[Vista64bit]Perflib+screensaver+ultramon

Pagina: 1
Acties:

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Topicstarter
Ik heb net een trial van Ultramon geïnstalleerd zodat de taakbalk netjes over mijn twee schermen gaat en dergelijke.

Screensaver geconfigureerd en even koken. Kom ik terug, muis zodat mijn bureaublad weer zichtbaar wordt en wil weer verder. Krijg ik ineens een melding te zien dat de dir/file PERFLIB corrupt is en dat ik chkdsk moet runnen. Heb wel rondgezocht maar via google krijg ik alleen maar XP of 2k of NT gebaseerde vragen.

Nu Ultramon uninstalled maar de fout is er nog steeds.
En chkdsk kan niet als de disk in gebruik is.

Wat nu te doen?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Aangeven dat ie chkdsk uit moet voeren tijdens een restart..?

[ Voor 84% gewijzigd door Moning2 op 25-12-2008 20:33 ]

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Topicstarter
Ja, dat heb ik net laten doen inderdaad. Nu is de melding weg. Dat wel maar ik vraag mij af hoe dat nou gekomen is.

Vind Ultramon namelijk wel een fijn programma maar als dat fouten blijft veroorzaken is het ook niet echt een goed idee om het te blijven gebruiken.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Probeer het programma nog eens en kijk of het nog steeds optreed.
Ik kan zo zelf geen andere situaties vinden met ultramon en perflib, het kan door iets anders zijn gekomen.
Als het weer gebeurt zet dan de screensaver eens uit en probeer het nog eens.

• dark.druicca
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-02 14:48
ikzelf gebruik ook ultramon,
maar ik moet zeggen dat ik nooit 100% content ben ervan.
soms crasht het zonder reden, zonder aanleiding geeft vista zo'n kader van ultramon reageert niet meer, klik hier om af te sluiten.

nooit problemen gehad met de chkdsk in combinatie met ultramon, of toch niet dat ik opmerkte.
ultramon is handig, ik gebruik het veel (toch op me dualscreen), maar nog niet zeer stabiel..

edit: nog nooit moeten herstarten, wel verschillende keren het programma moeten heropstarten en dan werkt het terug..
mijn gevoel zegt wel dat het vaker crasht als het uit standby/slaapstand komt dan als een verse start is.

[ Voor 17% gewijzigd door dark.druicca op 25-12-2008 20:58 ]

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Topicstarter
Ik ga het eens opnieuw installeren, eens kijken of het nu wel werkt.

/edit: Hmm, nu werkt het wel correct, geen foutmeldingen meer. Vreemd :?

Het moet wel Ultramon geweest zijn, aangezien in de ballon ook de melding van screensaver stond. Maar nu loopt alles weer goed.

[ Voor 66% gewijzigd door Vrijdag op 25-12-2008 21:20 ]

Pagina: 1