Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Grand Theft Auto IV - Save Games niet gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Op mijn vorige Windows installatie (Vista 32bit) heb ik een tijdje GTA4 gespeeld en was inmiddels aardig ver in het spel. Een geweldig spel trouwens... Net zo verslavend als Vice City en San Andreas.

Aangezien ik meer intern geheugen in mijn systeem heb toegevoegd heb ik een aantal dagen geleden besloten naar de 64bit versie van Vista up te graden. Gebruik Vista alleen voor een aantal spellen, aangezien ik de rest allemaal onder OSX draai (zie signature). Netjes van diverse spellen een backup gemaakt van de save games en succesvol Vista Business 64bit geïnstalleerd.

Probleem is echter dat bij het terugplaatsen van mijn GTA4 save games ik tegen een probleem aanloop. Blijkbaar heb ik een offline profiel gecreëerd toen ik ben begonnen met GTA4 en zijn de save games dus alleen offline opgeslagen. Van deze offline save games heb ik netjes een backup gemaakt, maar het terugplaatsen van de save games accepteert "Games for Windows" of GTA4 niet. Heeft iemand ervaring hiermee? Lees op de site "Games for Windows" alleen maar slechte verhalen mbt het offline profiel. Word ik dus niet vrolijk van.

Plaats van oude offline profiel:
"C:\Users\#####\AppData\Local\Rockstar Games\GTA IV\savegames\user_e00000f418027a8e"

[ Voor 5% gewijzigd door Zware Unit op 25-12-2008 03:11 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
ik heb 't spel zelf niet, maar kan je evt niet proberen een nieuwe savegame te maken, en deze te overschrijven met de backup (oude), dat het dus een nieuw naampje heeft :)

zelfde truukje werkt ook met firefox... ipv gewoon de profile te selecten ;) succes!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• PA4MW
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:57
Toevallig had ik vandaag hetzelfde euvel. Wat je net beschreven hebt klopt, maar ook van het mapje "XLive" (onder XP: C:\Documents and Settings\Systeemnaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\XLive) dien je een back-up te maken. Vervolgens plaats je deze back-up op laatstgenoemde locatie.

Gelukkig werken de savegames nu weer. Persoonlijk vind ik het gek dat zoveel moeite gedaan moet worden om een savegame te plaatsen. Soms schiet R* te ver door. Suc6 en iedereen fijne feestdagen toegewenst! :-)

• Zware Unit
Heb helaas geen backup gemaakt van de Games for Windows bestanden. Mooi k dus. Moet dus een manier vinden om alsnog mijn save games te gebruiken. Het is idd erg gebruikers onvriendelijk. Beetje vergelijkbaar met Stalker waar je na een update je save games niet meer kon gebruiken en je opnieuw kon begonnen.

Iemand al een manier gevonden om mijn save games toch te gebruiken. Voel er weinig voor om opnieuw te beginnen.

Prettige kerst trouwens!

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• MrCuddles
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08 14:13
Hallo, ook ik ben tegen hetzelfde probleem aangelopen.

Ik zat trouwens te kijken (ik ben zelfs een vista gebruiker) in vista word niet een dergelijke map zoals in xp "C:\Documents and Settings\Systeemnaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\XLive" aangemaakt.

Ik ben ontzettend teleur gesteld ik dacht alles veilig te hebben gezet want ik was toch ontzettend ver al.
Ik ben zelf in register gaan zoeken en daar vond ik wel een aantal nummers die overeen kwamen met de map naam waarin de save game zich bevind. Maar ook het wijzigen van deze nummers heeft jammer genoeg geen effect gehad.

Mocht iemand zelf nog even willen proberen:
HKEY_CURRENT_USER > Software > Classes > Software > Microsoft > XLive

Hier staan 2 keys met daarin een omgedraaide versie van de mapnaam van je saves.
PCID bestaat uit een gedeelte uit de omgekeerde naam en hetzelfde met Default_Profile.

Edit: als je beslist te gaan prutsen met die sleutels is het handig om te weten dat je Nieuwe profiel nog wel beschikbaar blijft, ik heb beide keys verandert toen logde hij niet meer automatisch in maar het was nog wel mogelijk om het Nieuwe profiel weer te laden, door hem handmatig weer te kiezen.

Zelf ben ik er wel een beetje mee bezig geweest maar dat mocht niet baten, misschien heeft iemand anders meer succes.

[ Voor 13% gewijzigd door MrCuddles op 28-12-2008 00:00 ]

Verwijderd

in vista is wel degelijk een Xlive map

die staat dus hier C:\Users\je naam\appdata\Local\Microsoft

ik heb de hele Xlive map gekopieerd plus je save games , en op mijn nieuwe 64 bit install , gewoon op dezelfde plek teruggezet , en het werkte duss

• Zware Unit
Heb een oplossing gevonden en het werkt prima.

