Hardeschijf waar OS opstaat is vol

Pagina: 1
Acties:

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 19:21
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/temp222.jpg

Ik heb echt van alles geprobeerd, maar aangezien ik Vista x64 heb werken veel partitie programma's niet en ook via Windows zelf lukt het niet, wel kan ik C kleiner maken, maar uitbreiden staat grijs gedrukt!

Voor alle duidelijkheid:

C + E = Raptor 74GB
D + F = Samsung F1 1TB

Op C staat Windows Vista 64-bit en drivers
Op E staan alle applicaties
Op D staan alle games
Op F staan alle downloads

Wie helpt me uit de brand!

[ Voor 14% gewijzigd door outlandos op 25-12-2008 15:57 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:58
Outlandos schreef op donderdag 25 december 2008 @ 15:56:
[afbeelding]

Ik heb echt van alles geprobeerd, maar aangezien ik Vista x64 heb werken veel partitie programma's niet en ook via Windows zelf lukt het niet, wel kan ik C kleiner maken, maar uitbreiden staat grijs gedrukt!
Waarschijnlijk omdat je geen vrije ruimte hebt? Waar naartoe wil je het uitbreiden?

Verder, de meeste partitietooltjes werken toch vanaf een boot-cd? Dan maakt het volgens mij echt niets uit dat je een 64-bits OS hebt, het filesystem verandert daar toch niet mee? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 19:21
Xander schreef op donderdag 25 december 2008 @ 15:59:
[...]

Waarschijnlijk omdat je geen vrije ruimte hebt? Waar naartoe wil je het uitbreiden?

Verder, de meeste partitietooltjes werken toch vanaf een boot-cd? Dan maakt het volgens mij echt niets uit dat je een 64-bits OS hebt, het filesystem verandert daar toch niet mee? :)
Op E staan toch genoeg vrije GB's? Waarom staat die optie dan grijs gedrukt?

Ik wil 10GB van E naar C overzetten.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-02 23:13
dat zijn veel drivers dan, als dat 50gb in beslag neemt :)

je kan natuurlijk altijd een bootable cd gebruiken met een F-disk achtig progje

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Kijk er eerder eens naar wat zoveel ruimte inneemt op C:\, zet je daar ook al je progsels/muziek/games/films op?
Zoja dan zit deze zo vol en is het logisch dat er weinig ruimte over is. Kortom, zoek je disk even door en kijk wat er weg kan of enventueel een andere bestemming kan geven.
Ik heb echt van alles geprobeerd, maar aangezien ik Vista x64 heb werken veel partitie programma's niet en ook via Windows zelf lukt het niet, wel kan ik C kleiner maken, maar uitbreiden staat grijs gedrukt
code:
1
Format C:\

:+

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:58
Outlandos schreef op donderdag 25 december 2008 @ 16:08:
[...]

Op E staan toch genoeg vrije GB's? Waarom staat die optie dan grijs gedrukt?

Ik wil 10GB van E naar C overzetten.
Ik heb geen idee hoe dat resizen van partities precies werkt in Vista, maar het lijkt me logischer dat je E eerst moet verkleinen voordat je C kunt vergroten...?

Ik drukte eens op F1 in de diskmanager:
U kunt meer ruimte aan bestaande primaire partities en logische stations toevoegen door deze uit te breiden naar vrije aangrenzende niet-toegewezen ruimte op dezelfde schijf.
Niet-toegewezen ruimte, die heb je niet op die Raptor, alle ruimte wordt gebruikt door C en E. ;)

Ik heb overigens geen idee of E verkleinen en dan C vergroten wel gaat werken, je zou Vista dan zo ver moeten krijgen dat de vrije ruimte bij het verkleinen van E "links" komt, niet "rechts". Anders is het nog niet aangrenzend.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij is het extenden van de disk alleen maar mogelijk op dynamische volumes. Ik heb het nooit echt gebruikt moet ik zeggen, maar dat zag ik van de week op een lanparty.

Wat je kunt doen is de 2e partitie niet aan E: knopen, maar mounten in een dir op je C:. Als je dat doet in de grootste dir dan kun je de ruimte van de 2e partitie op die manier gebruiken. Wellicht een beetje een ghetto manier, maar het zou in theorie moeten werken.

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-02 07:59

fatshark

fat to da bone

- pagefile verplaatsen
- hibernation uitschakelen (indien aanwezig)
- winxsx folder cleanen (indien sp1) vsp1cln.exe
- system restore uitzetten :P

bovenstaande scheelt al veel GB's

verder voorgesteld mounten als folder, extenden in vista etc..

[ Voor 11% gewijzigd door fatshark op 25-12-2008 16:29 ]

fat to da bone

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:10

MsG

Forumzwerver

Kan je niet even een ubuntu live cd downloaden en branden en dan in die live cd het volume vergroten? Ik heb op die manier mijn Windows partitie juist eens verkleint en dat werkte prima. Niet schrikken van de hardeschijfscan als je daarna weer windows opstart.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:13

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

fatshark schreef op donderdag 25 december 2008 @ 16:28:
- pagefile verplaatsen
- hibernation uitschakelen (indien aanwezig)
en dan gaat het dus om verborgen systeembestanden op de C:\ pagefile.sys en hiberfil.sys welke ieder zomaar 2 Gig groot zijn ...

En doe eens een schijfopruiming .. helpt vast ook nog wel wat.

[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-12-2008 17:00 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Kijk eens met TreeSizeFree waar de ruimte aan op gaat. ( http://download.chip.eu/de/Tree-Size-Free-2.1_1176532.html )

Het kan toch niet zo zijn dat je installatie echt 50GB groot is. (Ik kan mijn Windows + Apps op een 16 GB SSD :?)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

idd, of SpaceMonger
http://www.sixty-five.cc/sm/

Afbeeldingslocatie: http://www.sixty-five.cc/sm/img/scrnshot1.gif

[ Voor 29% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-12-2008 17:17 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
offtopic:
Mijn god, wat hebben ze met dat programma gedaan :X Door het te skinnen is het alleen maar lelijker geworden :o
Zo was ie vroeger

[ Voor 4% gewijzigd door spone op 04-01-2009 19:55 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

offtopic:
och .. ik zie toch best wel wat toegevoegde opties die er eerst niet waren en nu wel. De manier waarop ze die hiermee geïntegreerd hebben vind ik best logisch .. maar over smaak valt niet te twisten natuurlijk ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-01-2009 22:36 . Reden: typo ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:07
TreeSize Free FTW!! *O* Gebruik het zelf ook, aangezien ik zelf m'n HDD ook wel eens bijna vol heb zitten (vooral na een LAN Party), en dan kan ik precies zien welke dingen veel ruimte innemen.

• Bryan Tong Minh
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02 11:23

Ik heb zelf de GParted live CD gebruikt (de beta versie) om mijn NTFS partitie waar windows op staat te resizen. Hierop staat Windows Vista x64, zonder dat dit problemen op levert. Het voordeel van een LiveCD is dat het niet uitmaakt welke windows je gebruikt.
Pagina: 1