Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[SETI@Home] GPU client voor SETI@Home beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Black Piet
  • Registratie: april 2005
  • Niet online
Beste SETI crunchers,

Het hing al een tijd in de lucht, maar op 18 december j.l. heeft Berkeley bekend gemaakt er een GPU client beschikbaar is voor SETI :Y

Volgens Berkeley zijn de crunchtijden 2 (t.o.v. 3.2GHz Intel Core i7 965) tot 10 (2.66 GHz AMD Phenom 9950) keer sneller dan de reguliere CPU client.

Enige beperking is wel dat het alleen werkt met Nvidia videokaarten die CUDA ondersteunen.

Meer nieuws over de client en hoe deze te installeren is beschikbaar op deze pagina.

Iedereen alvast prettige dagen gewenst :w

offtopic:
En we zwaaien met z'n alleen naar TG :w

Black Piet wijzigde deze reactie 25-12-2008 14:14 (9%)

Mooooooeeeee......

• Luqq
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 26-05 17:54
Er zit ook een Folding@home GPU applicatie bij de nieuwe catalyst 8.12 drivers van ati :)

• APClll
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:36

APClll

[DPC] Team Grazzie

:w naar boven ;)
Dat de Cuda-client uitgebracht is, is al een aantal keer naar voren gekomen in de Seti-stats, maar het is idd beter dat 't in een eigen draadje komt te staan.

Is 't niet handiger om die Cuda-pagina hier te plakken, dan komt 't misschien ook beter naar voren in de search.
December 18, 2008
A version of SETI@home that runs on NVIDIA graphics boards using their CUDA computing engine has been released. The CUDA version runs up to 10X faster than the CPU version. NVIDIA has put out a press release about the SETI@home CUDA client and about GPU Grid. See directions for getting started.
Most computers are equipped with a Graphics Processing Unit (GPU) that handles their graphical output, including the 3-D animated graphics used in computer games. The computing power of GPUs has increased rapidly, and they are now often much faster than the computer's main processor, or CPU.

NVIDIA (a leading GPU manufacturer) has developed a system called CUDA that uses GPUs for scientific computing. With NVIDIA's assistance, we've developed a version of SETI@home that runs on NVIDIA GPUs using CUDA. This version runs from 2X to 10X faster than the CPU-only version. We urge SETI@home participants to use it if possible. Just follow these instructions:

(Note: CUDA apps are supported only on Windows and Linux; Mac OS X support is coming soon.)

1) Check whether your computer has a CUDA-capable GPU

CUDA programs work on most newer NVIDIA GPUs. To find out if your GPU is compatible:
Identify the model name of your GPU. On Windows, right-click on your desktop, and select Properties / Settings / Advanced / Adapter. Note the Adapter Type and Memory Size.
Check NVIDIA's list of CUDA-enabled products. If your GPU is listed here and has at least 256MB of RAM, it's compatible.
2) Get the latest BOINC software

Download and install version 6.4.5 or later of the BOINC software.

Protected Application Execution mode is incompatible with CUDA, so be sure to install BOINC with the default options.
3) Get the latest NVIDIA driver

Run BOINC, and look at the Messages. If BOINC reports a CUDA device, your current driver is OK. Otherwise download and install the latest driver (a reboot will be required).

You're done! Now start up BOINC, and soon you'll be racking up big credit numbers.

Other projects with CUDA applications:

GPUgrid.net
Of course, you can attach to other projects too; BOINC will keep both your CPU and GPU busy.

APClll wijzigde deze reactie 25-12-2008 15:53 (14%)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Keiichi
  • Laatst online: 23:05
Ik heb helaas geen kaart welke CUDA kan draaien.

Ik heb her en der gehoord dat de client nog flink rammelt en de prestaties wat minder zijn als beloofd.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Black Piet
  • Niet online
Burp..... :9 Kerstdiner is over, Tweakotine moment is noodzakelijk.

Ach, de eerste optimised clients waren ook nog niet stabiel. En zie nu de laatste versie van de clients. Super op iedere machine.

Ik ga in januari maar eens kijken naar een kaart met CUDA ondersteuning. Al zal ik het meer gaan gebruiken voor Badaboom (videorendering) en password cracking.... :+

Mooooooeeeee......

• Creator_Boinc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21-07-2009

Creator_Boinc

DPC PV SETI@Home

[DPC]Team Grazzie

Ik krijg de volgende melding :
25/12/2008 14:51:09|SETI@home|Message from server: No work sent
25/12/2008 14:51:09|SETI@home|Message from server: Your app_info.xml file doesn't have a version of Astropulse.

