• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-02 23:08

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Onlangs heb ik op een 4,7 GB dvd 2 films gezet (Video-DVD), met de daarbij horende ondertiteling. Hier thuis werken de films goed, op een dvd/vcr combinatie van Sharp en een eenvoudige Samsung LCD tv. Als ik de 1e film op de dvd afspeel dan gaat dit normaal en de ondertiteling werkt ook.

Maar de dvd is voor mijn opa bedoelt, en hij heeft een DVD/HD recorder van Sony (HX980) en een oude breedbeeld tv van Panasonic (jaartje of 7/8 oud). Als op die set de film afgespeeld wordt dan zijn de ondertitelingen met geen mogelijkheid werkend te krijgen. En op een bepaald punt in de film stopt hij telkens en verschijnt er in beeld "DVD Stop" en "Line 2 Stereo". Ik dacht dat het iets met geluid te maken had dus ik probeerde op Vooruitspoelen 1x, waarbij je nog wel geluid hoort maar dan iets versnelt, en ook dan breekt de film af. Doe ik echter Vooruitspoelen 2x, waarbij het geluid niet meer weergegeven wordt, dan gaat hij WEL voorbij dat punt!

Ik denk dat allebei de zaken iets te doen hebben met die nieuwe Sony HX980 HD/DVD recorder, wat ook haast wel moet, maar het hoe en waarom... Ik hoop dat iemand enig idee heeft.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-02 08:40
Is de dvd wel afgesloten? min of plus kan je misschien nog proberen. En ook op heel lage snelheid branden kan helpen.

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Ja de dvd is uiteraard afgesloten, anders had ik überhaupt geen beeld gehad (en ik weet het zeker dat de schijf gefinaliseerd is).

Op lage snelheid branden lijkt mij weinig nut hebben. En als de dvd op de ene set wel werkt, waarom dan niet op de andere? Dat moet dan hardware-specifiek zijn en niet met de dvd te maken hebben. Kan het hoe dan ook wel met een DVD-RW uitproberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Murk op 25-12-2008 22:46 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Even een update

Vandaag geprobeerd met een DVD-RW, niks verandert aan de instellingen en hij sluit nu niet meer af op een bepaald punt. De ondertiteling laat hij hoe dan ook nog steeds niet zien maar ik heb het vermoeden dat Sony geen .srt ondertiteling ondersteunt.. Daar even op gegoogled en ik zie vooral bij oudere modellen dat mensen dit probleem hebben maar verder niet van de recentere modellen. Als oplossing zie ik vaak AviSub voorbij komen, wat ik ook maar eens zal proberen.
Misschien komt dit bij iemand bekend voor, ik hoor het graag

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Enfin ik heb net met AviSub zo een .divx bestand met geïntegreerde ondertiteling gemaakt, maar nu blijkt dat mijn brandprogramma (ConvertX to DVD) er niet mee overweg kan (De ondertiteling wordt gemaakt in DXSB formaat door AviSub). Heb ook Apollo Divx/Xvid to DVD geprobeerd maar dan passen niet beide films op de dvd, wordt opeens een heel stuk groter. Ik probeer het hoe dan ook wel met 1 film of het werkt.

Maar het zit mij zo dwars.. Ik heb mijn opa deze HD recorder aangeraden, tegen beter weten in dat het een Sony is, en nu begint de ellende al. Met oude CD-spelers van Sony in de historie heb ik ook veel gedonder had, krengen hadden altijd wel een mankement. En ik gaf het merk maar weer eens een kans en jawel het gaat fout. Weet iemand een oplossing of wordt dit een gevalletje aanspraak maken op de garantie?

[ Voor 18% gewijzigd door Murk op 15-01-2009 21:31 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:06
Ehm... wat brand je nu? Een Video-DVD (VIDEO_TS en AUDIO_TS mapjes) of een DivX-bestand met .srt op een Data-DVD? :?

In het eerste geval heeft het ondertitelingsformaat er weinig mee te maken, in het tweede geval had je in je topicstart toch op zn minst wel even mogen vermelden wat je precies gedaan hebt...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
DivX naar DVD.. Het programma converteert het bestand naar Video-DVD formaat.

