Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Nero] Krijg dvd disc van 4.83 gb niet gebrand

Pagina: 1
Acties:

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ha tweakers,

Probleempje is als volgt: ik heb een dvd disc image dat 4.83gb groot is volgens Nero en er is maar ruimte voor 4.82gb op de dvd+r discs die ik heb. Hoe krijg ik het voor elkaar deze dvd image toch op deze disc te krijgen? Is er een manier? Via overburnen lukt het me niet want dan geeft nero een error aan aangezien de user-read-space ofzo is bereikt. En dan ziet windows hem wel als een dvd, maar is hij helaas niet af te spelen.
Gaat dit lukken? Wel gek want het is een officiele dvd image dat onderdeel uit maakt van een boxset van 4 discs waarvan de andere 3 wel allemaal prima zijn te branden. Nou goed het is een kerstcadeautje, dus hopelijk kunnen jij me snel helpen!
Ik ben benieuwd.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:28
Zet je em toch op een DVD+R DL?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Of je unpackt hem en brand hem op 2 dvd's en zorgt dat handmatig alles weer samengevoegd wordt op de computer om een schijf te vormen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Je kan ook proberen eerst die ISO om te zetten naar NRG en dan op DVD te branden..

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DVD-R kan geloof ik net iets meer data op, wellicht past het daar net op.
Maar dat scheelt maar een paar megabyte.

[ Voor 22% gewijzigd door Wouter op 25-12-2008 01:07 ]

• bart1074
Wiethoofd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 00:54:
Of je unpackt hem en brand hem op 2 dvd's en zorgt dat handmatig alles weer samengevoegd wordt op de computer om een schijf te vormen.
Hoe werkt dat precies? En kan ik hem dan nog afspelen als DVD op een normale dvd speler?
Het is zeg maar een echte dvd dus die moet wel gewoon afspeelbaar zijn.

• bart1074
Yippie schreef op donderdag 25 december 2008 @ 01:02:
Je kan ook proberen eerst die ISO om te zetten naar NRG en dan op DVD te branden..
Het is een .img bestand overigens maar heeft het zin als ik dat converteer naar zo'n ander bestand. Maak je daarmee niet het bestand kapot? En zou het er eventueel kleiner mee worden? Zijn er programma's die dat kunnen converteren?

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 14:26
Murderer schreef op donderdag 25 december 2008 @ 01:43:
[...]

Het is een .img bestand overigens maar heeft het zin als ik dat converteer naar zo'n ander bestand. Maak je daarmee niet het bestand kapot? En zou het er eventueel kleiner mee worden? Zijn er programma's die dat kunnen converteren?
Is overburn bij dvd+ nog wel mogelijk trouwens?

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Murderer schreef op donderdag 25 december 2008 @ 01:43:
[...]

ISO of IMG maakt niets uit, download Deamon, mount die IMG op een virtuele drive, ga naar Nero, en kies create image from Disc, standaad kiest Nero dan voor het eigen NRG formaat. Deamon kan met alle overweg, dus kan je het testen daarmee, voordat je het brandt op DVD.

Of het lukt weet ik niet ( dat het past op 1 DVD ) , maar je kan het allicht proberen..

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Pak 'm uit en gebruik DVD-shrink om de DVD-te verkleinen (menu eruit, of iets mindere kwaliteit) en klaar

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1