Temperatuur verschil van 8~11c tussen core's 1 en 2

Pagina: 1
Acties:

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-01 07:02

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Ik heb een temperatuur verschil van 8~11c tussen core een en core twee
Is dit normaal (crappy sensor?) of is dit een aanwijzing dat mijn koeler niet goed gemonteerd zit

CPU is wel stabiel OCCT & 3DMark06 2 uur loop geen probleem.
En CPU is ook nog steeds stabiel op 2.98 GHz alleen 80 MHz terug gebracht voor extra stabiliteit.
En een S939 Manchester op 2.98 stabiel is erg hoog dacht ik zo.

Afbeeldingslocatie: http://img34.picoodle.com/img/img34/3/12/24/f_OCCTm_6ee5343.jpg

Edit: Maar @ idle is do drop op de heette core ook veel lager, dus zal het wel aan de sensor liggen ?

Afbeeldingslocatie: http://img33.picoodle.com/img/img33/3/12/25/f_OCCTidlem_ed026a0.jpg
.

[ Voor 19% gewijzigd door player-x op 25-12-2008 09:17 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Edit: Maar @ idle is do drop op de heette core ook veel lager, dus zal het wel aan de sensor liggen ?
Zoals ik kan zien is de drop op de heetste core veel hoger. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Wackoz
  • Laatst online: 28-01 17:20
Weet zo niet of een Manchester (net als een Brisbane) ook sensor probleempjes heeft maar volgens mij niet. Zit je koeler er wel goed op? (misschien een iets krachtigere erop zetten gezien de temps?). Verder zou ik me niet te druk maken, meer om die stress temps dan om dat verschil. Het blijft software dus niet 100% te vertrouwen, wat voor temps geeft Everest aan bijvoorbeeld?

[ Voor 14% gewijzigd door Wackoz op 25-12-2008 10:37 ]

één is geen, twee is één

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 14:21
Ik heb hetzelfde met mijn Brisbane... X2 4800+, ik zou zeggen trek je er niets van aan :P Ik denk idd een brakke sensor, of de koelpast is niet goed verdeeld, en hecht dus misschien aan de ene kant iets minder goed... Maar ik ga voor de eerste mogelijkheid.

[ Voor 8% gewijzigd door Stefanovic45 op 25-12-2008 11:47 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
quote: Wackoz
Zit je koeler er wel goed op?
Ik denk het wel daar 2.9GHz volgens mij extreem goed is
[q](misschien een iets krachtigere erop zetten gezien de temps?)[/a]
Zijn die hoog dan ? dacht dat het wel mee viel, (en koelblok zit aangeschroefd zo ver dat beide veren volledig zijn ingedrukt.)
wat voor temps geeft Everest aan bijvoorbeeld?
gebruik geen Everest.
quote: StefanvanGelder
of de koelpast is niet goed verdeeld
Onmogelijk, gebruik een trucje om het zo goed mogelijk te verdelen, gebruik latex handschoen, en gebruik een klein druppeltje AS5 verdeel het op blok en CPU en probeer dan zoveel mogelijk weer te verwijderen zo dat ik zo een dun mogelijke laag heb, en wanneer net gemonteerd paar minuten koelblok twisten om pasta nog zoveel mogelijk extra te verdelen.
en hecht dus misschien aan de ene kant iets minder goed
lijkt mij niet want dan zou hij ook heter blijven maar hij koelt juist meer af.
.

• Wackoz
OCCT meet de core temps. Als je core temps al zo hoog zijn dan is de temperatuur van je cpu nog wel een stukje hoger. Zal mij niks verbazen als dat ~67 graden is. Ik ben ook niet helderziend en de oplader van mijn glazen bol is foetsie dus ik heb google erbij gepakt en 2 sites vertellen mij dat een (manchester) X2 4600+ 939 (daar gaat het om(?)) maar 65 graden mag worden. Nu zal jouw cpu er bij 80 graden nog niet uitknallen (doet mijn 5000+ op 110 graden ook niet) en dat is waarschijnlijk wel het gevaarlijke. Aangezien jouw 4600+ maarliefst 110 watt opeet stijgen jouw temps bij het overklokken sterker dan van een am2 dualcore.

Het is niet mijn cpu e.d maar ik meld het maar. Info heb ik van AMD en van deze site.

Het lijkt mij wel handig als je even Everest erbij pakt om te kijken hoe hoog jouw cpu temperatuur is stressed. Dat ingebouwde geval in OCCT schommelt hier flink..

Welke cpu koeler gebruik je nu tijdens die (toch mooie) overklok?

één is geen, twee is één

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Everest geef ongeveer de zelfde waardes +/-1c
Dus OCCT zal wel de zelfde censor uitlezen. (op verschillende tijden van elkaar)
Afbeeldingslocatie: http://img19.picoodle.com/img/img19/3/12/28/f_Everestm_81cad4a.jpg

En voor koeling gebruik ik Asetec H2O set met een 2x 12cm rad.

• Wackoz
Cpu temp valt mij reuze mee. De cpu temp van mijn brisbane zit altijd zeker 3-5 graden boven de hoogste coretemp.. Zal er misschien mee te maken hebben dat je met water koelt, had je met lucht ook al zo'n groot gat tussen de cores qua temp? (mocht je er ooit de stock koeler op gehad hebben).

één is geen, twee is één

• -The_Mask-
  • Niet online
Wackoz schreef op maandag 29 december 2008 @ 01:43:
Cpu temp valt mij reuze mee. De cpu temp van mijn brisbane zit altijd zeker 3-5 graden boven de hoogste coretemp.. Zal er misschien mee te maken hebben dat je met water koelt, had je met lucht ook al zo'n groot gat tussen de cores qua temp? (mocht je er ooit de stock koeler op gehad hebben).
Nee dat heeft er mee te maken dat de coretemps van Brisbane CPU's nooit juist zijn.
Worden altijd verkeerd uitgelezen of zijn gewoon niet goed. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
[b][message=31259779,noline](mocht je er ooit de stock koeler op gehad hebben)
Nee deze en de voorgaande CPU zijn nooit lucht gekoeld, heb dus dan ook 2x een AMD koeler nieuw in doos.

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-01 13:37
Ik heb hetzelfde: mijn Opteron 175 zat eerst op een A8N Premium bordje geprikt: nooit problemen gehad met temp verschillen.
Heb 'm nu overgezet naar een A8R32 en opeens 5C tot 10C verschil in de cores.

Ga er maar uit dat het niet ernstig is...wat ik me wel afvraag is welke temperatuur ik nu moet geloven als ik PC wizzard bekijk (zie ook screen):

Processore temp - 23C
Core 1 temp - 32C
Core 2 temp - 39C

Afbeeldingslocatie: http://img37.picoodle.com/img/img37/3/1/11/f_coretempverm_14b6a76.jpg

Beetje lastig bij een OC om de temperatuur goed te monitoren...

PS: check ook mijn 3,3v lijn .. geeft ook brakke waardes. In de BIOS hangt ie netjes rond de 3,3...

[ Voor 8% gewijzigd door styxz op 11-01-2009 15:23 ]

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Pagina: 1