En het ondertitelingsformaat doet er wel degelijk toe, want .srt pakt die DVD speler niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Murk op 15-01-2009 22:55 ]

Verwijderd

Murk schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:54:
DivX naar DVD.. Het programma converteert het bestand naar Video-DVD formaat.

En het ondertitelingsformaat doet er wel degelijk toe, want .srt pakt die DVD speler niet.
Geen enkele DVD-speler zal een .srt bestand accepteren dat op een discje staat wat als video-DVD gebrand is he. Dus met de mapjes AUDIO_TS en VIDEO_TS. Een .srt bestand heeft daar niets te zoeken. Alleen dingen als .BUP, .IFO en .VOB en dergelijke horen daar thuis.

Erg onduidelijk wat je allemaal probeert te doen vooralsnog.

• jayb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01-2024
zoals PepH zegt zal je dvd speler geen .srt accepteren. Je zult het dvd-video ready moeten maken en er dus als output .BUP, .IFO en .VOB van moeten maken en dit op de dvd branden.

Op http://www.doom9.org/ kan je overigens wat meer informatie vinden over dvd's, het maken ervan en dergelijke. Vooral de guides zijn handig voor je.

succes!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Denken jullie dat ik gek ben? En lees de 1e post eens aub daar zie je duidelijk dat mijn DVD speler hem wel pakt, en dat zou toch helemaal niet kunnen als ik alleen maar het .srt bestand op de dvd zette of wel soms?

Ik doe dat ook natuurlijk niet, letterlijk het .srt bestand op de DVD zetten! Ik selecteer in Convert X to DVD het filmbestand en de .srt ondertiteling die daarbij hoort, laat hem dat converteren en op een DVD branden zodat het inderdaad in AUDIO_TS en VIDEO_TS mappen komt te staan.

Hoe dan ook heb ik het vandaag geprobeerd met de dvd met de film in .divx formaat en met 'geintegreerde ondertiteling' (zoals AviSub het noemt) maar niks geen ondertiteling :(

Heb ook uitgesloten dat het aan de TV ligt door er een andere op aan te sluiten maar ook daar geen subs.

[ Voor 23% gewijzigd door Murk op 16-01-2009 14:43 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:06
Je bent nog steeds super onduidelijk en met die intonatie en instelling vind ik het al een wónder dat er überhaupt reacties komen van mensen die behulpzaam willen zijn.

Koop gewoon een andere speler want Sony is toch helemaal bagger? Klaar! Succes.

Nickname does not reflect reality

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Je hoeft niet te impliceren dat ik Sony bash, want dat doe ik niet, ik vertel alleen mijn ervaringen over dit merk, en de teleurstelling die deze aankoop wederom teweeg heeft gebracht.

Waarschijnlijk ben ik onduidelijk geweest, hier nogmaals de feiten op een rijtje.

Wat zijn de feiten
1 Film-bestand in .AVI formaat
1 Ondertiteling bestand in .srt formaat
--> Deze 2 laat ik met behulp van een converteer programma omzetten in video-DVD formaat en dit op een 4,7 GB DVD branden.

Wat is het probleem
Op mijn DVD speler (oud dingetje) en TV hier wordt de film goed afgespeeld en laat hij netjes de ondertiteling zien. Op de Sony RDR HX980 wordt de film ook afgespeeld, maar is de ondertiteling daarentegen níet te zien. Óók niet door in de instellingen van de speler iets te wijzigen, dat heb ik tot in den treure geprobeerd maar het mocht niet baten.

Wat heb ik geprobeerd
- De DVD nogmaals gebrand, misschien was het branden niet goed gelukt. Dit hielp niet.
- De Sony op een andere TV aangesloten, omdat misschien de TV een geval apart was. Hielp ook niet.
- De DVD op willekeurige andere DVD spelers geprobeerd (die helaas van andere merken zijn :>), en overal werkte de ondertiteling wél.
- Ik heb met behulp van AviSub de film omgezet in .divx, en daarbij de ondertiteling in het filmbestand laten integreren. Ik had op internet gelezen dat andere Sony-gebruikers hiermee hun problemen oplosten, maar dit werkte ook niet, waarschijnlijk omdat het een nieuwer type is en die andere gebruikers het probleem bij oudere Spelers hadden.
edit: - Ik heb ook een ander merk DVD geprobeerd, hielp niet.

