Processor update, hoe weet ik welke geschikt is?

Pagina: 1
Acties:
  • 530 views

Anoniem: 285027

Topicstarter
Dag,

Ik heb onlangs gemerkt dat voor verschillende games (o.a. Fallout 3, Unreal Tournament 3) mijn processor niet sterk genoeg is volgens systemrequirementslab.com

Ik vroeg me af of het sowieso de moeite waard is om mijn processor te updaten?

Mijn huidige specs(voor zover ik ze kon vinden):

Processor: AMD Athlon64 3200+, 2.00 Ghz
Koeling: Cooler Master DC-K8A8257
Moederbord: AsRock Dual-SATA2 (AGP + PCI-express)
Videokaart: NVIDIA GeForce 7950 GT, 512 MB

Hoe kan ik vinden welke processor er op mijn moederbord past en of deze misschien niet te zwaar is?

Ik wil tussen de 50 en de 100 euro uitgeven, het hoeft dus ook geen toppertje te zijn.

Alle suggesties en reacties zijn welkom!

Groet, Marty.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hoe kan ik vinden welke processor er op mijn moederbord past en of deze misschien niet te zwaar is?
Op de site van de fabrikant waarschijnlijk. ;)
Ik wil tussen de 50 en de 100 euro uitgeven, het hoeft dus ook geen toppertje te zijn.
Veel zou ik iig niet meer aan zo'n oud systeem uitgeven.
Als je geen geld hebt voor een nieuwe PC dan moet je opzoek gaan naar een dualcore CPU die in jouw socket van het mobo past. Waarschijnlijk vindt je die alleen tweedehands. ;)
Zo iets dus: V&A aangeboden: AMD Athlon 64 X2 4200+ (s939)

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 25-12-2008 12:59 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

-The_Mask- schreef op donderdag 25 december 2008 @ 12:57:
Op de site van de fabrikant waarschijnlijk. ;)
In de manual van het moederbord zal het ongetwijfeld ook staan. ;)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:30
Een dual-core voor jou socket kan misschien nog iets schelen, maar verwacht vooral geen wonderen. Als je wat oudere games speelt is het het wel waard, maar voor de nieuwste games zou ik even doorsparen.

Voor € 400,- á € 500,- kan je met goed zoeken een prima uptodate systeem (zonder scherm) in elkaar zetten (moet je hier wel handig mee zijn).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Anoniem: 285027

Topicstarter
Dag, bedankt voor de spoedige reacties.

Misschien moet ik toch maar overstappen naar een beter systeem..
Ik zal eens online gaan kijken, nog tips met goede websites voor completes?

Ik heb inderdaad een 939, en betekent 'mobo' moederbord?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Leuk die suggesties dat je meteen iets nieuws moet kopen, maar die €500 is wel een vertienvoudiging van je budget? :) Fallout 3 en UT3 moet je zeker wel kunnen spelen met je huidige videokaart, dus misschien toch alleen een processor kopen?

De lijst met compatibel processors staat hier, voor het geval je die nog niet gevonden had.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:48
Anoniem: 285027 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 12:50:
Ik heb onlangs gemerkt dat voor verschillende games (o.a. Fallout 3, Unreal Tournament 3) mijn processor niet sterk genoeg is volgens systemrequirementslab.com
Merk je 't zelf dat sommige games niet soepel lopen of laat je je leiden daar een website die simpelweg jouw computer vergelijkt met de minimal requirements van een spel? Download UT3 eens en probeer het te spelen. Als je dan vind dat 't niet soepel draait, heb je tenminste een reden om te upgraden.

Ik zou sowieso geen geld meer steken in je pc, want investeren in een socket 939 systeem is niet rendabel, je kunt beter upgraden naar een socket am2 of 775 systeem. Socket 939 dualcores zijn nieuw bijna niet te krijgen en veel te duur en 2e hands verwachten mensen belachelijke bedragen en reageren ze verontwaardigd als je maar 50 euro biedt. DDR1 geheugen is daarnaast vier keer zo duur als DDR2 geheugen op het moment.

Met een dualcore kun je misschien nog een half jaar vooruit, als je genoegen neemt met een lage resolutie en low settings, want fallout 3 en ut3 zijn gewoon veeleisende spellen. Ik raad je aan gewoon een am2 moederbord met een AMD 770 chipset te kopen, 4GB DDR2 geheugen en een am2 dualcore processor. Da's even duur als een tweedehands socket 939 dualcore processor en 1GB extra DDR1 geheugen (ervan uitgaande dat je maar 1GB ram hebt).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak de manual of QVL erbij van het moederbord en zoek het op.

Dat is iets dat je makkelijk zelf kunt doen en daarom gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.