Ik zit met een probleem. Ik heb hier een Intel Server board met een ingebouwde raid controler. Het gaat hier om een ICH7 controler maar hij wordt gebruikt als LSI controler. Omdat hij zegt dat hij in reduced mode (raid) opstart ben ik gaan kijken waarom dat zo is. Heb daarvoor Matrix Storage Manager geinstalleerd. Nu moest ik daarvoor de server rebooten. Dat heb ik dus gedaan, vervolg: windows bootschreen > direct reboot. Wat heb ik gedaan, ik heb de foute disk losgekoppeld. En weer geprobeerd te starten. Gevolg beide disken worden nu op offline gezet. of ik er nou 2, of 1 aansluit, de array gaat in offline.
Nu vermoed ik dat de matrix storage manager de boosdoener was dat hij bij het opstarten in de reboot gaat. Blijkbaar gaat dat niet samen met LSI logic. Maar dat nu de array gebroken is begrijp ik nix van.
Het gekke is dat beide disken herkent worden tijdens het opstarten, echter blijft de boel offline en start het systeem dus niet meer op!
Wie kan mij helpen dit weer op gang te krijgen, gelukkig heb ik wel een systemstate backup gemaakt voordat ik de reboot ging doen. Maar het liefst wil ik dit oplossen zonder al mijn kerstdagen er mee bezig te zijn!
Nu vermoed ik dat de matrix storage manager de boosdoener was dat hij bij het opstarten in de reboot gaat. Blijkbaar gaat dat niet samen met LSI logic. Maar dat nu de array gebroken is begrijp ik nix van.
Het gekke is dat beide disken herkent worden tijdens het opstarten, echter blijft de boel offline en start het systeem dus niet meer op!
Wie kan mij helpen dit weer op gang te krijgen, gelukkig heb ik wel een systemstate backup gemaakt voordat ik de reboot ging doen. Maar het liefst wil ik dit oplossen zonder al mijn kerstdagen er mee bezig te zijn!
[ Voor 6% gewijzigd door Dnc1n op 25-12-2008 10:43 ]