Hallo Tweakers,
Ik kijk al jaren op deze site maar nu heb ik jullie hulp toch echt nodig helaas.
Systeem spec's :
Geheugen : 4 GB DDR 2
Hardeschijf : tijdelijk 20 gb
Moederbord : socket 775 asus p5n-e sli
Videokaart : Geforce 8800 GTS 320 mb
Voeding : coolmaster 430 watt
Probleem : Ik heb een tijd terug een nieuwe koeling op mijn CPU geplaatst Blue ORB 2, alles ging perfect toen starten ik mijn computer op en kwamen er allerlei blauwe schermen. Mijn geheugen was namelijk kapot dit heb ik vervangen. Maar ik zit nog steeds met een hoop problemen, Ik kan wel gewoon computeren msn/internet Maar zodra ik iets ''zwaars'' wil gaan doen zoals een spel of ik wil op youtube wat bekijken stopt hij ermee dit is niet altijd zo, ik krijg een Blauw scherm met de volgende melding : PFN_LIST_CORRUPT Error : 0x0000004E
Zover ik al gelezen heb zit er ergens iets fout bij mijn Hardware of mijn Drivers. daar verwijst de fout ig naar.
Wat heb ik zelf al gedaan :
Voeding vervangen (heeft niet geholpen)
Geheugen vervangen en gecontroleerd met Memcheck
Videokaart vervangen (heeft niet geholpen)
Processor getest 6 uur lang (geen enkele fout gevonden)
Hardeschijf gecontroleerd (geen fouten gevonden)
Windows XP opnieuw geïnstalleerd op mijn 320 GB HDD dit heeft niet geholpen (misschien was er een driver conflict dit blijkt dus niet)
Hardeschijf misschien toch niet in orde ? nieuwe hardeschijf van 20 GB erin gezet en xp weer opnieuw geïnstalleerd, (weer het blauwe scherm en weer de zelfde error)
Temperaturen: deze zijn allemaal in orde mijn Kast is ook goed gekoelt stof etc, is onmogelijk.
Overige info : Uhm, ik heb een jaar terug kortsluiting gekregen door een stomme fout (schroefjes vergeten te monteren tusen het moederbord en de kast) Maar dan had ik toch al veel eerder iets gemerkt ? en niet een jaar later ?
CPU test :
Test Started at: 23:00:52
Test Duration: 06:00:03
Physical Processors Available: 2
Logical Processors Available: 2
Multi-Processors System(SMP): Available
Hyper-Threading Technology: Not Available
CPU Name String: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz
Speed: 2666MHz
Logical Processors Tested: CPU 0, CPU 1
Average CPU(s) Performance: 100.0%
Modules Results:
Complex Matrix: Finished without error
Calculating Pi: Finished without error
Sorting Algorithms: Finished without error
Prime Test: Finished without error
Fast Fourier Transforms:
Chipset:
L1 Cache:
L2 Cache:
Memory: Finished without error
HD: Finished without error
MMX: Finished without error
SSE:
SSE2/SSE3:
3DNow!:
Ik hoop echt dat iemand me hierbij kan helpen, heb ook al dagen op forums gekeken maar hier was niet echt een oplossing te vinden.
EDIT ! : 2 de error
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0X000000A
Ik kijk al jaren op deze site maar nu heb ik jullie hulp toch echt nodig helaas.
Systeem spec's :
Geheugen : 4 GB DDR 2
Hardeschijf : tijdelijk 20 gb
Moederbord : socket 775 asus p5n-e sli
Videokaart : Geforce 8800 GTS 320 mb
Voeding : coolmaster 430 watt
Probleem : Ik heb een tijd terug een nieuwe koeling op mijn CPU geplaatst Blue ORB 2, alles ging perfect toen starten ik mijn computer op en kwamen er allerlei blauwe schermen. Mijn geheugen was namelijk kapot dit heb ik vervangen. Maar ik zit nog steeds met een hoop problemen, Ik kan wel gewoon computeren msn/internet Maar zodra ik iets ''zwaars'' wil gaan doen zoals een spel of ik wil op youtube wat bekijken stopt hij ermee dit is niet altijd zo, ik krijg een Blauw scherm met de volgende melding : PFN_LIST_CORRUPT Error : 0x0000004E
Zover ik al gelezen heb zit er ergens iets fout bij mijn Hardware of mijn Drivers. daar verwijst de fout ig naar.
Wat heb ik zelf al gedaan :
Voeding vervangen (heeft niet geholpen)
Geheugen vervangen en gecontroleerd met Memcheck
Videokaart vervangen (heeft niet geholpen)
Processor getest 6 uur lang (geen enkele fout gevonden)
Hardeschijf gecontroleerd (geen fouten gevonden)
Windows XP opnieuw geïnstalleerd op mijn 320 GB HDD dit heeft niet geholpen (misschien was er een driver conflict dit blijkt dus niet)
Hardeschijf misschien toch niet in orde ? nieuwe hardeschijf van 20 GB erin gezet en xp weer opnieuw geïnstalleerd, (weer het blauwe scherm en weer de zelfde error)
Temperaturen: deze zijn allemaal in orde mijn Kast is ook goed gekoelt stof etc, is onmogelijk.
Overige info : Uhm, ik heb een jaar terug kortsluiting gekregen door een stomme fout (schroefjes vergeten te monteren tusen het moederbord en de kast) Maar dan had ik toch al veel eerder iets gemerkt ? en niet een jaar later ?
CPU test :
Test Started at: 23:00:52
Test Duration: 06:00:03
Physical Processors Available: 2
Logical Processors Available: 2
Multi-Processors System(SMP): Available
Hyper-Threading Technology: Not Available
CPU Name String: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz
Speed: 2666MHz
Logical Processors Tested: CPU 0, CPU 1
Average CPU(s) Performance: 100.0%
Modules Results:
Complex Matrix: Finished without error
Calculating Pi: Finished without error
Sorting Algorithms: Finished without error
Prime Test: Finished without error
Fast Fourier Transforms:
Chipset:
L1 Cache:
L2 Cache:
Memory: Finished without error
HD: Finished without error
MMX: Finished without error
SSE:
SSE2/SSE3:
3DNow!:
Ik hoop echt dat iemand me hierbij kan helpen, heb ook al dagen op forums gekeken maar hier was niet echt een oplossing te vinden.
EDIT ! : 2 de error
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0X000000A