Toon posts:

Kan geen netwerkadres verkrijgen na nieuwe installatie XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist mijn herinstallatie van windows XP Pro afgerond en wil graag wat nieuwe drivers downloaden.
Het enige probleem is/was dat mijn ethernet adapter niet herkend kon worden. Dit heb ik inmiddels opgelost, of in elk geval, ik krijg een LAN verbinding te zien in mijn netwerkverbindingen. Het probleem is nu dus dat ik niet op internet kan komen omdat deze verbinding geen netwerkadres kan verkrijgen. Ik heb het volgende geprobeerd/gecontroleerd:

- Word automatisch een IP adres toegewezen.
- Router resetten.
- Verschillende drivers gedownload en via USB overgezet ( Ik heb een Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC)

Ik kan nou niet bepaald inzien waar de oplossing gevonden kan worden.
Misschien zie ik wat over het hoofd of heb ik iets verkeerd gedaan, desondanks zou ik dit graag oplossen.

Iemand tips/advies?

Alvast bedankt!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 20:12
Welk ipadres krijg je toegewezen ? Doe eens de output van ipconfig /all hier neerzetten ?

Verwijderd

Topicstarter
Heb het even moeten overnemen, maar lijkt me dat dit het belangrijkste is:

DHCP ingeschakeld: ja
Automatische configuratie ingeschakeld: ja
Automatische configuratie IP adres: 169.254.156.130
Subnetmask: 255.255.0.0
IP adres: ?
Standaard gateway:
DNS: 3x een vraagteken

Voldoende zo of meer nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Kan trouwens ook niet inloggen op de router vanaf de andere PC, en gezien er een geel driehoekje met een uitroepteken staat blijkt het probleem in de software te zitten..
Begrijp alleen niet waarom mn pc de adapter wel herkend maar niet kan gebruiken?

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 16:32
Merk&type computer/laptop ?

Die chipset voor je LAN is een veel voorkomende, wat je nog kan proberen is even Disable en dan Enable te doen op je betreffende netwerkverbinding. Grote kans dat je nu een 169.xxx IP hebt gekregen, dit is een dummy die XP uitdeelt, als je router geen IP uitdeelt, maar wel is verbonden met een ander apparaat.
Zie opmerking van mijn voorganger ^^

Verwijderd

Topicstarter
Het is een desktop,

Moederbord type is MSI MS-7536.
3.00 Ghz Pentium 4
2GB RAM

Snel uit het hoofd.. details zou ik even moeten opzoeken indien nodig, maar dat is geen probleem!

• Yippie
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 02:16:
Het is een desktop,

Moederbord type is MSI MS-7536.
3.00 Ghz Pentium 4
2GB RAM

Snel uit het hoofd.. details zou ik even moeten opzoeken indien nodig, maar dat is geen probleem!
En heb je de drivers van de MSI website afgehaald ? Zo niet, hier staan ze

Probeer ook eerst nog is je netwerkverbinding te "disable", router/modem uit&aan, even wachten tot die klaar is, en dan je netwerkverbinding weer te "enablen"

[ Voor 14% gewijzigd door Yippie op 25-12-2008 02:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik proberen, driver gedownload en ga deze na bovengenoemde optie installeren.
Zal zo direct het resultaat posten!

Verwijderd

Topicstarter
Het uitschakelen van de netwerkverbinding en router hielp niet, maar drivers van MSI website werkten wel!
Ik had deze van de realtek site gehaald, maar dit werkte dus niet.
Kan weer internetten!
Super bedankt voor de snelle oplossing!

• Yippie
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 02:32:
Het uitschakelen van de netwerkverbinding en router hielp niet, maar drivers van MSI website werkten wel!
Ik had deze van de realtek site gehaald, maar dit werkte dus niet.
Kan weer internetten!
Super bedankt voor de snelle oplossing!
Top, goed om te horen dat het is opgelost.

Ga in het vervolg altijd naar de fabrikant, vaak hebben zij onderdelen, in dit geval chipsets, die niet los worden verkocht. Vandaar dat je dus bij Realtek niet zou gaan slagen.
Nog een tip, maak een inventarisatie van de belangrijkste componenten met de juiste typenrs etc, zodat je bij een herinstallatie makkelijker weer up and running bent.

Nu nog even de rest installeren en bijwerken waar nodig.
Ik raad je eerst aan alle security updates etc bij te werken van Windows / Antivirus etc.

[ Voor 0% gewijzigd door Yippie op 25-12-2008 02:37 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke, denk dat daar ook het misverstand is ontstaan omdat ik dus uitging van realtek, wat wel hielp bij mn vorige moederbord.
Vind ik een heel goede suggestie, zon inventarisatie. Scheelt me een hoop gedonder:)
Ga nu nog even verder met de rest, Nogmaals heel erg bedankt!

• Yippie
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 02:59:
Ah oke, denk dat daar ook het misverstand is ontstaan omdat ik dus uitging van realtek, wat wel hielp bij mn vorige moederbord.
Vind ik een heel goede suggestie, zon inventarisatie. Scheelt me een hoop gedonder:)
Ga nu nog even verder met de rest, Nogmaals heel erg bedankt!
Zoals je wel merkt, gaat er aardig tijd inzitten, voordat je hem weer in de gewenste werkende configuratie hebt.
Je kan overwegen, om een image te maken als je klaar bent.
Mocht er in de toekomst wat gebeuren waardoor je problemen krijg, dan kan je in mum van tijd herstellen, als Windows herstelpunten niet helpen. Scheelt je een hoop tijd kan ik je vertellen.
Pagina: 1