Onder vista wil ik een label van een harddisk van naam veranderen. De HD partititie zelf krijgt keurig de nwe naam (gecheckt met een andere PC), onder "schijfbeheer"(VDS service) heeft hij keurig de nwe naam, in de registry komt ook alleen de nwe naam voor en niet de oude, maar toch blijft consequent (ook na >5 keer herstarten) de oude naam in de verkenner/explorer staan. Het gaat dus niet over driveletters, want die kan ik probleemloos aanpassen, maar ongeacht de driveletter wordt het oude label in verkenner vastgehouden. Ook na deinstalleren en opnieuw mounten, ook na formatteren. Worden die labels ook nog buiten de registry opgeslagen ?
Op de schijf zelf. Te veranderen via de eigenschappen van de HDD. (Explorer->HDD selecteren->rechtermuisknop->eigenschappen)
Labels staan niet in het registry maar op de schijf zelf.
Die kan je onder andere met het commando label aanpassen in een command prompt.
(start > uitvoeren > cmd > label C:)
Die kan je onder andere met het commando label aanpassen in een command prompt.
(start > uitvoeren > cmd > label C:)
Zoals ik overigens al aangaf is het label op de schijf zelf correct aangepast, maar blijft explorer (of "verkenner" zo je wilt) het oude label vasthouden. Dat is dus wel degelijk een Windows issue.
Doe eens een "label C:" (waar C de driveletter is)... staat het label daar wel goed dan?
Absoluut (en ook in Windows Vista onder VDS service trouwens) alleen dus niet in Explorer wat ik ook doe.
Kijk anders ook even met diskpart voor de zekerheid.
Al zet diskpart dezelfde zaken als Disk Management.
Als je het zeker wil weten dat het echt op de disk zelf staat, dan zou je met bijvoorbeeld BartPE kunnen booten, dan zie je hetzelfde.
Al zet diskpart dezelfde zaken als Disk Management.
Als je het zeker wil weten dat het echt op de disk zelf staat, dan zou je met bijvoorbeeld BartPE kunnen booten, dan zie je hetzelfde.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Als je in Explorer nou gewoon de drive renamed naar een 'leeg' label, wat gebeurt er dan?
Dank voor de suggesties. In volgorde:
Label verwijderen>wederom prima in VDS en op de schijf, maar in Explorer blijft het oude label
Booten met Bart PE>Label is goed (of is weg als ik het weghaal), maar in Explorer....
MFT is foutloos.
Kortom, ik weet zeker dat het "probleem" uit Vista komt, maar waar de
wordt dit vastgehouden ?
Label verwijderen>wederom prima in VDS en op de schijf, maar in Explorer blijft het oude label
Booten met Bart PE>Label is goed (of is weg als ik het weghaal), maar in Explorer....
MFT is foutloos.
Kortom, ik weet zeker dat het "probleem" uit Vista komt, maar waar de
Als je je labelt verwijdert, waar doe je dat dan? Ik bedoel dus echt dat je in Explorer gewoon op 'F2' drukt en daar het label aanpast?
Ik heb het met F2 in Explorer geprobeert, dat lijkt te lukken, maar na voltooien van de opdracht staat het er gewoon nog (Het is trouwens wel "weg" op de schijf (gecontroleerd met Bart PE)). Ik heb het onder diskmanagement geprobeert, dan verdwijnt het wel in dat zelfde diskmanagement (en ook onder BartPE trouwens), maar dus niet in explorer.
Ik krijg het gevoel dat Explorer "vast" een bepaalde benaming aan deze specifieke HD toekent, wellicht gekoppeld aan het serienummer o.i.d., maar waar staat die opdracht dan ? De registry leek mij voor de hand liggend, maar daar kan ik e.e.a. niet vinden. Of zou het er versleuteld of binair in staan ?
Ik krijg het gevoel dat Explorer "vast" een bepaalde benaming aan deze specifieke HD toekent, wellicht gekoppeld aan het serienummer o.i.d., maar waar staat die opdracht dan ? De registry leek mij voor de hand liggend, maar daar kan ik e.e.a. niet vinden. Of zou het er versleuteld of binair in staan ?
Pagina: 1