Dus CUDA is enkel voor astropulse, maar hoe dat te doen ?

Team Grazzie is active at: SETI | μFluids | Rosetta | Climate Prediction | Leiden Classical | WGC | -= Proud member of DPC =-
WE ARE LOOKING FOR NEW MEMBERS :-)

• Black Piet
  • Niet online
quote:
Creator_Boinc schreef op donderdag 25 december 2008 @ 21:46:
Ik krijg de volgende melding :
25/12/2008 14:51:09|SETI@home|Message from server: No work sent
25/12/2008 14:51:09|SETI@home|Message from server: Your app_info.xml file doesn't have a version of Astropulse.

Dus CUDA is enkel voor astropulse, maar hoe dat te doen ?
De reguliere optimized client van SETI (van de CPU client) heeft geen ondersteuning voor de AP WU's. Komt doordat de AP client.exe niet wordt aangesproken vanuit de XML file.

Wat je moet doen is
- Controleer of je de laatste versie van Boinc en de NVidia drivers hebt draaien
- Ga naar hier
- Download de optimized AP client en wijzig je XML file conform de instructies.

Vervolgens kan je gewoon AP verwerken en zal je XML file wel de client kunnen aansturen. Boinc zal vervolgens je GPU inschakelen.
Ben benieuwd naar je verwerkingstijden, want ik lees dat een overclockte Penryn net zo goed draait. Anderen geven weer aan dat een WU in 8 minuten verwerkt wordt :9~

De GPU client kan overigens WU's met een angle <0.05 niet verwerken, is een bekend probleem.... :|

Black Piet wijzigde deze reactie 25-12-2008 22:15 (11%)

Mooooooeeeee......

• Creator_Boinc

Creator_Boinc

DPC PV SETI@Home

[DPC]Team Grazzie

Mmm, heb dit nu allemaal uitgevoerd, krijg netjes AP binnen, ben benieuwd wanneer mijn GPU wordt aangesproken :?

Ik heb de PRE-COMBINED PACKAGES: Windows 64 bit Multi Beam AK v8 + Astropulse_v5.0 Science Apps gepakt zodat en mijn CPU en GPU optimized draaien, ook de xml is daar al aangepast.

Ik zie enkel 6.03 WU's en Astropulse 5.00, terwijl ik naar het schijnt 6.05 binnen moet krijgen :?

Heb nu ook de 6.05 binnen alleen zie ik die astropulse nog steeds niet veel doen

Creator_Boinc wijzigde deze reactie 26-12-2008 06:48 (72%)

Team Grazzie is active at: SETI | μFluids | Rosetta | Climate Prediction | Leiden Classical | WGC | -= Proud member of DPC =-

• Black Piet
  • Niet online
Hmm..ik heb zelf de GPU client nog niet draaien, dus kan het niet voor je uittesten.

Waar je zelf nog even naar kan kijken, is of de Angle van de WU's niet kleiner is dan 0,05. Want dan gaat de GPU nog niets doen.

Mooooooeeeee......

• Creator_Boinc

Creator_Boinc

DPC PV SETI@Home

[DPC]Team Grazzie

Heb nu weer het 1 en ander aangepast, pfff die AP WU's duren 24 uur.
Nu even uitvogelen hoe ik enkel de normale wu's kan crunchen zonder AP erbij en dat ook mijn CPU fatsoenlijk draait.
Ik volg het ene thread na het andere, misschien heeft iemand al het wiel hier uitgevonden, maar ik ben nog met de spaken bezig zeg maar.

Creator_Boinc wijzigde deze reactie 26-12-2008 13:18 (37%)

• Keiichi
  • Laatst online: 23:05
quote:
Creator_Boinc schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:14:
Heb nu weer het 1 en ander aangepast, pfff die AP WU's duren 24 uur.
Nu even uitvogelen hoe ik enkel de normale wu's kan crunchen zonder AP erbij.
http://setiathome.berkeley.edu/prefs.php?subset=project

Daar, en dan bij "Run only the selected applications"

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Creator_Boinc

Creator_Boinc

DPC PV SETI@Home

[DPC]Team Grazzie

quote:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

AP is nu weg, enkel crunch ik nu nog maar alleen op mijn GPU, maar dat komt ook wel weer goed :D
Maar al met al werkt het wel, heb er nu even meegespeeld en de crunchtijden zijn leuk, 6-8 min.
Echter is mijn CPU beter gekoeld en kan ik ook normaal gamen op de "oude" manier.

