Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

30 gig onbekende ruimte op Vista.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem inmiddels opgelost! Zat hem in Rescue&Recovery van Lenovo. Dit programma bevatte backups die niet herkend werden.

Op mijn harde schijf (100gig) is er maar 18 gig beschikbaar.

Ik heb gedaan:

-Schaduwkopieen en herstelpunten verwijderd;
-Schijf gedefragmenteerd;
-Virusscanners;
-Loze programma's verwijderd.

Ongeveer 30 gig kan ik nergens terug vinden. Dit is ook de eerste windowsinstallatie op deze laptop (lenovo t61) dus er is ook geen windowsold bestand.
Ik heb zowel WinDirStat als Spacemonger gedraaid en ook deze kunnen die 30 gig niet plaatsen, wordt omschreven als <onbekend>

Rara hoe kom ik hier vanaf?

Afbeelding WinDirStat:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/al4vhv.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2008 02:24 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Al gedacht aan tijdelijke bestanden, en windows update backupfiles...

Verder raad ik SpaceMonger aan om te kijken waar de ruimte 'mist'.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 01:02:
Al gedacht aan tijdelijke bestanden, en windows update backupfiles...

Verder raad ik SpaceMonger aan om te kijken waar de ruimte 'mist'.
Spacemonger heb ik ook gedraaid, geeft ook aan dat 30 gig onbekend is. Backup is 350 mb.

Verwijderd

Heb je misschien een backupmogenlijkheid bij het opstarten?
HP computers hebben dat ook altijd een backup image verborgen op de schijf. Als je tijdens het booten onderin beeld iets ziet zoals " restore xx" dan heb je waarschijnlijk ook zo een backup op je HDD staan. Je kan met bv PartitionMagic alle partities bekijken van je schijf en eventueel verwijderen/aanpassen/mergen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 01:09:
Heb je misschien een backupmogenlijkheid bij het opstarten?
HP computers hebben dat ook altijd een backup image verborgen op de schijf. Als je tijdens het booten onderin beeld iets ziet zoals " restore xx" dan heb je waarschijnlijk ook zo een backup op je HDD staan. Je kan met bv PartitionMagic alle partities bekijken van je schijf en eventueel verwijderen/aanpassen/mergen.
Ik heb maar 1 partitie: c schijf.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Wat voor type bestand staat er op, .BIG ? ( niet goed te zien op het plaatje )

Kan je bladeren door de partitie, zo ja, wat kan je er meer over vertellen...

Verwijderd

Topicstarter
Yippie schreef op donderdag 25 december 2008 @ 01:19:
Wat voor type bestand staat er op, .BIG ? ( niet goed te zien op het plaatje )

Kan je bladeren door de partitie, zo ja, wat kan je er meer over vertellen...
Nee, dat BIG is iets anders, lijkt er wel op. Die BIG staan daar linksonder. Dit is ook een onbekend bestandstype, die daar in die legenda niet tussen staat. Verder is het ook geen aparte partitie, hij staat gewoon ergens onder c.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2008 01:25 ]

• Yippie
Ok...en wat zijn je bootopties ?

Denk toch dat 20481536gamer gelijk had, en dat het een partitie is van de OEM om Vista en/of alle geinstalleerde meuk teruggezet kan worden zonder schijfjes. Alleen heb je daar ook niet veel aan als je hd crasht maar dat terzijde..

Verwijderd

Topicstarter
Yippie schreef op donderdag 25 december 2008 @ 01:29:
Ok...en wat zijn je bootopties ?

Denk toch dat 20481536gamer gelijk had, en dat het een partitie is van de OEM om Vista en/of alle geinstalleerde meuk teruggezet kan worden zonder schijfjes. Alleen heb je daar ook niet veel aan als je hd crasht maar dat terzijde..
Ok, heb partitionmagic proberen te installeren maar dat werkt niet onder vista.. Ben nu Acronis aan het downloaden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2008 01:35 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:22

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Shadow Copies ook meegenomen in de vergelijking? Zal vast een deel van die 30GB zijn.
In een als administrator gestartte commandline even:
code:
1
vssadmin list shadowstorage

uitvoeren. Dan krijg je een drive-by-drive overzicht van de ruimte die wordt gebruikt voor Shadow Copies.
Default wordt het enkel gedaan op de systeemschijf en de grootte is afhankelijk van de grootte van de drive en diens vrije ruimte (op het moment dat die parameters werden vastgesteld?).

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Draai je het programma als administrator (rechtermuisknop en dan Als Administrator uitvoeren), anders zou het kunnen dat hij geen rechten heeft om bepaalde details zichtbaar te maken?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Topicstarter
Ultraman schreef op donderdag 25 december 2008 @ 01:31:
Shadow Copies ook meegenomen in de vergelijking? Zal vast een deel van die 30GB zijn.
In een als administrator gestartte commandline even:
code:
1
vssadmin list shadowstorage

uitvoeren. Dan krijg je een drive-by-drive overzicht van de ruimte die wordt gebruikt voor Shadow Copies.
Default wordt het enkel gedaan op de systeemschijf en de grootte is afhankelijk van de grootte van de drive en diens vrije ruimte (op het moment dat die parameters werden vastgesteld?).
Ook al gedaan, was ingesteld op 300 mb.

Verwijderd

Topicstarter
TheCoolGamer schreef op donderdag 25 december 2008 @ 01:32:
Draai je het programma als administrator (rechtermuisknop en dan Als Administrator uitvoeren), anders zou het kunnen dat hij geen rechten heeft om bepaalde details zichtbaar te maken?
Ook gedaan: geen effect.

• Yippie
is er een programma geinstalleerd die "Rescue and Recovery" heet ?
located in the Lenovo directory on the start menu
meer hier

Verwijderd

Topicstarter
Yippie schreef op donderdag 25 december 2008 @ 01:36:
is er een programma geinstalleerd die "Rescue and Recovery" heet ?
located in the Lenovo directory on the start menu
meer hier
Gevonden!!!!!!!!!!! Dat waren ze dus! Heb nu de volle 30 gig weer terug. Bedankt!

• Yippie
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 01:38:
[...]

Gevonden!!!!!!!!!!! Dat waren ze dus! Heb nu de volle 30 gig weer terug. Bedankt!
Mission accomplished ! :) Jij ook bedankt voor de terugkoppeling zodat anderen er ook wat aan kunnen hebben.
Voor de geinteresseerden, en zeker voor jou zou ik de Lenovo forums ook in de gaten houden, ze zijn nogal eigenaardig ( geldt voor veel OEM's ) met hun configuratie's.
Pagina: 1