Toon posts:

foto's niet herkend op SD kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag,

Ik heb een 4 gb transcend SDHC kaart van de mediamarkt in gebruik voor mijn canon foto'toestel.
Terug in Nederland ben ik op het volgende probleem gestuit.

Als ik de SD kaart in de cardreader doe geeft deze aan dat er nog maar 298 mb van de 3,8 gb beschikbaar is (de foto's staan er dus nog op). Echter de enige map die zichtbaar is, is een map genaamd MISC, waar verder niks in staat.
Ook als ik de camera aansluit op de computer en de optie foto's ophalen aanklik, geeft deze de melding, geen foto's of video's gevonden. En ook als ik op deze manier op de kaar kijk, staat er ook alleen maar de map MISC.

Als ik mijn camera aan zet staan alle foto's erop en kan ik ze ook bekijken.

Kennen mensen dit probleem of weten ze hoe ze dit moeten oplossen?

Bij voorbaat dank,

mark

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-02 23:25
Andere card reader proberen. Het lijkt erop dat deze niet goed met SDHC kan omgaan.

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Nee, dat kan niet. Hij had het probleem ook als de camera zelf aan de pc gekoppeld zat. TS zou eens een andere pc kunnen proberen. Wat zegt de verkenner trouwens over de kaart? Misschien onbekend bestandsformaat?

[ Voor 54% gewijzigd door KneppaH op 25-12-2008 15:09 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

corrupt kaartje.

Je moet met een of ander undelete programma de foto's herstellen. undelete plus of zo.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
Op 2 andere computers (XP en vista) heb ik hetzelfde probleem. De foto's ophalen met de camera geeft de foutmelding dat er geen foto's en video's opstaan. En met de verkennerfunctie staat er dus maar 1 map in, te weten: de MISC, waarin verder geen bestanden/foto's staan.

Terwijl bij eigenschappen van de kaart staat dat er nog maar 300 mb van de 3,8gb vrij is. Dit suggeert dat de foto's er nog wel op zouden moeten staan. Verder heb ik geen gekke dingen met het kaartje gedaan....

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

In de MISC map staat normaal gesproken ook niks. Er hoort nog een andere map te zijn: DCIM of iets in die trand. Die is dus waarschijnlijk onbereikbaar / corrupt. Ik ben bang dat je zoals eerder aangegeven met recoverytools aan de slag moet.

Wat je nog zou kunnen proberen is al je hidden files laten zien. Kleine kans dat de map nu misschien zichtbaar wordt. Waarschijnlijk niet, maar is het proberen waard.

[ Voor 26% gewijzigd door KneppaH op 27-12-2008 22:42 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Pagina: 1