• Precision
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-08-2025
probleem stelling:
Mij pa die tekent/schildert nogal graag, heeft hij altijd gedaan, maar hij is tijdje gestopt en wil herbeginnen maar hij wil graag de outlining van een image dus zogenaamd een cartoon die niet ingekleurt is als schaalmodel om te herbeginnen. Nuja hij vraagt dus om zo'n programma, maar alles wat ik aanreikte was niet goed. En photoshop etc. is te moeilijk

Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met een programma die kan zorgen voor de outlining van een foto, het mag beetje karikatuur stijl zijn of picasso, ..., maakt allemaal niet zo heel veel uit. Mijn pa zeurt hier al half jaar over, en wil er eindelijk eens met goede raad een einde aan maken.

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:42
Tsja, het enige wat ik je aan kan raden is dus Illustrator, waarbij je heel makkelijk een vector overtrek van een foto of wat dan ook kan maken en dan oneindig kunt vergroten. Er zijn vast makkelijkere programma's waarmee het kan, maar ik zou er dus Illustrator voor gebruiken.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:21
flanderssoft schreef op donderdag 25 december 2008 @ 20:11:
probleem stelling:
Mij pa die tekent/schildert nogal graag, heeft hij altijd gedaan, maar hij is tijdje gestopt en wil herbeginnen maar hij wil graag de outlining van een image dus zogenaamd een cartoon die niet ingekleurt is als schaalmodel om te herbeginnen. Nuja hij vraagt dus om zo'n programma, maar alles wat ik aanreikte was niet goed. En photoshop etc. is te moeilijk

Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met een programma die kan zorgen voor de outlining van een foto, het mag beetje karikatuur stijl zijn of picasso, ..., maakt allemaal niet zo heel veel uit. Mijn pa zeurt hier al half jaar over, en wil er eindelijk eens met goede raad een einde aan maken.
Het probleem is dat de programma's die dit kunnen over het algemeen kaliber PS zijn. Je vader zal dus de basis vaardigheden van PS moeten ontdekken. en dan zijn tools moeten gaan begrijpen.

Kortom.. dit vraagt om een cursusje!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:34

ThunderNet

Flits!

FGW -> GFX

[ Voor 10% gewijzigd door ThunderNet op 30-12-2008 02:54 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb even naar online foto-editors gekeken, maar die bieden allemaal geen outline effect.

Irfanview heeft het wel en kan volgens mij best goed outlines maken van plaatjes. Bovendien is het gratis.

Open de foto,
kies Image -> Effects -> Edge Detection
kies Image -> Negative
kies Image -> Convert to Grayscale

Dan sla je de foto op onder een nieuwe naam. Uitprinten kan ook heel gemakkelijk via Irfanview. Ik neem aan dat je vanaf hier je weg wel vindt erin.

Misschien dat Irfanview zelfs de mogelijkheid biedt om van die handeling een batch te maken.
Photoshop kan dat dan weer wel, daarin kun je namelijk ongeveer dezelfde handelingen doen, die opnemen en dan als snelkoppeling op het Bureaublad zetten. Je vader hoeft de foto's dan alleen maar op de snelkoppeling te slepen en nooit een schuifje aan te raken. Let er dan wel op dat je de Save-actie ook meeneemt in de batch.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs