Toon posts:

[XBOX] in de UK kopen, garantie in Nederland geldig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met de kerstvakantie in de UK en tot mijn verbazing is alles hier nu spotgoedkoop. De euro en de pond zijn vrijwel gelijk in prijs.

De 360arcade met mirrors edge of farcry2 is maar 136 euro. Ik ben benieuwd of microsoft hem ook gewoon in Nederland repareert als er iets mis mee gaat? (En van wat ik heb begrepen gaat er af en toe iets mis :P)

MVG

XZERO

Verwijderd

Haal er meteen een met harde schijf.
Zoveel stiller en future proof

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 21:47
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 02:09:
Ik ben met de kerstvakantie in de UK en tot mijn verbazing is alles hier nu spotgoedkoop. De euro en de pond zijn vrijwel gelijk in prijs.

De 360arcade met mirrors edge of farcry2 is maar 136 euro. Ik ben benieuwd of microsoft hem ook gewoon in Nederland repareert als er iets mis mee gaat? (En van wat ik heb begrepen gaat er af en toe iets mis :P)

MVG

XZERO
Zo geweldig is die aanbieding niet, zou zeggen koop wel spellen / accessoires, en de console zelf hier.
Laatst nog een aanbieding bij Saturn van € 120 geloof ik voor de arcade ( na cashback van MS geldig tot 31Dec ).

Je moet niet vergeten dat er ook een andere stekker bij zit, in dat UK model, en wellicht meer onvoorziene bijkomstigheden. Zeker met de historie ( RROD's etc ) zou ik je aanraden hem hier te kopen, en lekker te genieten van 3 jaar garantie.

ps: je mag wel wat voor mij meenemen als je wilt 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Yippie op 25-12-2008 02:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 02:11:
Haal er meteen een met harde schijf.
Zoveel stiller en future proof
Dat was ik al van plan =D Wou alleen aangeven hoe goedkoop het is
Maar weet iemand iets over de garantie? Is er iets van een europese garantiedekking? Of word ik in nederland door microsoft naar de uk verwezen? (en ik ben niet zo een fan van vliegen)

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 22:33

Emiel1984

Made in NL

In nederland is de console maar 15 euro duurder.
http://www.xbox.com/nl-nl/hardware/x/xbox360arcadesystem/

Als je nog geen research hebt gedaan zou ik echter eerst kijken of je wel een arcade wil. Er zijn namelijk 3 versies een Arcade, Pro en een Elite. Het verschil zit hem nu vooral nog in de opslagruimte. De Arcade nu is de vervanger van de oude 'Core' versie, die is er namelijk niet meer.

---- Onderstaande zou je moeten uitzoeken of dit nog recente informatie is.

Core has no hardrive and comes with a wired controller. Arcade is the same as the core but it comes with a memory stick, and 5 arcade games. Pro or Premium has a 20gb hard-drive, wireless controller and hd cables. Elite comes with a 120GB hard-drive, is black, Hdmi Cables, and a wireless controller.

[ Voor 4% gewijzigd door Emiel1984 op 25-12-2008 02:33 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
Yippie schreef op donderdag 25 december 2008 @ 02:17:
[...]

Zo geweldig is die aanbieding niet, zou zeggen koop wel spellen / accessoires, en de console zelf hier.
Laatst nog een aanbieding bij Saturn van € 120 geloof ik voor de arcade ( na cashback van MS geldig tot 31Dec ).

Je moet niet vergeten dat er ook een andere stekker bij zit, in dat UK model, en wellicht meer onvoorziene bijkomstigheden. Zeker met de historie ( RROD's etc ) zou ik je aanraden hem hier te kopen, en lekker te genieten van 3 jaar garantie.

ps: je mag wel wat voor mij meenemen als je wilt 8)
Die cashback is dus alleen geldig tot de 31'ste? Ik weet niet of ik daarvoor al in Nederland ben :(
Verder heb ik nooit problemen gehad met electronica uit de UK. Stekkertje erop en het werkt gewoon.

• Yippie
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 02:40:
[...]

Die cashback is dus alleen geldig tot de 31'ste? Ik weet niet of ik daarvoor al in Nederland ben :(
Verder heb ik nooit problemen gehad met electronica uit de UK. Stekkertje erop en het werkt gewoon.
Ga je nu vertellen dat je niet van die cashback actie weet ?
Van de officiele bron:
Deze promotie is geldig vanaf 19 september t/m 31 december 2008 en geldt alleen voor consoles waarvan de verpakking is voorzien van de speciale actiesticker en die zijn aangekocht bij één van de deelnemende winkels. Alle aanvragen moeten uiterlijk vier weken na aankoop van de console zijn ontvangen. Deze promotie is alleen geldig voor consumenten woonachtig in Nederland...