Creator_Boinc wijzigde deze reactie 26-12-2008 14:58 (36%)

• Black Piet
  • Niet online
Mooi om te lezen! Krijg je nu ook evenveel punten als normaliter, anders is het niet lonend.

En loop je nu tegen de grens aan van een 100 WU's per dag? :9

Mooooooeeeee......

• APClll
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:36

APClll

[DPC] Team Grazzie

Ik lees nog niet zulke positieve berichten. Even wat verzamelen om dit draadje informatief te houden:

quote:
Creator_Boinc schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 19:00:
(...)
Zoals jullie al waarschijnlijk hebben vernomen, ben ik met cuda aan de slag gegaan.
De verwerkingstijd van een paar minuten is leuk, echter wordt hij wel erg warm 62 graden en jammer genoeg maar 1 WU tergelijkertijd.

Ik ga dan ook weer terug naar de ouderwetse manier aangezien gpu en cpu niet samengaan voor hetzelfde project of ik moet voor AstroPulse kiezen.

quote:

quote:
Wildfire schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:59:
Zojuist de CUDA-versie van BOINC geïnstalleerd. De rekentijden zijn lekker natuurlijk, maar ik vind het niet zo lekker dat de GPU nu de hele tijd stressed is en ook nog lekker heet wordt. Ik denk dat ik uiteindelijk maar weer terug zal keren naar de "good old" AK V8 CPU cliënt om te rekenen :)
quote:
Creator_Boinc schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:08:
(...)
[...quote van Wildfire; zie hierboven...]

Ben zelf ook weer terug naar de normale CPU client, was even leuk om te testen.

APClll wijzigde deze reactie 04-01-2009 23:31 (71%)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:40

Wildfire

Joy to the world!

Tsja... de GPU zou met de CUDA-cliënt de hele dag rond de 70 tot 80 graden zitten, dat zie ik dan weer niet zitten. Daarnaast valt je CPU met de CUDA-cliënt droog, er wordt enkel via de GPU gecrunched. M'n Core i7-965 @ 3.6ghz heeft dus vier cores (acht, als je hyperthreading meetelt) die uit hun neus staan te peuteren. En dat vind ik dan weer erg jammer.

Oh, enig idee hoeveel extra het zou kosten om 24h/dag de GPU @ full te hebben - qua energie dus? Lijkt me ook niet misselijk...

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jongens toch. Dat gemekker over die temperaturen :X . Wil je je kaart laten rekenen, dan wordt ie warm. Oorzaak -> gevolg. Of maken jullie je ook druk om warmteproductie tijdens een spel? 80 graden is niets voor de nVidia 9xxx en GTX2xx-reeks.

Het enige waar ik het hier mee eens ben is:
a. dat het jammer is dat de rest van je CPU's wortel staan te schieten als de GPU-client in gebruik is.
b. het verbruik wel redelijk kan stijgen.

Jejking wijzigde deze reactie 05-01-2009 01:32 (18%)

• Black Piet
  • Niet online
Even een asociale kick, maar toch wel makkelijk.

Op lunatics hebben ze sinds 16 juli j.l. een al in one installer uitgebracht die het gebruik met cuda nog makkelijker maakt.
quote:
[Announcements] Lunatics Unified Installer for Windows v0.2 by Gecko_R7 16 Jul 2009, 06:03:11 pm
Announcements Lunatics Unified Installer for Windows v0.2
Three Windows OS specific editions available now at Lunatics Windows Public Downloads area

This release is designed to install optimised Seti@Home applications on your Windows PC, that already has Boinc installed, is attached to, and is processing work for the Seti@Home project.

These installers are specifically designed to minimise the effort, confusion and difficulty sometimes encountered with installing Lunatics' third party optimised applications for Seti@Home, while not impeding further customisation & enhancements.

Choose From 3 editions, a short summary of features is below. Please see the Readme/FAQ at our site for further information that will be progressively extended.

Common Features:
- Astropulse_v505 5.05r168 in SSE or SSE3 variants.
- Multibeam 6.03, AKv8b applications, SSE upwards (Minor cosmetic updates over AKv8)
- nVidia Cuda enabled Multibeam 6.08 V12 VLarKill (Win32 & Win64 only, with supported nVidia GPUs only.)

