak voor dat men 1 gifje gebruikt. Loop eens door de pricewatch, klik wat shops aan en je ziet dat bevestigd.

Het bedrijf bestaat trouwens al een hele poos als je de britse KvK mag gelven tenminste. Ook het gebruik van PayPal heeft in dit geval een voordeel.

Het enige wat mij niet bevalt is dat er op Google zo weinig te vinden is over het bedrijf.

Vergeet ook niet dat de prijzen excl. BTW en invoerrechten zijn en dus minimaal 19% hoger uit zullen gaan vallen.

Tweakers met voldoende geld en lef, neem het risico, net als indertijd het sparen bij Icesave. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Guardian Angel schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 09:59:
Tweakers met voldoende geld en lef, neem het risico, net als indertijd het sparen bij Icesave. :)
Wouter Bos, februari 2009: "Kopers bij Onich Tech krijgen linksom ... of rechtsom ... hun geld ... terug!"

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slight
Het bedrijf bestaat trouwens al een hele poos als je de britse KvK mag gelven tenminste. Ook het gebruik van PayPal heeft in dit geval een voordeel.
Daar kwam ik inderdaad ook zojuist achter, de inschrijving bestaat sinds 15/04/2002 volgens deze site.

Overigens zijn de opmerkingen over Paypal niet helemaal juist, het bedrijf bied namelijk alleen de mogelijkheid om met Paypal te betalen binnen de UK. Bij Help & Info kun je het volgende zien;

What are the payment options available for international customers ?
Bank Wire Transfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Op zich zegt dat niets natuurlijk. Die meneer Madoff was ook al een paar jaartjes bezig. Inschrijven KvK kan iedere sukkel; het bedrijf is misschien pas een paar maanden echt actief.
En PayPal heeft wel een aantal veiligheden ingebouwd, maar ze kunnen net als bij creditcard fraude een of andere zwerver hebben opgegeven als rekeneninghouder. Als ze er dan met de poet vandoor zijn, komt de pliesie bij hem terecht en heb je alsnog niets.
En verzekerd kopen is alleen bij eBay/PayPal en dan alleen als de koper het heeft aangegeven. Het kost wel geld namelijk. PayPal is geen Sinterklaas.

Ik geloof niet dat het een fatsoenlijk bedrijf is omdat ze allerlei logo's voeren die nergens op slaan en niet of moeilijk te controleren zijn. De enige die wel te controleren is, komen ze niet op voor en het Verisign logo is fout. Het is het het logo van Verisign, maar als je 'certified' bent, heb je een ander logo.

Stuur rustig je geld erheen...als je in sprookjes gelooft...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:19
De site gebruikt geen Paypal. Ik heb net effe wat gegevens ingevuld voor de UK en je kan alleen met creditcard betalen.

Edit: Ik merk net dat ik niet eens een creditcard checkout krijg. De pagina keert gewoon weer terug naar mijn winkelmandje? :S Vreemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Martensupport schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 11:58:
Edit: Ik merk net dat ik niet eens een creditcard checkout krijg. De pagina keert gewoon weer terug naar mijn winkelmandje? :S Vreemd :P
Foute browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:12
Lol, een nieuwe macbook air voor €791.00. Dit is een scam. Deze prijzen zijn niet realistisch. Normaal gezien moet je als winkel toch wel wat winstmarge rekenen en zij zouden onder de inkoopprijs kunnen gaan?

scam...

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

lol

http://onichtech.com/items.php?id=75818237

De Sony Bravia KDL-40V4000.

Vorige week spotgoedkoop bij iBood voor €699 (heb 'm hier dus ook staan nu), en zij dan €447? No way :)

Ik vind het toch vreemd eigenlijk dat je dit topic opent, je geeft zelf al dat als het te mooi is om waar te zijn dat het dan ook nooit waar is. Maar nu zie je iets wat je zelf wilt en dan ga je toch denken dat het snor zit? :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 20:42:

Ik vind het toch vreemd eigenlijk dat je dit topic opent, je geeft zelf al dat als het te mooi is om waar te zijn dat het dan ook nooit waar is. Maar nu zie je iets wat je zelf wilt en dan ga je toch denken dat het snor zit? :?
Dat heet verleiding. En mensen met een minder zelfbeheersingsknobbel trappen daar in. Kopen het product en ontvangen nooit iets.

De oplichter aan de andere kant lacht zich rot. Net zoals op marktplaats je 2000 euro per maand kan verdienen door je bankpas en pincode even af te staan aan iemand :') ( Maar er zullen altijd lui blijven die erin stinken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slight
Wildfire schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 20:42:
Ik opende dit topic om te kijken of dat er misschien mensen waren die ervaring hadden met dit bedrijf, het verhaal dat de verkopers ophangen klonk me toch niet geheel onredelijk in de oren, dat ze vanuit Zuid Korea de producten verschepen, ik dacht dat het best slim was eigenlijk.

Natuurlijk had ik mijn argwaan, anders was ik er niet over begonnen, maarja met de dalende prijzen de laatste tijd wist ik het niet zo goed wat nu wel realistisch was en wat niet. Waarom zou zo'n 500 euro camera niet voor 334 euro kunnen worden verkocht? De productieprijs van het ding is waarschijnlijk nog geen 50 euro ofzo.

Daarnaast fungeert dit topic nu natuurlijk ook als informatieve bron, want wanneer mensen nu Googlen naar dit bedrijf komen ze waarschijnlijk hier terecht (eerste resultaat via google.nl) en zien ze hoe er over gedacht word, misschien hebben we nu al een aantal mensen gered van een slechte investering.

Maar goed, ik heb mijn lesje geleerd, het is waarschijnlijk te mooi om waar te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
zoals ik in het andere topic al zei, er staat een afhaal in london op de site. Iemand die er in de buurt is moet maar even gaan kijken. En anders gelijk een Nikon D80 ofzo voor me meenemen :+

Maar wel appart een engelse websites met Euro's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

thefox154 schreef op zondag 28 december 2008 @ 15:54:
zoals ik in het andere topic al zei, er staat een afhaal in london op de site. Iemand die er in de buurt is moet maar even gaan kijken. En anders gelijk een Nikon D80 ofzo voor me meenemen :+

Maar wel appart een engelse websites met Euro's....
Niets apart aan, ik zie vaak genoeg prijzen in US-$

Heeft alles te maken met de lage koets van GBPond

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Jammer dat ze niks hebben van <€50 (tenminste ik kan niks goedkoops vinden), dan zou ik het wel durven proberen. Om nu meteen €300+ eraan te wagen... hmmmmmmm
Pagina: 1