Toon posts:

WiFi-N op 5Ghz niet te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sinds een tijdje een Apple Airport Express waarover ik zeer tevreden ben, echter heeft een van mijn PC's een US Robotics 802.11g kaartje, en die wil ik upgraden naar WiFi N..

Nou ondersteunen mijn macbook + iMac Wifi N op 5 Ghz wat veel sneller is (naar mijn praktische ervaring), dan die op 2.4Ghz! (Zie ook airport link -> midden onderaan 'Frequency Bands')

Echter kan ik op pricewatch geeneen kaart vinden die op 5Ghz opereert?
Ik heb gekeken naar deze vrij dure 3Com deze draait op 2.4Ghz, en deze Sitecom, en deze Linksys.

Kan iemand mij uitleggen of Apple soms iets 'raars' heeft met hun 5Ghz (hij kan ook wel op 2.4Ghz in N modus draaien), of liggen ze gewoon voor? Ik wil nml wel graag een kaart die op 5Ghz kan draaien (niet backwards compatible met a/b/g)

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Niemand die weet waar ik zo'n ding zou kunnen krijgen?

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Volgens mij kan je dit alleen in de US kopen. Iets met certificering en/of vrijgeven van het 5GHz bereik dacht ik

Verwijderd

Topicstarter
GBits schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:46:
Volgens mij kan je dit alleen in de US kopen. Iets met certificering en/of vrijgeven van het 5GHz bereik dacht ik
Sinds 5 maart 2008 is 5Ghz door de EU vrijgegeven om het aantal hotspots en wifi apparaten de ruimte te geven, dus that's not the case, helaas :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2008 20:49 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
geforce5_guy schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:55:
[...]

Dat zijn routers en die heeft hij al. Hij zoekt een kaartje voor zijn pc/laptop om het op 5 ghz te krijgen.
Danku, inderdaad, een PCI kaart om precies te zijn :)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:03
geforce5_guy schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:55:
[...]

Dat zijn routers en die heeft hij al. Hij zoekt een kaartje voor zijn pc/laptop om het op 5 ghz te krijgen.
Ik zie het, ik ben weer eens te snel met lezen 8)7

Na wat googelen op internet lijkt het er inderdaad op dat er op dit moment geen PCI-kaartjes leverbaar zijn die 802.11n in de 5GHz band doen. Behalve een handjevol Mini PCI-express (voor in je laptop).

[ Voor 38% gewijzigd door Spixo op 28-12-2008 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:56:
[...]

Ik zie het, ik ben weer eens te snel met lezen 8)7

Na wat googelen op internet lijkt het er inderdaad op dat er op dit moment geen PCI-kaartjes leverbaar zijn die 802.11n in de 5GHz band doen. Behalve een handjevol Mini PCI-express (voor in je laptop).
Daar was ik al bang voor :/
Trage fabrikanten :P Maar eens kijken om die PC te upgraden naar een iMac dan >:)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2008 21:01 ]

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-03 12:38

Alaksandus

Vae puto deus fio

Dan kan dit je wellicht helpen:
http://www.wifiantennes.n...I_adapter__N_art_312.html

In de VS zijn ze trouwens heel wat goedkoper, en wellicht ook wel bij een andere webwinkel in Nederland.

[ Voor 34% gewijzigd door Alaksandus op 28-12-2008 21:29 ]

Als een god in Nijmegen.

Pagina: 1