Win32 edition features:
- For 32 bit versions of Windows, from Windows 2000 upwards.
- SSE or Higher CPUs
Win64 edition features:
- For 64 Bit Windows Editions
- SSE3 or Higher INTEL/AMD
- Now includes a 32 bit build of Multibeam that proved faster on AMD cpus with SSE3 support
Win98me edition features:
- For Windows 98, and Windows Millenium edition.
- Installs Multibeam 6.03(CPU) and Astropulse applications

Special nVidia Cuda Multibeam (V12 VLARKill) Build Notes:
- Updated Cuda libraries to v2.2
- Requires nVidia display driver version 185.85(or higher)
- Requires 220MiB+ AVAILABLE video RAM.
- General improved performance with reduced startup time over V11
- A V12 build without VLARKill feature is available via our downloads page, FOR ADVANCED USERS that know exactly what they're getting themselves into. Most Lunatics use and recommend the use of the evolving 'rebranding' tools to move tasks from GPU to CPU, and hope these tools, and application improvements with respect to the handling of 'very low angle range' tasks, will improve for inclusion in future installer releases.

Lastly, there are many people responsible in the development and testing of this new tool, but the vision & main development is owed to Jason G. A special thanks for the continued dedication of Richard Haselgrove, Josef W. Segur, Raistmer and the Alpha Testing Team.
AND.....a big welcome and THANK YOU to the inaugural group of Lunatics member Beta Testers that pitched-in and helped to test multiple installation needs on a variety of platforms. Their testing greatly expedited the trouble-shooting process that allows this release.

Lunatics welcomes your comments and suggestions as to current ease, difficulty, functionality, and suggested improvements for future versions.
Please feel free to post here on the boards or @ Seti Main Number Crunching board.

Thanks,

Lunatics Team
Heb deze net geinstalleerd en het gaat zeer makkelijk!

Houdt er wel rekening mee om eerst je normale WU's af te maken.... Ik heb gisteravond bijna 95 WU zo naar de prullebak kunnen brengen....... |:(

Mooooooeeeee......

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

quote:
Black Piet schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 08:14:
Even een asociale kick, maar toch wel makkelijk.

Op lunatics hebben ze sinds 16 juli j.l. een al in one installer uitgebracht die het gebruik met cuda nog makkelijker maakt.

[...]

Heb deze net geinstalleerd en het gaat zeer makkelijk!

Houdt er wel rekening mee om eerst je normale WU's af te maken.... Ik heb gisteravond bijna 95 WU zo naar de prullebak kunnen brengen....... |:(
Bedankt voor de tip, zojuist geïnstalleerd. Alleen lijkt het er bij mij op dat gewoon met de WUtjes is verder gegaan waar 'ie gebleven was. Kan natuurlijk liggen aan het feit dat ik voorheen reeds met de AK V8 optimized SETI cliënt werkte dus die werden waarschijnlijk één-op-één overgenomen :P

Mooie is dus nu dat er zowel op de CPU als op de GPU wordt gecrunched. Flink wat power, een Core i7-965 (3.2 @ 3.6ghz, quadcore met hyperthreading dus dat liep al lekker) maar nu ook nog een GTX280 erbij :P

Wildfire wijzigde deze reactie 01-08-2009 13:20 (10%)

• Black Piet
  • Niet online
Had idd deze ook gebruikt om het aan de praat te krijgen. En toch is het me niet gelukt om ze gezamenlijk aan de praat te krijgen.

Nog een idee waar te kijken? Het fora biedt geen goede uitkomst

Mooooooeeeee......

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

quote:
Black Piet schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:08:
Had idd deze ook gebruikt om het aan de praat te krijgen. En toch is het me niet gelukt om ze gezamenlijk aan de praat te krijgen.

Nog een idee waar te kijken? Het fora biedt geen goede uitkomst
Vreemd, ik heb gewoon Lunatic's nieuwe installer gebruikt en heb nu 8 CPU WU'tjes aan het crunchen samen met 1 GPU WUtje. Verder niets apart hoeven te doen, meteen na installatie werkte het gewoon meteen.

Je hebt toch wel een ondersteunde nVidia GPU met een recente driver?

Wildfire wijzigde deze reactie 02-08-2009 22:13 (11%)

• Black Piet
  • Niet online
Ik heb een nieuwe GTX 260 core 216 55nm gekocht met de allernieuwste drivers van NVidia. Daar zal het probleem niet liggen. Daarom ook de installer gedraaid.