Wat kan ik nog proberen? Mijn ideeën:
- Andere ondertitelingsformaten .smi of .sub proberen? Maar de laatste is volgens mij niet voor normale video dvd's.
- Weer met het .divx bestand proberen maar de ondertiteling er alsnog bij voegen met het .srt bestand (en dit uiteraard met een programma laten converteren naar video-DVD formaat en dit branden)?
- Een andere film en ondertiteling branden en die afspelen?
- Contact opnemen met Sony (geniaal dat ik daar nu pas aan denk)
- ...

Hopelijk verschaft dit duidelijkheid :Y)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:06
Murk schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:38:
Ik doe dat ook natuurlijk niet, letterlijk het .srt bestand op de DVD zetten! Ik selecteer in Convert X to DVD het filmbestand en de .srt ondertiteling die daarbij hoort, laat hem dat converteren en op een DVD branden zodat het inderdaad in AUDIO_TS en VIDEO_TS mappen komt te staan.
Maar na dat converteren is het helemaal geen srt-formaat meer, dan is het gewoon een DVD ondertiteling (in wat voor formaat dat dan ook mag zijn). Waarom wil je dan nog .smi of .sub bestanden gaan proberen? Als je convertor die slikt komt er na het converteren toch gewoon hetzelfde uit?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• mallept
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 16:07
Heb je al geprobeerd met een ander merk DVDR???

Brand je hem in de dvd-rom mode? probeer dat eens.

Aan de tv kan het niet liggen.

Succes

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 13:46:
[...]

Maar na dat converteren is het helemaal geen srt-formaat meer, dan is het gewoon een DVD ondertiteling (in wat voor formaat dat dan ook mag zijn). Waarom wil je dan nog .smi of .sub bestanden gaan proberen? Als je convertor die slikt komt er na het converteren toch gewoon hetzelfde uit?
Daar zeg je wat :) Dan doe ik dat maar niet.
mallept schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 13:51:
Heb je al geprobeerd met een ander merk DVDR???
Aah ik ben dus toch iets vergeten te vermelden 8)7 . Ja ik heb met 2 verschillende merken DVD's hetzelfde probleem.
mallept schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 13:51:
Brand je hem in de dvd-rom mode? probeer dat eens.
Daar weet ik niets van, moet je daarvoor een speciaal programma gebruiken? Ik heb na een beetje zoeken gevonden dat dit met nero zou moeten kunnen, en volgens mij heb ik ergens nog een cd liggen met dat brandprogramma, ik ga even kijken.

[ Voor 25% gewijzigd door Murk op 17-01-2009 14:06 ]

• mallept
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 16:07
Daar weet ik niets van, moet je daarvoor een speciaal programma gebruiken? Ik heb na een beetje zoeken gevonden dat dit met nero zou moeten kunnen, en volgens mij heb ik ergens nog een cd liggen met dat brandprogramma, ik ga even kijken.
Met nero kan dat idd. Je moet dan wel DVD+R gebruiken want de -R kun je niet veranderen. De optie staat bij je brander eigenschappen.

edit: je kunt ook ff een trail gebruiken alleen weet ik niet of je dan ook die optie hebt!

edit 2: http://www.nero.com/eng/downloads-nero9-trial.php

Voor de rest moet je toch echt ff zelf proberen!! ;)

[ Voor 20% gewijzigd door mallept op 17-01-2009 16:26 ]

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 12:51

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik ben zelf een grote Sony-fan, maar niet op het gebied van dvd-spelers/revcorders. Op dat vlak kies ik liever voor Philips, gezien deze wel alles afspelen, inclusief divx en srt ondertiteling. Voor mensen die een niet-compatible dvd speler hebben, converteer ik mijn films met Diko. Deze maakt een normale dvd met selecteerbare ondertiteling. http://www.weethet.nl/dutch/video_diko_avi2dvd.php

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Bedankt voor de replies, ik ga het proberen en dan binnenkort weer naar die ouwe toe en dan eens kijken hoe het gaat :>

[ Voor 9% gewijzigd door Murk op 17-01-2009 17:59 ]

Pagina: 1