Verwijderd

Je moet niet vergeten dat er ook een andere stekker bij zit, in dat UK model, en wellicht meer onvoorziene bijkomstigheden.
Mijn xbox 360 (elite) komt ook uit de UK, en hij werkt gewoon prima in nederland. Je kan een reis adapter voor 5 euro op de kop tikken. Ik meen trouwens ook dat je een voedings kabel van je pc/monitor kan gebruiken ipv een adapter.

Qua garantie weet ik niet hoe het gaat. Voor de RROD meen ik dat je zelf microsoft kan bellen, en zij sturen dan een koerier langs.

De arcade is trouwens prima tot dat je game updates gaat downloaden, wat bijna altijd nodig is als je online gaat spelen, dus het is wel handig om future-proof te zijn. Alle betere winkels (lees: HMV, Game, Zavvi) hebben ook de Pro/Elite in combinatie met 2 of 3 spellen in de aanbieding.

Trouwens, als je hem ook als media center wilt gaan gebruiken, dan raad ik toch stieken een PS3 aan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Yippie schreef op donderdag 25 december 2008 @ 02:45:
[...]

Ga je nu vertellen dat je niet van die cashback actie weet ?
Van de officiele bron:
Deze promotie is geldig vanaf 19 september t/m 31 december 2008 en geldt alleen voor consoles waarvan de verpakking is voorzien van de speciale actiesticker en die zijn aangekocht bij één van de deelnemende winkels. Alle aanvragen moeten uiterlijk vier weken na aankoop van de console zijn ontvangen. Deze promotie is alleen geldig voor consumenten woonachtig in Nederland...
Jewel, ik had er van gehoord, maar wist niet dat hij maar tot31 dec geldig was. Maar waarsch ben ik dan nog hier..

Ik kan me alleen niet voorstellen dat de consoles dna opeens duurder zijn? Er zal vast een andere actie van microsoft komen of denken jullie daar anders over?

Ook zei iemand iets over de xbox bij saturn kopen? Heb er net op gegoogled en kan niks vinden, is het een webwinkel?

• Yippie
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 02:52:
[...]

Jewel, ik had er van gehoord, maar wist niet dat hij maar tot31 dec geldig was. Maar waarsch ben ik dan nog hier..

Ik kan me alleen niet voorstellen dat de consoles dna opeens duurder zijn? Er zal vast een andere actie van microsoft komen of denken jullie daar anders over?

Ook zei iemand iets over de xbox bij saturn kopen? Heb er net op gegoogled en kan niks vinden, is het een webwinkel?
Het is alleen een NL actie, er zijn al meerdere prijsverlagingen geweest, dus geef ik weining kans omdat die al relatief goedkoop is tov Wii en PS3

Aanbieding Saturn was ik, ben er niet zeker van, stond ergens in de forums van T.net, maar als je niet voor 31 Dec terugbent, kan je wel bestellen bij een onlineshop, en ophalen bij een afhaalpunt bij bijv Wehkamp
Mediamarkt heeft ook nog een aanbieding t/m 28 Dec

Dixons webshop aanbiedingen met cashback

Afijn, genoeg aanbiedingen en mogelijkheden om van die cashback gebruik te maken ook al ben je niet hier.
Aan jou de keus, spellen zou ik zeker daar kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Yippie op 25-12-2008 03:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yippie schreef op donderdag 25 december 2008 @ 02:59:
[...]

Het is alleen een NL actie, er zijn al meerdere prijsverlagingen geweest, dus geef ik weining kans omdat die al relatief goedkoop is tov Wii en PS3

Aanbieding Saturn was ik, ben er niet zeker van, stond ergens in de forums van T.net, maar als je niet voor 31 Dec terugbent, kan je wel bestellen bij een onlineshop, en ophalen bij een afhaalpunt bij bijv Wehkamp
Mediamarkt heeft ook nog een aanbieding t/m 28 Dec

Dixons webshop aanbiedingen met cashback

Afijn, genoeg aanbiedingen en mogelijkheden om van die cashback gebruik te maken ook al ben je niet hier.
Aan jou de keus, spellen zou ik zeker daar kopen.
Bedankt voor je input en tijd, ik waardeer het erg.