1) Download deze patch voor "Games voor Windows", pak hem uit en plaats hem in je GTA IV directory.
2) Verwijder je oude live profiel en je oude save games (die het toch niet deden)
3) Creëer een offline profiel
4) Zorg dat je een save game creëert door naar het eerste huis te rijden en in bed te gaan liggen
5) Sluit GTA af
6) Kopieer je oude save game naar de "savegames" directory (C:\Users\####\AppData\Local\Rockstar Games\GTA IV\savegames\user_e0#####\"
7) Verwijder de eerder gecreëerde save game en hernoem de save game die je net hebt gekopieerd naar "SGTA400"

Start GTA op en je oude save game werkt weer.

Garantie tot aan de deur, maar hier werkt het weer.

[ Voor 6% gewijzigd door Zware Unit op 28-12-2008 23:17 ]

• MrCuddles
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08 14:13
Hee bedankt Zware Unit, Jouw oplossing werkte perfect!

Ohja trouwens Racer13 je had inderdaad gelijk ik had nog even niet goed gekeken.

Verwijderd

Zware Unit schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:16:

1) Download deze patch voor "Games voor Windows", pak hem uit en plaats hem in je GTA IV directory.
2) Verwijder je oude live profiel en je oude save games (die het toch niet deden)
4) Zorg dat je een save game creëert door naar het eerste huis te rijden en in bed te gaan liggen
5) Sluit GTA af
6) Kopieer je oude save game naar de "savegames" directory (C:\Users\####\AppData\Local\Rockstar Games\GTA IV\savegames\user_e0#####\"
7) Verwijder de eerder gecreëerde save game en hernoem de save game die je net hebt gekopieerd naar "SGTA400"

Dat ding waar je naar linkt is geen update maar een wrapper (???). Ik had bijna stap 2 uitgevoerd maar gelukkig las ik nog net stap 6 lol.

Ik zal de stappen die boven mij staan trachten te verduidelijken (Na lang zoeken);
  1. De wrapper van stap 1 downloaden (zie quote).
  2. Plaats de wrapper in de GTA IV folder en start de wrapper.
  3. Klik op OK.
  4. Verplaats de oude savegames uit #:\Users\######\AppData\Local\Rockstar Games\GTA IV\savegames\user_e############# naar bijvoorbeeld je desktop (mappen zijn verborgen!).
  5. Start GTA IV en druk op "Home" op je toetsenbord om Live menu te openen.
  6. Klik op "Afmelden" zodra je afgemeld bent, krijg je een menu te zien waarin je ook je profiel kunt verwijderen.
  7. Zodra je profiel gegevens verwijderd zijn kun je een nieuw profiel starten door erop te klikken.
  8. Start daarna het spel en rij zoals de eerste missie wilt naar huis en daar wordt de game automatisch gesaved.
  9. Exit game en zoek de folder op en ziedaar een savegame genaams 400 of 412.
  10. Hernoem de oude savegame op je desktop naar die savegame en kopieer het naar de map.
  11. Start GTA en laad de savegame.
Dit is hoe ik denk dat de instructies gevolgd zouden moeten worden, maar het werkt absoluut niet bij mij. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Ik heb ook geprobeerd te saven op het bed maar dat levert 2 savegames op en ik heb geen idee welke ik dan moet vervangen...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 20:30 ]

• Nurp
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Zware Unit schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:16:

5) Sluit GTA af

Deze methode werkte voor mij ook niet. Zodra ik die wrapper in mn installatiefolder had gezet wilde GTA niet meer opstarten. Haalde ik het bestandje xlive.dll weer weg dan startte het geheel wel weer. Maar dan werden mijn 'oude' savegames weer niet als valide herkend. Ben uiteindelijk via via bij deze site terecht gekomen http://www.gtamodding.com/index.php?title=XLiveLess
Met het bestandje dat je onderaan kunt downloaden is het me gelukt. Principe is hetzelfde als bij Rick's Wrapper die hierboven bedoeld wordt.

1:Installeer GTA
2: creeër een offline profiel en sluit GTA af.
3: Kopieer nu xlive.dll naar je GTA installatie pad
4: Start GTA weer en voltooi de eerste missie (met roman naar je appartement rijden), laat de game autosaven en save vervolgens actief door op bed te gaan liggen. Sluit GTA hierna af.
5: Kopieer de savegames die je in ere wilt herstellen naar C:\Documents and Settings[gebruikersnaam]\Mijn documenten\Rockstar Games\GTA IV\savegames.

Nu moet het werken.

Waarschijnlijk kun je de tweede stap overslaan. Ik heb het echter gedaan zoals beschreven.

Let op: de locatie van je savegames is nu verplaatst naar je 'mijn documenten' directory.
Controleer wel of je geupdate hebt naar iig versie 1.0.1.0.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik loop nu ook tegen het feit aan dat ik me savegames niet meer kan gebruiken, goed gedaan hoor Rockstar.
volgende GTA download ik gewoon weer ipv legaal te kopen, financieer ik tenminste niet meer dit soort dom geneuzel.

en ja, ik baal dus van zo'n houding van Rockstar. :(
Pagina: 1