Heb net gekeken in de map en zie dat de GPU client op een of andere manier steeds de optimized client voor mijn CPU weggooit 8)7 Moet continue de kopie uit de directory kopieren.

Zal nog maar eens in mijn XML file kijken of daar alles goed staat.....

Mooooooeeeee......

• Black Piet
  • Niet online
Even een ordinaire topic bump >:)

Ik lees net dat Raistmer (de maker van optimized SETI clients) vandaag is begonnen met de eerste tests met ATI GPU's die double precision berekeningen kunnen maken ..... Als dit zo doorgaat hebben we over enige tijd ook een GPU SETI client voor mensen die ATI kaarten hebben....

Hij begint met een ATI HD2400...... Ik hoop dat hij snel goede clients voor de recentere HD4890 modellen kan maken...

Voor nu geeft hij aan dat CUDA nog sneller is dan ATI.... Wanneer er meer nieuws is, zal ik dat hier melden... Misschien kunnen we zelfs tijdens de Gauntlet nog wat ATI kaarten inschakelen bij de mensen die zich hebben opgegeven... :9

To be continued

Mooooooeeeee......

• Black Piet
  • Niet online
Beste crunch collegae,

Ook al staan mijn koetjes de laatste maand niet aan voor DPC :z , belangrijk nieuws wil ik jullie zeker niet onthouden.

Op Lunatics is de nieuwe ATI client beschikbaar voor Astropulse WU's! Er zijn er zo te zien twee: 1 voor kaarten die double precision berekeningen ondersteunen, de tweede voor kaarten die dat niet ondersteunen.......

De verdere eis is dat de kaart ondersteuning moet bieden voor ATI Stream

Ik heb zelf geen ATI kaart, maar ben wel benieuwd naar de resultaten.... succes!

Edit:
Spelling |:(

Mooooooeeeee......

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

ATi Stream bedoel je, niet Steam :)

• RoyalFlusher
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-03-2018
Je kaart gaat ervan stomen als tie in gebruik is :)

Overigens was ik helemaal blij, eindelijk een boinc-project, dat naast Collatz en Milky de ATI-gpu ondersteunt. Snel even zo'n app_info bestandje in elkaar geflanst. En dan...

Geen werk beschikbaar voor de Apollo 5. |:(

Division BrabanderT

• Black Piet
  • Niet online
Als het goed is, moeten ze voldoende werk hebben..... Maar je kent Berkeley, het wil niet altijd het geval zijn dat de rest het dan doet.....

Mooooooeeeee......

• RoyalFlusher
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-03-2018
Ehm, juist ja. Op die pagina geven ze juist aan dat ze GEEN werk hebben voor astropulse.
code:
1
2
Data Distribution State SETI@home # Astropulse # As of* 
Results ready to send 66,324 0 9m

en het berichtje van Seti via Boinc:
code:
1
29-11-2009 17:38:36 SETI@home   Message from server: No work is available for Astropulse v5

Division BrabanderT

• Black Piet
  • Niet online
Ahum....je hebt gelijk... verkeerde kolom gekeken.... :$

Ik zag pas later dat ze alleen voor astropulse waren. Toch jammer voor het normale multibeam werk dat daar nog geen ATI client voor is.

Mooooooeeeee......

• r.stanneveld
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 13-04-2018
Het is ook een hybride client je heb er ook een CPU core voor nodig, doet aleen sommige berekeningen op je ATI.

Oh en AP units ? rotfl zie die maar eens te krijgen.
Heb er 2 gehad in de laatste week.
Oh en ik stamp 1k+ WU's per dag erdoor.

AP units worden opgeslurpt door RAC whores ze geven lekkere puntjes.
Als ze er al zijn is het maar voor even, todat de 10 day buffer's gevuld zijn.

Data Distribution State
Results ready to send SETI@home 34,764 Astropulse 0

http://setiathome.berkeley.edu/sah_status.html

r.stanneveld wijzigde deze reactie 29-11-2009 19:41 (54%)

• grass460
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:26

grass460

[DPC] Division_Brabant

ordinaire bump

iemand de ati client voor seti al draaien
zoja hoe maak ik die xml file dan ook alweer precies

• Stef42
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-05 21:12
de GPU client in Boinc geeft soms nogal wel eens problemen, WU's die opeens 5x langer duren dan normaal..

Stef42 wijzigde deze reactie 25-04-2010 09:06 (55%)

• grass460
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:26

grass460

[DPC] Division_Brabant

okee
dat is dan ook voor optimized client van lunatics
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True