Die mediamarkt prijs is 222 na de cashback, en die anderen zijn tussen de 190-200 met Lego Indiana Jones en Kung Fu Panda. Om eerlijk te zijn zal ik die spellen nooit spelen... Als ik hem hier koop ben ik 170 voor de pro kwijt inclusief een spel als mirrors edge of farcry. Maar die spellen kan ik toch lenen, het ging me meer om de console zelf. Vandaar dat ik echt benieuwd ben naar de garantievoorwaarden. Ik zal het direct aan microsoft vragen en als ik iets hoor laat ik jullie het weten.

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 17:25
alleen al gezien het vrije verkeer van goederen binnen de EU lijkt het me straf als het niet zou kunnen. het enige waar je mee zit is die stekker... maar een verloopblokje kost ook iets van 2,95 :+

• Yippie
Geen dank, als je alleen een console wil, ben je met cashback 149,199 of 249 kwijt afhankelijk van het model.

Als je in de UK inderdaad voor 170 de Pro kan krijgen met spel, dan zou ik het doen, mits de garantie inderdaad geldig is. Ben benieuwd wat MS er op te zeggen hebt.

Wat ook wel interessant is, dat je weet waar je op moet letten om de nieuwste versie te hebben.
Je moest naar de productiedatum op de doos kijken als ik me niet vergis. Net gevonden, productiedatum na 23 Oct 2008. Deze is zuiniger en minder warmte ( lees minder kans op RROD )

Verwijderd

Topicstarter
Yippie schreef op donderdag 25 december 2008 @ 03:40:
Geen dank, als je alleen een console wil, ben je met cashback 149,199 of 249 kwijt afhankelijk van het model.

Als je in de UK inderdaad voor 170 de Pro kan krijgen met spel, dan zou ik het doen, mits de garantie inderdaad geldig is. Ben benieuwd wat MS er op te zeggen hebt.

Wat ook wel interessant is, dat je weet waar je op moet letten om de nieuwste versie te hebben.
Je moest naar de productiedatum op de doos kijken als ik me niet vergis. Net gevonden, productiedatum na 23 Oct 2008. Deze is zuiniger en minder warmte ( lees minder kans op RROD )
ik heb net microsoft aan de lijn gehad.. de garantie uit de uk is wel geldig in nederland. zelfde dekking dus als in nederland gekochte xboxen.
enige probleem is dat de uk garantie maar 1 jaar is ipv 3 jaar...

best moeilijk, gisteren lag de pro inclusief gears of war 1 EN 2 en ook farcry2 voor 200 euro in de winkel. morgen zal het waarsc nog goedkoper zijn ivm de grote na-kerstmis sales.

wat denken jullie?hier halen met 3 vette spellen ervanuitgaandat als ie 1jaar heel blijft dat hij verder niet meer stukgaat. of in nederland evenveel of zelfs meer (ik ben niet voor de 31'ste terug, dus geen cashback) betalen voor de pro met gare spellen maar wel 3 jaar zekerheid?

ik hoor het graag

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hardware & Spielerij AlgemeenShopping Forum

...Omdat dit toch echt een vraag is over aankopen en garantie, en niet over iets dat met de Xbox360 of games in het speciaal te maken heeft :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 17:37:
[...]

ik heb net microsoft aan de lijn gehad.. de garantie uit de uk is wel geldig in nederland. zelfde dekking dus als in nederland gekochte xboxen.
enige probleem is dat de uk garantie maar 1 jaar is ipv 3 jaar...

best moeilijk, gisteren lag de pro inclusief gears of war 1 EN 2 en ook farcry2 voor 200 euro in de winkel. morgen zal het waarsc nog goedkoper zijn ivm de grote na-kerstmis sales.

wat denken jullie?hier halen met 3 vette spellen ervanuitgaandat als ie 1jaar heel blijft dat hij verder niet meer stukgaat. of in nederland evenveel of zelfs meer (ik ben niet voor de 31'ste terug, dus geen cashback) betalen voor de pro met gare spellen maar wel 3 jaar zekerheid?

ik hoor het graag
ga voor de drie jaar zekerheid.(dat zou ik doen nadat 3maanden geleden mijn redelijk nieuwe xbox geen dvd's meer las)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2008 19:08 ]

Pagina: 1